Rebrandingul Jaguar Land Rover în JLR este acum oficial
Zilele lui Jaguar Land Rover s-au încheiat oficial, cel puțin în ceea ce privește numele. Începând cu 1 iunie, producătorul de automobile de lux cu sediul în Marea Britanie este cunoscut oficial sub numele de JLR. Probabil că puteți ghici de unde provin cele trei litere, dar aceasta este mai mult decât o simplă abreviere a unui titlu ușor incomod. Este vorba de o nouă identitate corporativă care prevede trecerea modelelor emblematice Land Rover la mărci sub o nouă umbrelă JLR, pe picior de egalitate cu Jaguar.
Am auzit pentru prima dată despre această schimbare la mijlocul lunii aprilie, prezentată ca parte a strategiei Reimagine a JLR, în valoare de 18,6 miliarde de dolari. La acest preț, este evident că JLR face mai mult decât să creeze un nou logo. Unitățile de producție sunt modernizate și revizuite pentru viitorul electric, iar producătorul auto are planuri de a se mișca rapid în această direcție. Știm deja despre platforma JLR ELR de nouă generație pentru SUV-uri electrice, programată să stea la baza Range Rover EV în 2025. În ceea ce privește Jaguar, o nouă platformă JEA va sosi, de asemenea, în acel an pentru trei noi EV-uri, inclusiv un GT cu patru uși despre care se spune că va avea mai multă putere decât orice Jaguar de serie din istorie.
Cel puțin deocamdată, accentul este pus pe branding. Defender, Discovery și Range Rover sunt listate ca mărci, dar asta nu înseamnă că JLR renunță la cei 75 de ani de brand equity cu Land Rover. SUV-urile vor purta în continuare emblemele Land Rover, iar numele va dăinui ca o marcă de patrimoniu pentru companie. Executivii își imaginează JLR reimaginat ca o Casă a mărcilor pentru automobilele de lux britanice distincte.
"Esențială pentru strategia noastră Reimagine este formarea House of Brands, care este o evoluție naturală, cu scopul de a ridica și amplifica unicitatea mărcilor noastre britanice cu caracter", a declarat profesorul Gerry McGovern OBE, director de creație la JLR. "Ambiția noastră finală este de a construi experiențe cu adevărat captivante din punct de vedere emoțional pentru clienții noștri care, în timp, vor crea un capital ridicat pe termen lung pentru mărcile noastre și o sustenabilitate pe termen lung pentru JLR."