brand

Condusul cu o singură pedală la mașinile electrice nu este eficient conform Porsche

Condusul cu o singură pedală la mașinile electrice nu este eficient conform Porsche

O mulțime de vehicule electrice oferă în prezent ceea ce se numește funcția de conducere cu o singură pedală, ceea ce înseamnă că motorul electric intră în funcțiune ca generator imediat ce ridicați piciorul de pe pedala de accelerație, încetinind mașina și adăugând energie înapoi în baterie, mărind autonomia fără a fi nevoie de conectarea la un încărcător.

Dar Porsche, care produce Taycan EV și lucrează la o serie de noi modele cu emisii zero, susține că acest lucru nu este foarte eficient pe termen lung și spune că există o modalitate mai bună de a merge mai departe cu o mașină electrică. Și anume, mergând cât mai mult în coastă.

Atunci când rulează în marșarier, motoarele electrice se dezactivează pentru a reduce rezistența la înaintare, permițând mașinii să se deplaseze fără a consuma aproape deloc energie. Porsche spune că acesta este "procesul mai natural de a permite vehiculului să continue să ruleze fără a fi alimentat".

"Acesta este un mod mai eficient de a conduce, deoarece păstrează energia cinetică în vehicul", a declarat Martin Reichenecker, Senior Manager Chassis Testing la Porsche Engineering, într-un comunicat de presă recent. Constructorul auto german subliniază faptul că condusul cu o singură pedală recuperează mai întâi și abia apoi convertește energia recuperată înapoi în propulsie, ceea ce "duce la pierderi duble", adaugă Reichenecker.

Această abordare este vizibilă în mod clar în portofoliul Porsche, nici Taycan și nici viitorul Macan EV nefiind prevăzute cu conducere cu o singură pedală, marca menționând că, în acest fel, caracteristicile de conducere ale modelelor cu emisii zero sunt mai apropiate de cele ale mașinilor cu combustie internă.

Acestea fiind spuse, recuperarea energiei de frânare este încă o parte importantă a modelului Taycan. De fapt, Porsche spune că până la 90% din frânările de zi cu zi pot fi efectuate doar cu ajutorul motoarelor electrice, fără a activa sistemul hidraulic de frânare. Frânele de fricțiune sunt folosite mai ales la viteze mai mici de 5 kilometri pe oră (3 mile pe oră), atunci când motoarele electrice nu au suficientă putere de decelerare, dar și atunci când este nevoie de o putere de frânare completă.

La viteze mari, însă, un Porsche Taycan Turbo S poate genera până la 290 kW de putere electrică în timpul frânării, suficient pentru a reîncărca bateriile pentru o autonomie suplimentară de 0,43 mile (0,7 kilometri) după doar 2 secunde de decelerare.

Un alt avantaj al frânării electrice este reducerea uzurii sistemului hidraulic de frânare, care este rareori acționat, astfel că rotoarele și plăcuțele au nevoie de mai puțină întreținere, iar intervalele de înlocuire sunt mai mari decât în cazul mașinilor cu motor cu ardere internă.