brand

Piața de mașini electrice second-hand înfloritoare: scăderea prețurilor și vânzările depășesc majoritatea modelelor noi

Piața de mașini electrice second-hand înfloritoare: scăderea prețurilor și vânzările depășesc majoritatea modelelor noi

În ciuda provocărilor de producție și a unei rețele de încărcare care lasă adesea mult de dorit, piața de mașini electrice second-hand este în plină expansiune. Vânzările de vehicule electrice (VE) second-hand din prima jumătate a anului 2023 au depășit majoritatea vânzărilor de VE noi, conform celor mai recente rapoarte de piață de la startup-ul pentru sănătatea bateriilor și datele Recurrent.

Compania raportează că în prima jumătate a anului 2023, au fost vândute 140,000 de VE second-hand în SUA; acest lucru este mai mult decât numărul total de Tesla Model 3 noi vândute în aceeași perioadă dacă puteți crede. Pentru context, se crede că un total de 200,520 de Model Y noi au fost vândute în prima jumătate a anului 2023.

În ceea ce privește alte VE noi vândute în primele șase luni ale anului 2023, avem Chevrolet Bolt următorul cu 33,659 de unități, urmat de Rivian R1T cu 16,452 de unități și Volkswagen ID.4 cu 16,448 de unități. Cu alte cuvinte, Tesla continuă să domine piața de VE second-hand, precum și cea nouă în SUA.

"Vânzările de VE second-hand, ca segment, acum eclipsă vânzările fiecărui model nou de VE în afară de Tesla Model Y și 3", a declarat Recurrent în cea mai recentă analiză a situației. Mai mult, "piața de VE second-hand este mai accesibilă decât oricând în ultimii 2,5 ani, în timp ce mixul de vehicule favorizează modelele mai noi, cu o autonomie mai mare ca niciodată."

Toate acestea sunt vești bune pentru consumatorii care caută să achiziționeze VE second-hand, deoarece prețurile lor sunt la cel mai scăzut nivel de la începutul anului 2021 și disponibilitatea pare să crească. Prețul mediu al unui VE second-hand este acum de 27,800 $ în SUA, scăzând cu 32% comparativ cu anul trecut. Și Tesla a influențat probabil acest trend. Prețul mediu al unui Tesla Model 3 second-hand a scăzut cu mai mult de 9,000 $ din 2021.

Mai mulți factori au contribuit la creșterea vânzărilor de VE second-hand. În primul rând, inventarul de VE second-hand a crescut de trei ori în ultimii trei ani, crescând de la 11,000 de vehicule în aprilie 2021 la peste 33,000 astăzi. Ponderea VE pure în acest inventar a crescut de la 55% în 2021 la 73% astăzi. Restul sunt hibride plug-in.

Trei la sută dintre VE second-hand se califică și pentru creditul federal de 4,000 $ pentru vehicule curate, iar obținerea creditului este pe cale să devină mai ușoară. Începând cu 1 ianuarie 2024, clienții vor putea transfera creditele VE către un dealer auto, reducând prețul de achiziție al vehiculului în loc să aștepte până când își depun declarațiile fiscale în anul următor.

Dacă vă faceți griji că majoritatea VE second-hand sunt mașini vechi și neîngrijite cu baterii degradate, probabil că nu este cazul. Aproape 30% din mașinile din acest inventar au mai puțin de doi ani, iar 45% din VE second-hand au trei ani sau mai noi. Da, bateriile VE se degradează în timp, dar unii proprietari au raportat că rata de degradare poate fi neglijabilă, chiar și după parcurgerea a peste 100,000 de mile.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat la începutul acestui an că bateriile Tesla durează între 300,000-500,000 de mile sau 1,500 de cicluri de încărcare. Cele mai multe variante Model 3 și Model Y beneficiază de o garanție de opt ani sau 120,000 de mile, în funcție de ce vine primul, cu condiția ca retenția capacității bateriei să fie peste 70% - mulți proprietari au raportat peste 90% retenție a capacității bateriei după 100,000 de mile.

Dezvoltările indică o perspectivă pozitivă pentru piața de VE second-hand în SUA, deoarece acestea par pe drumul cel bun pentru a deveni mai accesibile și mai accesibile pentru un segment mai larg al populației în lunile și anii următori.