Noul Renault Rafale E-Tech plug-in hibrid vine cu 300 CP și 4x4
Versiunea PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) a modelului Renault Rafale poate oferi o autonomie de până la 100 km în modul complet electric. Rafale este noul SUV-cupeu hibrid al companiei franceze, dezvăluit inițial anul trecut într-o variantă hibridă completă, iar acum urmează lansarea mult-așteptată a versiunii plug-in hybrid.
Denumită oficial Rafale E-Tech 4x4 300CP, această iterație va fi disponibilă începând cu toamna anului 2024, alăturându-se modelului hibrid complet care a intrat recent în producție. Prețurile pentru varianta plug-in hybrid vor fi anunțate în iunie, însă se estimează că va fi mai scumpă decât modelul hibrid standard.
Rafale E-Tech 4x4 300CP se bazează pe aceeași arhitectură de 200 CP ca și modelul hibrid complet, utilizând același motor pe benzină de 1.2 litri și trei cilindri. Însă, pentru versiunea plug-in hybrid, motorul termic a primit un turbocompresor nou, care îi crește puterea la 148 CP, comparativ cu 128 CP în cazul hibridului complet. De asemenea, cuplul a crescut de la 205 Nm la 230 Nm.
Motorul cu ardere internă este combinat cu nu mai puțin de trei motoare electrice. Unul principal de 69 CP este amplasat pe puntea față, în timp ce un al doilea motor de 134 CP acționează puntea spate, conferind sistemului tracțiune integrală. Un al treilea motor electric, mai mic, de 34 CP, este cuplat la transmisie și acționează ca generator de pornire.
În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă o putere cumulată de 296 CP, suficientă pentru a propulsa Rafale E-Tech 4x4 300CP de la 0 la 100 km/h în doar 6,4 secunde. Aceasta o face cu 2,5 secunde mai rapidă decât versiunea hibridă completă, reprezentând un salt semnificativ în materie de performanțe.
Conform specificațiilor oficiale, noua versiune plug-in hybrid poate rula exclusiv în modul electric, alimentată de bateria de 22 kWh, pe o distanță de până la aproximativ 100 km. Viteza maximă în regim complet electric este de aproximativ 135 km/h.
Eficiența combinată WLTP anunțată de Renault este de aproximativ 1,4 litri/100 km, în timp ce în cazul în care bateria este descărcată, consumul mediu estimat este de aproximativ 5,8 litri/100 km. Bateria poate fi reîncărcată la o rată maximă de 7,4 kWh, ceea ce înseamnă că un ciclu complet de la 0 la 100% durează aproximativ 2 ore și 55 de minute.
Din punct de vedere estetic, plug-in hybridul Rafale E-Tech 4x4 300CP nu se deosebește semnificativ de varianta hibridă completă. Totuși, acesta primește un nou nivel de echipare numit "Atelier Alpine", care vine în completarea liniei de bază "Esprit Alpine".
Nivelul Atelier Alpine aduce elemente distinctive precum vopseaua exterioară Satin Summit Blue, un spoiler negru, jante de aliaj de 21 inch cu design aparte și tapițerie interioară cu accente albastre. De asemenea, această versiune beneficiază de reglaje specifice la nivelul șasiuluiI, cu amortizoare, arcuri și bare stabilizatoare noi față și spate.
Pe lângă direcția integrală, Rafale E-Tech 4x4 300CP este echipată cu moduri speciale "Agility Control" care ajustează frânarea, frânarea regenerativă, controlul stabilității și direcția în funcție de condițiile de drum. De asemenea, sunt montate din fabrică anvelope sport Continental.
Un sistem camere video scanează în permanență suprafața carosabilă și face reglaje în timp real la nivelul suspensiei pentru a oferi cea mai bună aderență și confort. În interior, regăsim aceleași ecrane de 12,3 inch pentru panoul de bord și 12 inch pentru sistemul multimedia ca pe modelul hibrid convențional.
Dotările standard includ încărcător wireless pentru smartphone, climatizare automată bi-zonă, senzori de parcare față/spate și cameră video pentru marșarier. Evident, lista de echipamente poate fi extinsă opțional pentru un plus de confort și tehnologie.
Noua versiune plug-in hybrid Renault Rafale E-Tech 4x4 300CP vine să completeze gama constructorului francez cu o opțiune premium, axată pe performanțe sporite, autonomie electrică extinsă și un nivel aparte de dotări. Deși prețurile nu au fost dezvăluite încă, se așteaptă ca aceasta să fie poziționată peste varianta hibridă convențională, intrând în competiție directă cu modele ca Audi Q3 Sportback TFSI e și Cupra Formentor eHybrid.
Cu motorizarea sa plug-in hybrid de 296 CP, accelerația 0-100 km/h în 6,4 secunde și autonomia de până la 100 km în modul complet electric, noul Rafale E-Tech 4x4 300CP se profilează ca o alternativă atractivă atât pentru șoferii pasionați de performanțe, cât și pentru cei care caută un vehicul eficient din punct de vedere energetic, fără a face rabat de la plăcerea de a conduce.
Rămâne de văzut cum va fi primit pe piață și ce prețuri va avea, însă cert este că Renault își consolidează treptat gama de modele electrificate, adaptându-se tendințelor actuale de mobilitate sustenabilă și reducere a emisiilor poluante.