Au fost publicate primele specificații ale lui Volkswagen Passat 2024. Passat-ul exclusiv Break
Cea de-a noua generație Volkswagen Passat își va sărbători premiera mondială în această toamnă, dar cu o gamă simplificată, deoarece mașina de familie de dimensiuni medii va fi vândută strict ca un vagon. Între timp, cei de la Wolfsburg oferă o previzualizare completă a modelului reînnoit, care va fi printre primele mașini cu sigla VW care vor rula pe platforma MQB Evo, alături de Tiguan 2024. De fapt, cele două modele vor împărți cea mai mare parte a hardware-ului.
Cu o lungime de 4917 milimetri, noul Passat Variant va fi cu 144 mm mai lung decât predecesorul său. O bună parte din această întindere se regăsește la nivelul ampatamentului, alungit cu 50 mm (1,96 inci), ajungând la 2841 mm (111,8 inci). Lățimea a crescut cu 20 mm (0,7 in), ajungând la 1852 mm (72,9 in), iar înălțimea a crescut foarte puțin, cu 7 mm (0,2 in), ajungând la 1482 mm (58,3 in).
Datorită amprenta la sol mai mare, modelul de nouă generație oferă un spațiu suplimentar pentru picioare de 50 mm (1,9 in). Cu scaunele din spate pe loc, capacitatea de încărcare a sărit cu 40 de litri (1,4 picioare cubice), ajungând la 690 de litri (24,3 picioare cubice). Pliați bancheta și volumul crește cu 140 de litri (4,9 picioare cubi) față de vechiul Passat wagon, ajungând la 1.920 de litri (67,8 picioare cubi). Pentru mai multă claritate, volumul de încărcare este calculat prin încărcarea obiectelor până la înălțimea spătarului banchetei din spate.
Ceea ce am spus despre Tiguan 2024 atunci când crossoverul a fost prezentat în urmă cu aproximativ o lună se aplică, în general, și la Passat 2024. Ambele primesc un instrumentar de bord complet digital, care măsoară 10,25 inci, împreună cu un sistem de infotainment de 12,9 inci, asemănător unei tablete. La un cost suplimentar, acesta din urmă poate fi actualizat la un ecran tactil de 15 inci. Apropo de dotări care costă în plus, va fi oferit și un head-up display care proiectează informațiile direct pe parbriz.
Asemănările continuă sub capotă, unde VW intenționează să instaleze o varietate de propulsoare pe benzină, benzină mild-hybrid, diesel și hibrid plug-in. PHEV-urile vor oferi o putere combinată de la 201 CP (150 kW) la 268 CP (200 kW) și o autonomie electrică de până la 75 de mile (120 km). Marca germană nu intră în detalii despre baterie, spunând doar că aceasta suportă încărcare în curent continuu.
La fel ca și Tiguan-ul reînnoit, VW intenționează să vândă noul Passat Variant cu DCC Pro, care reprezintă o evoluție a tehnologiei șasiului adaptiv al companiei. În câteva fracțiuni de secundă, cea mai potrivită amortizare este calculată și ajustată pentru fiecare roată datorită amortizoarelor rapide cu două supape. Procedând astfel, se reduc vibrațiile pentru a crește confortul pe drumurile accidentate.
Passat 2024 va avea opțional faruri LED matriciale, cu un fascicul de fază lungă suficient de puternic pentru a ilumina drumul din față cu până la 500 de metri (1.640 de picioare). În cazul lui Tiguan, acesta primește tehnologia mai sofisticată a farurilor matrice HD, partajată cu Touareg facelift, mai sofisticat. În partea din spate, viitorul break va urma cele mai recente tendințe de design auto, prezentând o bară luminoasă cu LED-uri care leagă luminile spate.
Viitoarea generație Passat va fi însoțită de Skoda Superb 2024, înrudită din punct de vedere mecanic. Spre deosebire de VW, care are doar acoperișul lung, modelul ceh va continua să existe atât în caroserie sedan (tehnic, este un liftback/hatchback), cât și în caroserie wagon. Toate cele trei mașini bazate pe MQB Evo vor fi asamblate la Bratislava, Slovacia.