brand

Volkswagen Passat Sedan este oficial mort în Europa, iar noua generație va fi doar break

Volkswagen Passat Sedan este oficial mort în Europa, iar noua generație va fi doar break

Zvonurile au fost adevărate - Volkswagen renunță la Passat și în Europa. Următoarea generație a modelului, care va debuta în următoarele săptămâni sau luni, va fi vândută strict ca un break. Șeful companiei, Thomas Schäfer, a declarat pentru Automotive News Europe că a fost luată decizia de a elimina vechea berlină, chiar dacă a fost cea mai bine vândută mașină din segmentul său anul trecut în Europa.

Șeful VW a continuat spunând că livrările noului Passat sunt programate să înceapă în septembrie, ceea ce implică faptul că dezvăluirea oficială va avea loc în această vară sau chiar mai devreme. Mașina de dimensiuni medii nu va mai fi fabricată la Emden (Germania), deoarece producția se mută la Bratislava (Slovacia). Asamblarea sedanului din generația anterioară s-a încheiat în ianuarie 2022.

În mod similar, asamblarea modelului Skoda Superb, înrudit din punct de vedere mecanic, va fi relocată de la Kvasiny (Cehia) la aceeași fabrică din Bratislava. Următorul Superb va fi oferit atât în caroserie liftback, cât și în caroserie wagon. Schäfer a declarat pentru ANE că livrările modelului emblematic al Skoda vor demara spre sfârșitul anului. În 2022, Superb a fost a doua cea mai bine vândută mașină din segmentul său, după Passat.

Moartea lui Passat Sedan urmează altor mașini medii, cândva populare, care au fost abandonate de pe Bătrânul Continent în ultima vreme. Este vorba despre Opel/Vauxhall Insignia și Ford Mondeo. Peugeot 508 a trecut recent printr-un facelift la jumătatea ciclului, ceea ce înseamnă că va mai rămâne pe aici încă câțiva ani. În ciuda vârstei sale venerabile, Mazda6 este încă disponibilă.

Deși Passat Sedan nu mai există în mod oficial, VW oferă în continuare Arteon ca înlocuitor mai elegant al liftback-ului, completat și de un vagon denumit Shooting Brake. Interesant este că Schäfer spune că următoarea generație Passat a fost dezvoltată de Skoda, fără a intra în detalii. Logica ne spune că va merge pe o evoluție a platformei MQB cu motoare pe benzină și diesel mai puțin poluante, proiectate pentru a respecta reglementările Euro 7. Următorul Superb a fost deja confirmat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, așa că ar trebui să fie aceeași poveste și cu fratele său mai sofisticat.

Să nu uităm că VW va lansa în acest an o mașină electrică ID.7 de dimensiuni similare, iar dacă ID. Space Vizzion a fost un indiciu, va urma un break mai târziu în acest deceniu.