Noul Porsche Macan EV: prima schiță oficială a SUV-ului coupe complet electric
Am mai văzut de mai multe ori testele lui Macan EV, dar acum avem o imagine teaser oficială care prezintă designul mașinii. Schița a fost dezvăluită alături de un concept de barcă electrică care folosește același sistem de propulsie ca și Macan EV.
Imaginea evidențiază o mulțime de detalii de design pe care ne așteptam să le vedem pe noul Macan EV. În partea din spate există o bară de lumini LED pe toată lățimea, iar blocurile optice rotunjite sunt similare cu cele ale actualului Macan. Totuși, profilul este mai zdravăn decât cel al modelului Macan ICE, oferind o poziție mai sportivă.
Împreună cu cel mai recent teaser, Jörg Kerner, vicepreședintele Liniei de produse Macan, a vorbit despre Macan EV: "Cu Macan-ul complet electric dorim să oferim cel mai sportiv model din segmentul său."
Pentru a realiza acest lucru, Macan EV va fi una dintre primele mașini care va sta pe noua arhitectură PPE a Grupului VW. Inginerii seniori din cadrul proiectului Macan EV au declarat pentru Auto Express că adoptarea unei platforme complet noi, cea mai recentă configurație PPE a Grupului Volkswagen, va permite ca Macan să fie dotat nu doar cu un sistem electric trucat de 800V, ci și cu modificări semnificative ale șasiului care "vor face ca Macan să se simtă inconfundabil ca un Porsche".
Din cele mai recente imagini spion putem vedea blocuri optice rotunde, în stilul tipic Porsche, cu proiectoare de ceață inferioare integrate în prizele de aer laterale de pe bara de protecție. În partea laterală există o suprafață netedă, necomplicată, cu arcuri de roată din plastic și o clapetă de încărcare situată deasupra roții din spate.
Linia acoperișului coboară spre deschiderea portbagajului în stilul tipic Macan coupe-SUV, iar în spate putem observa un spoiler aerodinamic activ. Există încă camuflaj pe farurile spate, dar așteptați-vă la o bară luminoasă la fel ca cea a lui Taycan aici, vom ignora vârfurile de evacuare evident false de pe bara de protecție.
Sub caroserie vom vedea cele mai avansate iterații de până acum ale sistemului Porsche Active Suspension Management, cu amortizoare cu două supape folosite pentru prima dată pe oricare dintre mașinile firmei, cu motor electric sau cu combustie. "Acest lucru ne permite o gamă mai largă de setări", ne-a declarat Dominik Hartmann, inginerul șef de șasiu al mașinii. "Veți simți o diferență mai mare între toate modurile PASM".
Vor fi disponibile atât arcuri din oțel, cât și suspensii pneumatice, cu o configurație cu două brațe în față și o configurație multi-link în spate. Mașina va putea să-și vireze cuplul din față în spate - de fapt, va funcționa în modul de tracțiune spate în cea mai mare parte a timpului, cu motorul din față deconectat, la fel ca la cele mai recente Taycan - iar un diferențial spate electronic va permite un flux de cuplu lateral la acest capăt al vehiculului, îmbunătățind agilitatea. Există și o direcție spate, cu un unghi de până la cinci grade pentru a ajuta la manevrabilitate și stabilitate, iar o distribuție revizuită a greutății față/spate de 48/52 a convins Porsche să mărească diferența de lățime dintre anvelopele față și spate. Vor fi oferite jante de până la 22 de inch.
Macan va dispune de o baterie pe bază de celule prismatice cu o capacitate de aproximativ 100 kWh și va fi capabilă de viteze de încărcare mai rapide decât cea de 270 kW a lui Taycan, cu suficient avânt pentru a se reîncărca de la cinci la 80 la sută din capacitate în doar 25 de minute. Puterea totală a sistemului de la ambele motoare este de peste 600 CP, cu un cuplu de peste 1.000 Nm.
Configurația bateriei va dispune, de asemenea, de un invertor trucat, conceput pentru a crește ușor rata de încărcare atunci când este conectat la încărcătoare mai lente de 400V. Sistemul - care nu este diferit de tehnologia prezentă în unele smartphone-uri - va împărți, de fapt, cele 12 module de baterii într-o pereche de pachete de 400V atunci când își dă seama că a fost conectat la un încărcător care funcționează la această rată. Acesta va uniformiza încărcarea între cele "două jumătăți", apoi le va alimenta pe amândouă simultan pentru o mică reducere a timpului total de încărcare.
Noul model - primul model Porsche care va trece de la motorul cu ardere internă la propulsie integral electrică - va folosi platforma PPE pentru a obține un ampatament mai lung, dar cu dimensiuni similare cu cele ale mașinii actuale. Acest lucru ar trebui să sporească spațiul din cabina din spate. Hartmann ne-a declarat: "Am peste 1,80 metri și mă simt foarte confortabil în cabina din spate. Suntem încrezători că am făcut câștiguri în ceea ce privește ambalajul acolo."
Macan-urile au fost spionate la teste de mai bine de un an, iar Porsche a publicat chiar și imagini oficiale "teaser" ale prototipurilor sale. Nu există încă niciun cuvânt oficial cu privire la o dată de debut, dar așteptați-vă să vedeți mașina până la mijlocul anului 2023, iar primele livrări către clienți în primul trimestru al anului 2024.