Tesla se confruntă cu un potențial proces colectiv din cauza estimărilor nerealiste privind autonomia
Trei proprietari de Tesla din California au dat în judecată producătorul auto în cadrul unei acțiuni colective propuse pentru publicitatea falsă privind autonomia estimată a vehiculelor sale electrice.
Acțiunea depusă la Tribunalul Districtual al SUA pentru Districtul de Nord din California citează un articol publicat săptămâna trecută de Reuters, care a relatat că Tesla a creat o "echipă de diversiune" în Nevada pentru a anula cât mai multe programări legate de autonomie. Motivul ar fi fost acela că firma a devenit copleșită de plângerile proprietarilor privind autonomia mai mică decât cea indicată de indicatorul din bord.
Același raport includea o afirmație potrivit căreia, în urmă cu aproximativ zece ani, Tesla a decis să scrie algoritmi pentru indicatorul de autonomie din bord care să arate șoferilor proiecții optimiste privind distanța pe care mașina o poate parcurge cu o singură încărcare. Sursa acestei afirmații a declarat că directiva de a prezenta estimări optimiste ale autonomiei a venit de la Elon Musk, directorul general al Tesla. Reuters a precizat că nu a putut stabili dacă producătorul auto încă mai folosește algoritmi care umflă estimările de autonomie.
În procesul intentat în California, cei trei reclamanți susțin că Tesla a încălcat garanțiile vehiculelor și s-a implicat în fraudă și concurență neloială. Aceștia au evidențiat cazurile în care Teslas-urile lor nu au reușit să atingă autonomia anunțată și au declarat că s-au plâns companiei fără succes.
De exemplu, proprietarul Modelului Y, James Porter din Petaluma, California, a declarat în proces că, într-o călătorie, "a pierdut aproximativ 182 (292 de kilometri) de mile de autonomie - în ciuda faptului că a condus doar 92 de mile (148 de kilometri)".
Acțiunea în instanță urmărește să obțină statutul de acțiune colectivă pentru a reprezenta "toate persoanele din California care au cumpărat un nou vehicul Tesla Model 3, Model S, Model Y și Model X". Reclamanții solicită daune nespecificate. Un avocat care îi reprezintă pe proprietarii Tesla a declarat că Tesla avea datoria de a livra produse care să funcționeze așa cum se anunță.
Tesla se confruntă, de asemenea, cu procese și controale de reglementare în legătură cu tehnologia ADAS Autopilot și "Full Self-Driving". În plus, un proprietar de Tesla din California a înaintat, de asemenea, o propunere de acțiune colectivă a consumatorilor în aprilie, după un alt raport al Reuters care susținea că angajații Tesla au partajat pe un sistem intern de mesagerie imagini și videoclipuri sensibile capturate de camerele de luat vederi ale mașinilor. Procesul acuză Tesla că a încălcat intimitatea clienților săi. Tesla a negat aceste acuzații.