brand

Noul Porsche K1 este pregătit să atace sectorul SUV-urilor electrice de lux

Noul Porsche K1 este pregătit să atace sectorul SUV-urilor electrice de lux

Porsche a făcut mai mult decât să anunțe un Cayenne complet electric în timpul Conferinței anuale de presă, deoarece a oferit și o primă imagine a SUV-ului cu trei rânduri. Ei bine, într-un fel. Cu numele de cod K1, vehiculul electric cu șapte locuri a fost ilustrat ascuns sub un capac în timp ce președintele companiei, Oliver Blume, vorbea despre ceea ce îi rezervă viitorul casei din Zuffenhausen. Acesta pare să aibă o linie a acoperișului ușor înclinată à la Cayenne Coupe.

Poziționat deasupra celei de-a patra generații Cayenne care va veni în versiune electrică, noul SUV va fi susținut de platforma SSP Sport pe care Porsche o dezvoltă. Șeful constructorului auto promite "performanțe puternice", precum și "funcții de conducere automată". În interiorul habitaclului, așteptați-vă la o "experiență complet nouă". El a continuat spunând că este un "nou concept de mașină" care vizează regiuni profitabile precum China și Statele Unite. Prima continuă să fie cea mai mare piață unică a mărcii.

SUV-ul uriaș nu va sosi prea curând, deoarece Porsche pune în prezent la punct finisajele următoarei generații Macan, exclusiv electrică, care va fi lansată în 2024. Aproximativ un an mai târziu, mașinile sport 718 vor fi, de asemenea, reînnoite și vor pierde motoarele cu combustie, în timp ce Cayenne cu emisii zero este programat să sosească în jurul anului 2026. Aceasta înseamnă că cel mai mare vehicul al mărcii din toate timpurile nu va debuta mai devreme de 2027.

Porsche merge chiar până la a spune că "electromobilitatea este cea mai mare prioritate", marca germană dorind ca peste 80% din vânzările anuale să fie EV-uri până în 2030. Interesant este că Panamera nu a fost menționat în cadrul conferinței de presă anuale în afara rezultatelor vânzărilor. Cu toate acestea, un raport al Autocar speculează că un model electric de generație următoare, care ar fi poziționat deasupra lui Taycan, ar putea folosi aceeași platformă ca și K1. Chiar dacă acest lucru este corect, un Panamera EV nu va sosi până aproape de sfârșitul deceniului.

Iconicul 911 va fi ultimul Porsche care va renunța la motorul cu combustie internă. Se va întâmpla după 2030, dar un hibrid este așteptat în acest deceniu. Se zvonește că următorul GT2 RS care va veni în 2026 va fi un monstru mild-hybrid bazat pe Turbo, cu peste 700 de cai putere.