brand

CEO-ul Rolls-Royce: Comandă un Spectre acum și va fi livrat în 2025

CEO-ul Rolls-Royce: Comandă un Spectre acum și va fi livrat în 2025

Automobilele Rolls-Royce construite la comandă sunt o sursă de satisfacție întârziată, petrecând luni întregi în mâinile atente ale artizanilor companiei înainte de a ieși din fabrica din Goodwood, Anglia, și de a ajunge la proprietarii lor care așteaptă cu răbdare. Întregul proces durează între 12 și 15 luni.

Dar cererea pentru primul EV al companiei, Spectre, depășește acest termen, potrivit directorului general Torsten Müller-Ötvös, datorită cererii puternice despre care am relatat în ianuarie.

"Dacă ați comanda astăzi, probabil că veți primi livrarea în 2025", a declarat Müller-Ötvös pentru InsideEVs în timpul unei întâlniri cu presa la Concorso D'Eleganza Villa D'Este de la Lacul Como, Italia, sâmbătă. "Intenția noastră [este de 15 luni], da? Pe termen mediu și lung s-ar putea să vedem vârfuri, evident, dar intenția mea nu este ca clienții noștri să fie nevoiți să aștepte mulți ani până să ia în primire unul dintre produsele noastre."

"Clienții nu apreciază, în segmentul de lux, timpii de așteptare de peste doi ani, trei ani, patru ani, cinci ani, sau chiar să spunem, de exemplu: "Suntem epuizați chiar înainte ca mașina să fie pe teren", sau orice altceva. Cred că asta este prin toate mijloacele o planificare proastă a producției, nimic altceva", a adăugat CEO-ul.

Müller-Ötvös a vorbit, de asemenea, despre lecțiile pe care compania le-a învățat cu conceptele sale electrice din trecut, 102EX (mai jos) și 103EX, care au stat la baza modelului Spectre, și despre modul în care modelul de producție este "în mod clar condus și proiectat de feedback-ul clienților".

"Am învățat multe despre autonomie. Am învățat multe despre timpii de încărcare [cu conceptele]", a declarat Müller-Ötvös. "A fost clar că nu trebuie să fim numărul unu cu o autonomie scandaloasă sau orice altceva, dar o autonomie de 500 de kilometri (311 mile) este total suficientă pentru clienții noștri."

"De asemenea, ne-a oferit logica corectă din spatele dimensiunii bateriei", a adăugat el. "Cât de mult trebuie să facem în ceea ce privește forma corpului? Cum ar trebui să arate întreaga mașină? Este un echilibru foarte fin între autonomie, dimensiunea bateriilor și apoi ce fel de compromisuri se obțin dintr-o dată cu întregul design al mașinii."

Comentariile lui Müller-Ötvös cu privire la stil sunt deosebit de interesante, având în vedere modul în care Spectre regândește elementele tradiționale ale Rolls-Royce, cum ar fi grila iconică Pantheon, care are o raclă perceptibilă, alături de unele modificări la interior.

"Decizia noastră clară a fost că vrem să păstrăm grila Pantheon, deoarece este o piesă atât de semnificativă pentru Rolls-Royce", a explicat Müller-Ötvös. Dar "[această] grilă este foarte diferită de ceea ce am mai văzut vreodată pe un Rolls-Royce. Paletele au o formă care face ca vântul să se învârtă perfect în jurul mașinii și nu mai intră în interior în scopul răcirii, așa cum se întâmpla înainte."

Ca urmare, a confirmat Müller-Ötvös', Spectre este cel mai eficient Roller din punct de vedere aerodinamic din toate timpurile, adăugând: "Toți clienții care au comandat [un Spectre] sunt foarte entuziasmați de el, evident." Și noi, Torsten. Din fericire, nu vom mai aștepta 15 luni. Reveniți în iunie, când InsideEVs va avea ocazia să vadă primul Rolls-Royce complet electric.