brand

Noul înlocuitor al lui Opel Crossland din 2024 va rivaliza cu Dacia Duster

Noul înlocuitor al lui Opel Crossland din 2024 va rivaliza cu Dacia Duster

Opel se pregătește să lanseze un nou crossover mic în 2024. Acesta vine ca o extensie a revoluției de design prin care trece compania, cu modele tot mai atractive ca Astra sau Mokka, care acum se remarcă prin design-ul lor inovator.

Într-o discuție cu Uwe Hochgeschurtz, directorul de operare al marcii partenere Opel (Vauxhall), a fost sugerată posibilitatea ca Opel să reînvie unele nume notabile din istoria sa, cum ar fi Calibra, Rekord, Ascona, Monza, Frontera și Senator. Hochgeschurtz a vorbit anterior despre posibilitatea de a reînvia numele Manta, probabil pentru un SUV de producție inspirat de conceptul Experimental, subliniind emoția pe care o aduce un nou produs.

"Aș fi surprins dacă nu veți găsi unul dintre numele voastre într-unul dintre produsele noastre viitoare", a declarat Hochgeschurtz.

Aceste comentarii sugerează că noul model ar putea fi numit Frontera.

Noul model Frontera a fost recent surprins în teste. Înlocuitorul pentru Crossland va adopta grila Vizor, acum o marcă înregistrată a brandului, și va avea un design solid, pentru a se alinia cu restul modelelor din linia Opel.

Designul noului model va păstra liniile înalte ale modelului anterior și va combina acestea cu un profil mai boxy. Acest lucru va accentua practicabilitatea, rivalizând cu mașinile de familie de la Dacia, cum ar fi Jogger și SUV-ul Duster, precum și cu Citroen C3 Aircross. La partea din spate, noul model Opel va avea un hayon plat, iar designul general va transmite un aspect robust, în comparație cu abordarea orientată spre modă a modelului Mokka.

Clienții pot aștepta un nivel bun de spațiu pentru bagaje și un interior spațios, în ciuda faptului că noul Crossland va avea o amprentă relativ compactă. La fel ca Jogger, noul SUV mic Opel ar putea fi oferit cu trei rânduri de scaune pentru a maximiza utilizabilitatea.

Îmbunătățirea ambalajului va fi posibilă datorită trecerii la platforma CMP a companiei-mamă Stellantis, care este utilizată pentru modelele Corsa și Mokka. În prezent, Crossland se bazează încă pe platforma PF1 mai veche (care datează din perioada în care PSA era proprietarul Opel), care nu este compatibilă cu niciun tip de electrificare. Dar trecerea la CMP înseamnă că noua mașină va oferi opțiuni de propulsie cu benzină pură, benzină cu sistem mild-hybrid și EV complet.

Motorul pe benzină va fi turbo pe trei cilindri de 1,2 litri al Opel, probabil cu puteri de 99 CP și 128 CP, cu posibilitatea unei cutii de viteze manuale sau automate cu șase trepte.

Ca parte a unei serii de actualizări la superminiul Corsa, cel mai bine vândut, Opel a recunoscut mai devreme anul acesta că o nouă opțiune mild-hybrid de 48 de volți se va alătura gamei la o dată ulterioară, deci este aproape sigur că noul crossover va avea și acest sistem de propulsie. Este probabil să fie o versiune electrificată a unității de 1,2 litri, producând 136 CP și asociată cu o transmisie automată cu opt trepte care găzduiește motorul electric compact al mașinii.

Opel a declarat și mai devreme anul acesta că va oferi o versiune complet electrică a întregii sale game până în 2024, în timp ce CEO-ul marcii partenere Opel, Florian Huettl, a subliniat că "Cu succesorul Crossland, vom face distracția de a conduce cu baterie electrică disponibilă în întreaga noastră gamă de modele și vom oferi clienților noștri acces la mobilitate cu emisii locale în fiecare dintre modelele noastre." El s-a oprit din confirmarea acestuia ca următorul Crossland, sugerând o posibilă schimbare de nume pentru model.

Platforma CMP pe care se bazează multe modele Opel a fost recent îmbunătățită, adăugând o baterie mai mare de 54kWh pentru o autonomie suplimentară și un motor mai puternic de 152 CP. Din nou, această tehnologie va fi disponibilă în Corsa, dar va fi vândută alături de combinația originală de baterie de 50kWh și motor de 134 CP, așa că este posibil ca Opel să adopte și această abordare cu cel mai nou SUV al său, oferind cumpărătorilor o opțiune EV mai accesibilă.

Numai combinația de baterie mai mică și motor mai puțin puternic este oferită în Mokka Electric, cu o autonomie declarată de 209 mile, deci așteptați-vă la o cifră similară pentru înlocuirea Crossland echipată cu 50kWh. Mașina mai puternică de 54kWh ar putea oferi până la 25 de mile suplimentare de autonomie. Ambele vehicule vor beneficia de capacitatea de încărcare rapidă de 100 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de la 10 la 80% va dura aproximativ 30 de minute.

Această nouă tehnologie sub pielea mașinii va fi completată de o renovare totală a tehnologiei din interior, cu SUV-ul mic probabil să ofere configurarea infotainmentului Pure Panel de la Opel. În Mokka sunt disponibile ecrane digitale de bord și infotainment de șapte inci, crescând la un touchscreen de 10 inci cu un panou de bord de 12 inci în funcție de nivelul de echipare. Este probabil ca structura de gamă Design, GS și Ultimate să fie preluată de la alte modele Opel.