brand

Noul Polestar 4 va începe de la aproximativ 63.000 de euro

Noul Polestar 4 va începe de la aproximativ 63.000 de euro

Sectorul SUV-urilor complet electrice este în creștere rapidă, iar cel mai recent concurent din Suedia este noul Polestar 4 - un coupe-SUV care se așteaptă să devină cel mai bine vândut model al firmei atunci când va fi pus în vânzare în primăvara anului 2024.

În timp ce numele ar putea să nu genereze prea multe emoții - urmând în mod sensibil urmele anvelopei modelelor Polestar 1, 2 și 3, Polestar 4 are cu siguranță câteva caracteristici de design care ridică sprâncenele. Directorul de design Polestar, Maximilian Missoni, l-a numit chiar "reinventarea coupe-SUV".

Polestar 4 va trebui să impresioneze și la scară globală, mai ales că Polestar se consideră o "companie globală" datorită bazei din Suedia, a bazei de inginerie din Marea Britanie și a facilităților de producție din China - ca să nu mai vorbim de listarea la bursa NASDAQ din New York.

Missoni descrie modelul 4 ca fiind "un design complementar la Polestar 3". Cu botul mai jos, luminile mai subțiri, geamurile la același nivel și mânerele retractabile ale ușilor, este un alt design uimitor de frumos, cu o influență clară preluată de la mașina Polestar Precept Concept, dezvăluită pentru prima dată în 2020.

Designul nu vine însă fără unele controverse. Punctul polarizator este lipsa unui geam spate. În schimb, mașina se bazează pe camere și oglinzi pentru a oferi o vedere în spate. "Permite mai mult spațiu pentru cap în al doilea rând și un spate mai dramatic", ne-a declarat Missoni.

Rămâne de văzut cum vor reacționa clienții - Polestar nu a organizat nicio clinică pentru clienți pentru a evalua reacția, Ingenlath insistând asupra faptului că nu este ceva ce Polestar face parte din procesul de proiectare.

Noul Polestar 4 va începe de la aproximativ 63.000 de euro

Beneficiul din interiorul lui 4 este clar, iar noi am avut ocazia să ne așezăm în partea din spate a noii mașini, unde lipsa geamului din spate nu este evidentă; priveliștea în sus și în față, datorită acoperișului lung din sticlă, este spectaculoasă. Cu toate acestea, spațiul pentru cap este la fel de bun cum au intenționat designerii, cu un spațiu impresionant pentru genunchi și un portbagaj decent. Deși Polestar 4, cu o lungime de 4.839 mm, este doar cu aproximativ 200 mm mai lung decât Polestar 2, diferența în ceea ce privește spațiul interior este enormă.

În afară de vederea din spate, habitaclul este un triumf al designului și al calității. "Este inspirată din modă", ne-a spus Missoni, "folosind materiale moi, confortabile și durabile".

În fața șoferului se află un ecran de instrumente de bord de 10,2 inchi, cu un ecran tactil de 15,4 inchi, alimentat de Google, în centru. Actualizările over-the-air vor menține proaspete și sistemele de infotainment și de conducere. Polestar va monta cele mai recente sisteme de siguranță pe 4, cu 12 camere de luat vederi, plus un radar și 12 senzori cu ultrasunete.

Tabloul de bord este minimalist, iar controlul vocal Google este așteptat să se ocupe de multe funcții. Utilizarea inteligentă a textilelor și a iluminatului îi conferă un aer de lux la interior, cu o mare varietate de materiale oferite, inclusiv o țesătură tricotată reciclată produsă împreună cu un colegiu de textile din Suedia. Polestar a declarat că ar trebui găsită o alternativă sustenabilă la piele, deși modelul 4 vine cu piele Nappa "securizată din punct de vedere al bunăstării".

Polestar 4 nu primește platforma SPA2, precum noul Polestar 3 și Volvo EX90. Sub piele, modelul 4 va fi așezat pe o platformă nouă pentru Polestar de la compania mamă Geely, numită Sustainable Experience Architecture. Platforma SEA a fost deja utilizată la o altă marcă Geely, Zeeker, pentru mașina sa 001.

Detaliile tehnice complete sunt încă departe, dar noua platformă permite tracțiune spate sau integrală, o baterie cu autonomie mare de 102 kWh, până la 537 CP și 686 Nm de la două motoare și o autonomie de până la 560 kilometri. Va fi oferită o încărcare rapidă de până la 200 kW, plus încărcarea bidirecțională, care vă va permite să alimentați obiecte din vehicul. Ne așteptăm ca o pompă de căldură să fie standard.