Mercedes G-Class Junior a fost prezentat în mod speculativ, urmând să apară mai târziu în acest deceniu
La începutul acestei săptămâni, în cadrul Salonului de mobilitate IAA 2023 de la Munchen, Mercedes a confirmat informațiile privind reducerea rețetei G-Class pentru un off-roader mai mic. Descris de CEO-ul companiei, Ola Källenius, drept "Micul G", noul model este așteptat să fie pus în vânzare în a doua jumătate a deceniului. Când va sosi în cele din urmă, va fi electric, deși versiunile cu motorină ar putea fi și ele pe agendă.
Între timp, am decis să încercăm să prezentăm în avanpremieră versiunea junior a lui Geländewagen. Având în vedere că teaserul Mercedes a constat într-o schiță care înfățișa un SUV cu o roată de rezervă montată în spate, a fost o modalitate subtilă de a spune că micul G va rămâne fidel formei instantaneu recognoscibile a modelului G. Exercițiul nostru speculativ de design se bazează pe acest lucru și adaugă câteva indicii de design pe care le vedem de obicei la modelele marca EQ.
Sincer, ne întrebăm de ce a durat atât de mult timp ca marca germană de lux să profite de popularitatea imensă a Clasei G pentru a da undă verde unei versiuni mai mici și mai accesibile. Unii își amintesc conceptul Ener-G-Force din 2012, cu sistemul de propulsie pe bază de pile de combustie, dar acesta nu a evoluat niciodată într-un model de serie.
Potrivit previzionistului din industrie Sam Fiorani, citat de Automotive News, așa-numitul "Micul G" este încă la câțiva ani distanță. Se preconizează că va intra în producție aproape de sfârșitul anului 2026 la fabrica Kecskemet din Ungaria, unde Mercedes construiește în prezent mașinile compacte. Ca o reîmprospătare, venerabilul G este fabricat de Magna Steyr în Graz, Austria. Potrivit aceleiași surse, marca de lux intenționează ca modelul compact G să fie pus în vânzare în Statele Unite în prima jumătate a anului 2027.
La baza noului SUV se va afla arhitectura modulară Mercedes, care se va referi în primul rând la vehiculele electrice, dar va găzdui în continuare motoare cu combustie. Acest lucru ar putea însemna că ar putea fi oferite derivate pe benzină/diesel, conform raportului original publicat de ziarul german de afaceri Handelsblatt în februarie.
Indiferent de tipul de motorizare, "Micul G" nu va fi la fel de competent în afara drumurilor bătute ca fratele său mai mare, deoarece va avea o caroserie unibody și nu un cadru în scăriță. Cu toate acestea, Mercedes vrea să se asigure că noul model se va ridica la înălțimea emblemei, așa că ar trebui să aibă în continuare o gardă la sol generoasă, precum și unghiuri de atac și de plecare. Tracțiunea pe patru roți este un dat, astfel că o variantă electrică ar implica o configurație cu două motoare.
Această nouă versiune G va sosi probabil după înlocuirea modelelor CLA, CLA Shooting Brake, EQA și EQB, care au fost prezentate în această săptămână la IAA. Înainte ca acest lucru să se întâmple, modelul G fullsize va primi o versiune pur electrică în lunile următoare.