Schimbări în producția Mercedes S-Class din cauza cererii scăzute
Companiile producătoare de software de recunoaștere vocală alimentat de inteligență artificială câștigă tot mai multă tracțiune în rândul producătorilor auto, pe măsură ce aceștia caută să îmbunătățească tehnologia adesea imperfectă a asistentului vocal.
Deși Factory 56 a funcționat până acum pe cel puțin două schimburi de când a fost deschisă în urmă cu patru ani, aproape 1.500 de angajați se vor confrunta cu o restructurare majoră după vacanța de august. Un purtător de cuvânt al Mercedes a confirmat pentru publicația soră Automobilwoche că "este planificată trecerea producției la Factory 56 la un singur schimb în trimestrul patru, iar o parte dintre angajați vor fi redistribuiți în alte zone de producție ale uzinei."
Această decizie reflectă slăbiciunea persistentă a cererii în partea superioară a pieței de lux, evidențiată și de cifrele de vânzări din al doilea trimestru. Vânzările combinate ale celor patru modele de vârf ale Mercedes - S-Class, EQS, EQS SUV și GLS - au fost de doar 33.400 de unități între aprilie și iunie, o scădere de aproape 25% comparativ cu 44.200 de unități vândute în aceeași perioadă a anului trecut.
Ponderea segmentului de vârf în vânzările totale a scăzut de la 16% la 14%, ducând la o scădere a marjei de profit în divizia auto Mercedes de la 13,5% la 10,2% în al doilea trimestru. Această tendință descrescătoare afectează grav profitabilitatea companiei, subliniind necesitatea unor măsuri decisive.
Datele furnizate de specialistul Marklines arată că vânzările modelului S-Class au scăzut în toate piețele cheie ale Mercedes în prima jumătate a anului. În China, vânzările au scăzut cu 13% până la 10.430 de unități, în SUA cu 19% până la 5.026 de unități, iar în Europa cu 27% până la 4.249 de unități.
Ola Kallenius, CEO-ul Mercedes, se confruntă cu provocări pe multiple fronturi, inclusiv războiul prețurilor din China, o concentrare scăzută pe modelele de vârf și costuri ridicate de dezvoltare. Aceste probleme complexe necesită soluții creative și o strategie solidă pentru a readuce compania pe calea succesului.
Scăderea producției are un efect de undă asupra întregului lanț de aprovizionare. Șeful unui important furnizor de componente interioare pentru S-Class a descris situația ca fiind "catastrofală" pentru industria furnizorilor auto.
Chiar și dealerii Mercedes resimt impactul acestei crize. Un dealer din regiunea Stuttgart a raportat că nu a mai vândut un S-Class din toamna anului trecut, în timp ce un alt dealer are un vehicul de demonstrație EQS cu doar 5.000 de kilometri parcurși, staționar în showroom de câteva săptămâni, la un preț de sub 82.000 de euro - cu mult sub prețul de listă de peste 130.000 de euro pentru o configurație similară.
Deși reducerea la un singur schimb de producție este puțin probabil să afecteze angajații permanenți de la Sindelfingen, care pot fi mutați în Hala 46 unde modelele E-Class și GLC sunt încă produse pe trei schimburi, lucrătorii temporari ar putea fi concediați, potrivit unei surse citate de Automobilwoche.
Nu există încă o cale sigură de a prezice când Factory 56 va reveni la operațiuni pe două schimburi, deși un reviriment al vânzărilor modelului S-Class are loc de obicei odată cu un facelift și introducerea unor noi tehnologii. Un refresh este planificat pentru 2025.
Mercedes nu este singura companie de lux care se confruntă cu provocări. Audi se luptă cu vânzări lente ale SUV-ului electric de vârf Q8 E-tron și ar putea chiar închide uzina din Bruxelles unde acesta este produs.
În fața acestor dificultăți majore, producătorii de automobile de lux precum Mercedes și Audi trebuie să găsească modalități creative de a stimula cererea și de a-și repoziționarea pe piața de vârf. Acest lucru ar putea implica lansarea de noi modele captivante, adoptarea unor tehnologii revoluționare sau chiar restructurări ale gamei de produse.
Orice decizie de reducere a producției are implicații profunde nu numai pentru companii, ci și pentru angajații acestora și comunitățile locale în care operează uzinele. Este esențial ca producătorii auto să gestioneze aceste tranziții cu grijă, asigurându-se că impactul asupra forței de muncă și economiilor locale este minimat.
Criza actuală din industria auto de lux servește ca un memento al importanței adaptabilității și inovației constante. Companiile care reușesc să anticipeze schimbările pieței și să se reinventeze în mod proactiv vor fi cele care vor supraviețui și vor prospera pe termen lung.
În pofida provocărilor actuale, viitorul mobilității de lux rămâne plin de oportunități. Pe măsură ce preferințele consumatorilor evoluează și tehnologiile avansează, producătorii auto de top vor trebui să se reinventeze pentru a rămâne relevanți și a continua să ofere experiențe de conducere excepționale.