brand

Renault Arkana facelift debutează în 2024

Renault Arkana facelift debutează în 2024

Cunoscut și sub numele de Megane Conquest și XM3, în funcție de piață, Renault Arkana a fost printre primele coupe-SUV-uri mainstream care au ajuns în Europa. Mașina compactă swoopy a fost lansată în octombrie 2020 și primește deja o actualizare la jumătatea ciclului. Acest facelift subtil se bazează pe succesul modelului original, care a adunat 163.000 de vânzări în Europa și un număr de 240.000 de unități, inclusiv XM3 disponibil în Coreea de Sud.

Arkana 2024 este cel mai recent model Renault care adoptă sigla revizuită a companiei și este disponibil cu accente negre, crom satinat sau crom închis, în funcție de nivelul de echipare. Apropo, va fi mai ușor să vă alegeți versiunea preferată, deoarece elegantul crossover primește o gamă simplificată cu doar arome: Evolution, Techno și Esprit Alpine. Aceasta din urmă înlocuiește RS Line și servește drept versiune de vârf de gamă. Alte modificări subtile includ lumini parțial fumurii și accente întunecate care înlocuiesc argintiul.

Exclusiv pentru Esprit Alpine sunt acele jante de 19 inch fanteziste cu un finisaj în două tonuri, precum și marca Alpine, care se regăsește și pe logo-ul care împodobește aripile față. De asemenea, are o grilă frontală ușor actualizată față de vechiul RS Line. La interior, echiparea emblematică primește o combinație de cusături roșii, albe și albastre pe plăcuțele de ușă, împreună cu un finisaj de tip ardezie pe planșa de bord. Scaunele sunt învelite într-o combinație de imitație de piele de căprioară și ceea ce Renault numește Eco Tep, cu 10% din compoziție folosind materiale din surse bio.

Nu există nicio schimbare sub capotă, unde clienții vor putea alege dintre aceleași motoare mild-hybrid pe benzină cu 140 și 160 de cai putere de la o unitate turbo cu patru cilindri de 1,33 litri. Versiunea mai mică oferă un cuplu de 260 Nm (192 lb-ft), în timp ce cea mai puternică are 270 Nm (199 lb-ft). Rămâneți la motorul de bază și accelerația de la 0 la 100 km/h (62 mph) va dura 9,8 secunde, în timp ce cel mai puternic poate face treaba în 9,1 secunde.

Acestora li se alătură configurația full hybrid E-Tech cu 145 CP obținuți de la un motor pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri și aspirație naturală de 94 CP, care lucrează împreună cu un motor electric de 36 kW și un generator de pornire de 15 kW. Renault montează o baterie de 1,2 kWh și spune că se poate rula cu energie electrică până la 80% din timp în orașe. În comparație cu un motor pe benzină convențional, consumul de combustibil este redus cu până la 40 la sută.

Renault Arkana facelift debutează în 2024

Pe de altă parte, Arkana E-Tech este cel mai lent dintre toate, având nevoie de 10,8 secunde pentru a ajunge la 100 km/h (62 mph). De asemenea, este și cel mai greu, cu 1.435 de kilograme, în timp ce cele două modele mild-hybrid cântăresc 1.336 kg și, respectiv, 1.347 kg (2.969 lbs). Modelul full hybrid folosește o transmisie automată multimodală E-Tech, comparativ cu EDC (dublu ambreiaj) cu șapte trepte a variantelor mild-hybrid.

Un alt dezavantaj al optării pentru E-Tech este penalizarea din punct de vedere practic, deoarece capacitatea de încărcare este redusă de la 513 la 480 de litri (18,1 la 16,9 picioare cubice) cu scaunele din spate pe loc. Dacă le pliați, volumul crește la 1.263 de litri (44,6 picioare cubi) sau cu șase litri (0,2 picioare cubi) mai puțin decât în cazul modelelor mild-hybrid.

Renault spune că va începe să accepte comenzi pentru Arkana 2024 în Europa în această vară.