brand

Primele detalii despre Renault 5 2024

Primele detalii despre Renault 5 2024

Revenind la ianuarie 2021, Renault a declarat renașterea lui 5 cu un concept care arăta un supermini complet electric. Acum, în condițiile în care versiunea de serie urmează să sosească în 2022, constructorul francez a dezvăluit câteva detalii tehnice. Aceasta se va baza pe platforma CMF-B EV și va împărți până la 70% din componente cu hatch-ul Clio și crossover-ul subcompact Captur.

Renault își poate reduce cheltuielile de producție cu 30% prin utilizarea hardware-ului existent, în comparație cu Zoe, care nu va cunoaște o nouă generație. Un contrast substanțial între cele două mici EV-uri va fi reprezentat de cantitatea de module de baterii, întrucât viitorul model va fi echipat cu doar patru module mari într-un singur strat, în timp ce Zoe utilizează 12 module mai mici.

Inginerii au estimat că, în acest fel, se pot elimina 15 kilograme (33 de lire sterline). În plus, densitatea de energie a acumulatorului lui Zoe va fi mai mare, iar integritatea structurală a părții inferioare a caroseriei va fi mai mare, datorită unei mai bune integrări a bateriei cu platforma din jurul său. În plus, podeaua îmbunătățită va diminua nivelurile NVH în ceea ce privește zgomotul, vibrațiile și duritatea.

Renault a anunțat că intenționează să echipeze viitorul model 5 cu o suspensie spate multi-link, o caracteristică rară pentru mașinile din segmentul B. Alpine a declarat, de asemenea, că versiunea lor a noului R5 va profita la maximum de suspensia spate independentă, rezultând un hatchback electric care este distractiv de condus pe drumuri sinuoase. Bateria va fi adăpostită sub podea, oferind un centru de greutate mai jos și o agilitate sporită.

Compania cu logo-ul cu diamante a rămas tăcută în privința puterii lui R5, confirmând doar că mașina va fi propulsată de un motor electric bazat pe Megane E-Tech Electric. Designul său va prezenta o configurație internă revizuită, menită să reducă dimensiunea și greutatea motorului.

Recent, fotografiile spion au oferit o privire asupra lui Renault R5, care a fost deghizat în un vehicul de testare care folosește caroseria lui Clio. Constructorul auto testează în prezent nouă vehicule în zone precum nordul Europei, regiunea pariziană și Normandia. Șantierul Renault de la Aubevoye este destul de extins, acoperind 613 hectare și cuprinzând 35 de trasee care acoperă 37 de mile (60 de kilometri), 42 de linii de testare, două tuneluri de vânt și 18 camere de coroziune. Această locație este situată în 272 de hectare de pădure.