Volkswagen Passat 2024 debutează sub forma unui break mai mare, cu până la 268 CP
Poate că lumea se îndreaptă spre SUV-uri, dar Volkswagen nu are de gând să arunce la gunoi 50 de ani de istorie (ca să nu mai vorbim de 30 de milioane de vânzări) atunci când vine vorba de emblematica sa mașină de familie Passat și a dezvăluit un nou model din a noua generație, care se mândrește cu materiale mai premium și cu un sistem de propulsie hibrid plug-in îmbunătățit care oferă o autonomie electrică mai mare, fără a compromite spațiul și caracterul practic - care au fost, de asemenea, îmbunătățite în acest ultim model.
Având o bază revizuită (MQB Evo) partajată cu viitoarea generație Tiguan și Golf Mk8 facelift, Passat Variant 2024 este considerabil mai mare decât vechiul B8 cu specificații europene. Acesta se întinde acum la 4917 milimetri în lungime, făcându-l, prin urmare, cu 144 mm mai lung decât înainte. Lățimea a crescut cu 20 mm, ajungând la 1852 mm, în timp ce înălțimea rămâne în mare parte neschimbată, la 1506 mm. În ceea ce privește ampatamentul, acesta a fost alungit cu 50 mm, ajungând la 2841 mm.
Deși nu este revoluționar, nici stilul nu este evoluționar, deoarece există destul de multe schimbări, deoarece VW a aliniat noul Passat la designul modelelor sale electrice ID. Zărit recent fără niciun camuflaj, ID.7 Variant arată un pic mai futurist, dar asemănările sunt ușor de observat. Ca de obicei, aspectul exterior va depinde de nivelul de echipare: Passat, Business, Elegance și R-Line. Vor fi oferite jante cu dimensiuni de până la 19 inci, alături de faruri cu LED-uri matriciale nou dezvoltate și LED-uri dinamice în partea din spate, unde a fost montată o bară luminoasă.
Interiorul reprezintă o schimbare completă față de Passat B8, deoarece VW a eliminat cea mai mare parte a comutatoarelor. Veți accesa aproape toate funcțiile disponibile de pe ecranul tactil, care va măsura 12,9 inci generoși chiar și în cazul modelului de bază. La un cost suplimentar, infotainment-ul poate fi mărit la 15 inci. Un instrumentar de bord complet digital de 10,25 inci este standard, astfel că marca germană spune adio cadranelor analogice vechi și bune, oferite pe Passat-ul anterior.
Prin mutarea selectorului de viteze pe coloana de direcție, inginerii au reușit să elibereze spațiul dintre scaune pentru o capacitate de încărcare suplimentară, în aceeași ordine de idei ca la ID.7. O altă oglindire a sedanului electric este un nou comutator pe partea stângă pentru a controla semnalele de direcție și ștergătoarele. Confortul în față poate crește dacă se optează pentru noile scaune încălzite, ventilate și cu masaj, cu reglaj electric pe 14 direcții.
Acel salt de dimensiuni de care am menționat mai devreme nu a crescut doar spațiul pentru picioare, ci și capacitatea portbagajului cu 40 de litri, ajungând la 690 l cu scaunele din spate ridicate. Pliați bancheta și volumul sare la 1.920 l sau cu 140 de litri mai mult decât la Passat Variant anterior.
Gama de motoare este cuprinzătoare și include o unitate mild-hybrid pe benzină pentru prima dată în istoria Passat. Este vorba despre un 1,5 litri cu tehnologie eTSI de dezactivare a cilindrilor și 148 CP (110 kilowați). Urmează un 2.0 TSI mai mare, cu 201 CP în varianta cu tracțiune față și o configurație mai puternică, cu 261 CP și tracțiune integrală 4Motion.
Dacă în 2024 vă veți dori în continuare un diesel, VW v-a acoperit cu 2.0 TDI oferit în trei stări de reglaj: 121 CP și 148 CP ca modele FWD și 190 CP cu tracțiune integrală. Toate versiunile pe benzină și diesel ale noului Passat direcționează puterea către șosea prin intermediul unei transmisii automate cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Apoi, există hibrizi plug-in comercializați ca modele "eHybrid". Varianta de bază oferă 201 CP și un cuplu de 350 Newton-metri, în timp ce modelul mai puternic dezvoltă 268 CP și 400 Nm, ceea ce îl face cel mai puternic Passat pe care îl pot cumpăra banii. Aceste două PHEV-uri primesc un TSI de 1,5 litri, un DSG cu șase trepte și un pachet de baterii de 19,7 kWh care asigură o autonomie electrică de până la 100 de kilometri.
Odată cu noua generație Passat, VW a implementat suportul pentru încărcarea rapidă în curent continuu la 50 kW pentru a încărca bateria de la 10 la 80 la sută în aproximativ 25 de minute. Cu bateria încărcată și cu un rezervor plin de benzină (45 de litri), veți putea parcurge aproximativ 1.000 de kilometri înainte de a fi nevoiți să alimentați.