brand

Șoferii vor o modalitate de a ocoli sistemele de siguranță

Șoferii vor o modalitate de a ocoli sistemele de siguranță

Citiți specificațiile tehnice ale celui mai recent Mercedes Clasa E și nu puteți să nu fiți impresionați de ceea ce poate face o berlină de dimensiuni medii în zilele noastre - și să înțelegeți afirmația conform căreia sistemele sale conțin mai multe linii de cod informatic decât un avion de linie.

Dar care credeți că ar putea fi cea mai importantă caracteristică? Controlul inteligent al vitezei de croazieră pentru ca mașina să poată depăși singură pe autostradă? Posibilitatea de a conduce ședințe Zoom, cu patru persoane în sus, din cabină?

Markus Schäfer ar trebui să știe. El este directorul tehnic al Mercedes, deci persoana care semnează dezvoltarea acestor sisteme și care supraveghează cei 3.000 de angajați responsabili doar de sistemul de infotainment al Clasei E. Săptămâna trecută, el ne-a dus la o tură cu mașina și a subliniat rapid modul în care feedback-ul direct al clienților a forțat Merc la o caracteristică cheie: și anume, există mai multe moduri diferite de a dezactiva semnalul sonor de avertizare a limitei de viteză.

Da, ceea ce clienții își doresc cu adevărat este o modalitate de a ocoli tehnologia obligatorie din punct de vedere legal, care sună și bubuie de fiecare dată când atingeți o viteză indicată de 50 de kilometri pe oră în zonele aglomerate sau 114 kilometri pe autostradă. Pentru a-l dezactiva în Merc, puteți apăsa un buton de pe ecran de pe afișajul principal, puteți ține apăsat butonul de reducere a volumului de pe volan sau puteți recurge la comanda vocală. "Am programat 'Hey Mercedes' să răspundă la o mulțime de fraze diferite despre asta", a promis Schäfer, deschizând posibilitatea de a spune E 220-ului dumneavoastră să "oprească chestia aia cu limitarea vitezei".

Într-o notă mai serioasă, însă, capacitatea de a reduce la tăcere avertismentele (cel puțin pentru călătoria curentă) arată cum legiuitorii împing limitele a ceea ce cumpărătorii de mașini sunt dispuși să accepte și cum mărcile auto trebuie să reacționeze. Cu toții dorim să fim în siguranță în vehiculele noastre și să ajungem acolo unde trebuie în mod rezonabil și legal, și cine nu folosește din când în când limitatorul de viteză încorporat? Dar în ce moment ghidarea devine interferență?