brand

Alfa Romeo Milano: Un nou SUV pentru a reînvia flacăra mărcii italiene în segmentul mașinilor mici

Alfa Romeo Milano: Un nou SUV pentru a reînvia flacăra mărcii italiene în segmentul mașinilor mici

Alfa Romeo se lansează în segmentul SUV-urilor mici cu Milano, primul său model full-electric. Milano, un SUV mic, oferă până la 237 CP în versiunile de performanță superioară. Bazat pe platforma Stellantis e-CMP2, Milano va avea, de asemenea, o versiune mild-hybrid de 48 de volți cu tracțiune integrală disponibilă. Comenzile pentru ediția "Speciale" a Milano, cu oricare dintre cele două tipuri de propulsie, s-au deschis miercuri.

Versiunile electrice ale Milano vor avea două niveluri de putere: un model de bază cu 154 CP și o variantă de performanță Veloce cu 237 CP. Veloce dispune de un diferențial autoblocant, o pistă mai largă, bare anti-ruliu speciale față și spate, jante de 20 de inch, o înălțime a șasiului mai mică cu 25 mm, suspensie reglată și frâne mai puternice.

Autonomia Milano EV este de până la 410 km pe ciclul mixt WLTP cu o baterie de 54 kilowați-oră. Timpul de încărcare de la 10 la 80 la sută este mai mic de 30 de minute la o stație DC de 100 de kilowați, a declarat Alfa Romeo.

Versiunea mild-hybrid cuprinde un motor pe benzină Miller cycle cu trei cilindri de 1,2 litri (cu o putere de 134 CP) și un motor electric de 21 de kilowați alimentat de o baterie de 48 de volți. Motorul electric este integrat într-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj de șase trepte.

Milano, numit după orașul în care marca a fost înființată în 1910, va fi produs în fabrica Stellantis din Tychy, Polonia, alături de modelele înrudite Jeep Avenger și Fiat 600.

Alfa Romeo Milano: Un nou SUV pentru a reînvia flacăra mărcii italiene în segmentul mașinilor mici

Livrările versiunii full-electric sunt programate să înceapă în septembrie, urmate de versiunea pe benzină mild-hybrid două luni mai târziu. Prețurile nu au fost anunțate încă. Versiunea electrică a bateriei Jeep Avenger are un preț de bază de 38.500 de euro în Germania, în timp ce mild-hybridul începe de la 27.000 de euro.

O decizie privind vânzarea Milano în SUA nu a fost luată încă, dar CEO-ul mărcii, Jean-Philippe Imparato, a declarat că este încrezător că va exista cerere pentru un SUV electric mic, axat pe urban, în unele state.

Milano este o "revenire simbolică" pentru proprietarii ultimelor mașini mici Alfa Romeo, Giulietta și Mito, a declarat miercuri marca Stellantis, în cadrul lansării Milano. Este "cea mai sportivă și mai atrăgătoare mașină de condus din segmentul său, capabilă să ajungă la proprietarii modelului Mito hatchback mic și Giulietta hatchback compact din trecut și să câștige noi clienți, mai tineri", a declarat Alfa Romeo într-un comunicat de presă.

Milano - o propunere unică în segmentul său

Milano are 4170 mm lungime (cu 86 mm mai mult decât Jeep Avenger), 1780 mm lățime și 1500 mm înălțime. Stilul exterior realizat de Alejandro Mesonero-Romanos amintește de elementele de stil tradiționale Alfa Romeo, cum ar fi arcele largi ale roților și coada Kamm pătrată a Giuliei TZ de la începutul anilor 1960.

Potrivit planurilor anunțate în 2023, Milano va fi ultimul Alfa Romeo care va oferi și o variantă ICE. Din 2025, toate modelele noi vor fi lansate doar ca modele electrice, iar din 2027 Alfa Romeo va vinde doar modele full-electric.

Milano va fi unul dintre puținele SUV-uri mici de la mărcile premium, care acum includ Volvo EX30 și DS 3. Munoz de la JATO Dynamics a declarat că vânzările Milano vor fi ajutate de lipsa relativă de oferte premium în segmentul SUV-urilor mici: Audi, BMW și Mercedes sunt în totalitate absente din acest segment, a spus el. Alți factori vor include performanța sa, un punct de vânzare tradițional al mărcii Alfa Romeo, a spus el, precum și prețul. Principalele rivali ai versiunii BEV a Milano vor fi EX30 și Smart #1, a spus Imparato, deși Smart este clasificat ca compact. Volvo a vândut 5.919 EX30 până în februarie anul acesta, arată cifrele de la Dataforce, în timp ce #1 a înregistrat 1.856 de vânzări în acea perioadă și DS 3 376.