Cel mai mare partid politic european se opune interzicerii masinilor cu motor pe combustie interna
În luna iunie, europenii vor alege un nou Parlament European, una dintre cele șapte instituții ale Uniunii Europene. Partidele implicate în alegeri își pregătesc deja programele. Un document scurs arată că cel mai mare partid din Europa ar putea să amâne interzicerea motorului cu ardere internă pe continent.
Săptămâna trecută, Euractiv a obținut o copie a manifestului grupului Partidului European al Poporului (EPP) de centru-dreapta. Manifestele își propun să ofere alegătorilor o privire asupra valorilor pe care le susțin atunci când susțin candidați.
O dezvăluire cheie din punct de vedere al transportului a stârnit interesul, exprimând angajamentul partidului pentru abordarea treptată a motoarelor cu ardere în Europa. "Respingem o politică de interzicere - cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere - și vom revizui acest aspect cât mai curând posibil."
În mod constant, EPP, condus de parlamentarul german Jens Gieseke, care a reprezentat partidul în discuțiile privind standardele de CO2 pentru vehicule, a criticat ceea ce numesc "ideologia interdicției" a Comisiei. Gieseke a avertizat de mult timp împotriva deciziei de a elimina treptat vehiculele cu motor cu ardere, prezicând un "efect Havana", cu europenii care continuă să conducă vechi automobile cu ardere timp de decenii, asemănător situației din capitala cubaneză.
Această poziție se aliniază cu abordarea "deschisă tehnologic" a EPP, care pune accent pe evitarea favorizării anumitor tehnologii de către UE, cum ar fi vehiculele electrice, sentiment împărtășit de Comisia Europeană, deși cu scepticism din partea criticilor.
Cu toate acestea, ceea ce atrage mai mult atenția este declarația explicită a EPP de a "revizui [legea] cât mai curând posibil". Această declarație are implicații semnificative, deoarece cel mai mare grup din Parlamentul European își exprimă intenția de a reconsidera o legislație deja aprobată.
În martie anul trecut, Germania și Uniunea Europeană au ajuns la un compromis cu privire la o interdicție propusă începând din 2035. Producătorii auto pot vinde în continuare vehicule ICE dacă funcționează pe e-fuel.
E-fuel, produs printr-un proces care implică captarea carbonului și producția de hidrogen din energie regenerabilă, este considerat neutru din punct de vedere al carbonului în timpul arderii, deoarece CO2 captat se întoarce în atmosferă.
Dezbaterea privind interzicerea motorului cu ardere internă continuă să evolueze în Europa, cu cel mai mare partid politic care își exprimă intenția de a revizui legislația actuală. Rămâne de văzut ce impact va avea această poziție asupra viitorului mobilității pe continent.