Renault își continuă revoluția retro cu noul model 4 EV: specificații, preț, dată de lansare și toate detaliile

Renault își continuă revoluția retro cu noul model 4 EV: specificații, preț, dată de lansare și toate detaliile

Mașina electrică retro Renault 5 nu este singurul vehicul nou cu zero emisii pregătit de brandul francez, deoarece Renault își va extinde gama de automobile electrice cu lansarea unei versiuni renăscute a iconicului Renault 4 în 2025. Ca și modelul 5, noul Renault 4 va fi o mașină mică electrică cu un design retro inspirat de clasicul său omonim.

Deși Renault 4 nu a fost încă dezvăluit oficial, nu va trebui să așteptăm prea mult până când se va întâmpla acest lucru, întrucât Renault a confirmat că modelul 4 își va face debutul mondial la Salonul Auto de la Paris din 2024. L-am văzut deja însă, sub forma conceptului 4Ever Trophy prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2022. De asemenea, am putut observa imagini ale brevetelor care oferă o idee generală despre aspectul automobilului atunci când versiunea de producție va fi lansată.

Renault 5 s-a dovedit a fi foarte asemănător cu conceptul care l-a precedat, iar deși ne așteptăm ca stilul să fie atenuat pentru modelul de producție, Renault 4 ar trebui să reflecte îndeaproape și aspectul robust al lui 4Ever Trophy.

Renault 4 va folosi aceeași platformă AmpR Small ca și noul model 5, o configurație proiectată exclusiv pentru vehiculele electrice și co-dezvoltată cu specialistul în automobile electrice inteligente Ampere. În timp ce R5 este doar cu tracțiune față, Renault 4 ar putea primi și o variantă 4x4, deoarece este un automobil mai asemănător unui SUV. Puțin confuz, ținând cont de denumirile numerice, Renault 4 va fi probabil mai scump decât modelul 5 – gândiți-vă la el ca fiind Captur față de Clio al lui 5.

Fotografiile spion ale noului Renault 4 confirmă că noul model va avea o gardă la sol ridicată și un ampatament scurt față și spate. Este foarte probabil ca automobilul să utilizeze aceleași motoare și baterii ca și modelul 5, ceea ce înseamnă că ar trebui să aibă o autonomie de până la aproximativ 386 km.

În ceea ce privește opțiunile de baterie, se estimează că Renault 5 va fi disponibil cu baterii de 52 kWh și 40 kWh, oferind respectiv 401 km și 299 km de autonomie. Aceste opțiuni de baterie sunt foarte probabil să fie aceleași și pentru Renault 4, deoarece mașinile vor fi înrudite din punct de vedere tehnic. Dat fiind că modelul 4 este puțin mai mare și probabil mai greu - în special versiunea 4x4 așteptată - cifrele de autonomie vor fi ușor mai mici.

De asemenea, putem aștepta să vedem încărcare de până la 100 kW pentru modelul cu baterie mai mare, ceea ce permite o reîncărcare rapidă de la 15 la 80 la sută în jumătate de oră. Este probabil, de asemenea, ca aceste mașini să fie compatibile cu tehnologia vehicul-la-rețea (V2G), la fel ca și R5.

Este posibil ca atât motorul electric de 121 CP, cât și cel de 148 CP din R5 să apară și în Renault 4, având respectiv 224 Nm și 244 Nm de cuplu. Ar trebui să fie suficient pentru majoritatea șoferilor, deși ne așteptăm, de asemenea, să vedem și o versiune cu tracțiune integrală.

Deoarece mașinile electrice folosesc motoare duble în loc de cutii de transfer pentru a obține tracțiunea integrală, este probabil ca versiunea 4x4 să aibă mai multă putere decât versiunile cu tracțiune față datorită motorului suplimentar pe axul spate.

Renault 5 poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de opt secunde în varianta de 148 CP, iar R4 ar trebui să fie puțin mai lent în variante echivalente, dar poate puțin mai rapid până la 100 km/h în varianta cu tracțiune integrală.

Am auzit că Renault 4 va folosi un ax spate multi-link pentru a acomoda motorul spate, dar această configurație va permite, de asemenea, o cursă mai mare a suspensiei. Conceptul 4Ever era clar un vehicul off-road, așa că este posibil ca versiunea de producție să aibă unele capabilități în acest sens, similare cu rivalul Jeep Avenger.

În ceea ce privește interiorul, ne putem aștepta la un design modern, dar cu unele influențe retro. Este probabil să vedem ecrane de infotainment de 10 inchi, materiale și culori atrăgătoare și un aspect general minimalist, dar cu unele elemente de design unice care să reamintească de trecutul Renault 4.

În ceea ce privește tehnologiile, automobilul va fi echipat cu cele mai recente sisteme de asistență pentru șofer, cum ar fi asisteța la menținerea benzii, frânarea automată de urgență și monitorizarea unghiului mort. De asemenea, ne putem aștepta la integrarea smartphone-ului și la actualizări over-the-air pentru a menține software-ul și cartografiile actualizate.

Deși Renault nu a anunțat încă o dată de lansare sau prețuri pentru noul model 4, ne putem aștepta la mai multe informații când automobilul își va face debutul la Paris în octombrie 2024. Știm însă că noul Renault 5 va fi lansat la începutul anului 2025, așa că ne așteptăm ca modelul 4 să urmeze puțin mai târziu în același an.

Renault 5 este poziționat sub 4 în gamă și este probabil să coste aproximativ 30.000 de euro, așa că ne putem aștepta ca prețurile pentru Renault 4 să fie puțin mai mari: posibil în jurul a 35.000 de euro, în funcție de specificațiile disponibile în Regatul Unit la lansare.

Renault nu este singurul producător care mizează pe valențele retro pentru a atrage cumpărătorii de mașini electrice. Honda a prezentat deja un concept electric retro inspirat de modelul ei Civic din anii '70, în timp ce și Opel lucrează la o versiune electrică a clasicului Manta.

Pe segmentul mașinilor electrice de mici dimensiuni, Renault 4 se va lupta cu rivali precum Volkswagen ID.3, Cupra Born, Nissan Leaf și chiar cu viitorul model electric Mini. Cu toate acestea, amprenta sa retro distinctă ar putea ajuta modelul francez să se diferențieze de competiție.

Noul Renault 4 electric promite să fie o alternativă atrăgătoare pe piața mașinilor compacte cu zero emisii, combinând un design retro-modern cu tehnologii avansate și posibile capabilități off-road. Deși detaliile complete nu au fost dezvăluite încă, automobilul pare să fie bine poziționat pentru a oferi o experiență de condus electrică premium la un preț rezonabil. Rămâne de văzut dacă Renault va reuși să capteze magia originalului într-un pachet modern atractiv pentru cumpărătorii de astăzi.