brand

Noul Porsche Cayenne 2024

Noul Porsche Cayenne 2024

Porsche a dezvăluit Cayenne și Cayenne Coupe 2024 reînnoite, după o lungă perioadă de promovare. Dispunând de un design exterior remodelat, un tablou de bord renovat și modificări substanțiale ale motorului, aceste vehicule sunt acum disponibile pentru achiziționare în SUA și sunt așteptate să sosească în cursul verii. Lansarea oficială are loc în cadrul evenimentului Auto Shanghai.

Cayenne, la nivelul său de bază, este propulsat de un motor V6 turbo de 3,0 litri. Această configurație generează acum 348 de cai putere și un cuplu motor de 368 de livre-picior, ceea ce reprezintă o creștere de 13 CP și, respectiv, 36 de livre-picior față de modelul anterior.

Cayenne E-Hybrid este echipat cu un V6 turbo și un motor electric mai puternic care produce 174 CP, rezultând o putere totală de 463 CP - o creștere de 8 CP față de versiunea anterioară. Se mândrește cu o capacitate mai mare a bateriei, de 25,9 kilowați-oră, un upgrade față de cei 17,9 kWh din prezent. Deocamdată nu au fost publicate estimări privind autonomia. În plus, noul încărcător de curent alternativ de 11 kilowați permite o reîncărcare mai rapidă a vehiculului, în mai puțin de două ore și jumătate, atunci când este conectat la priză acasă.

Cayenne S a fost îmbunătățit cu un V8 twin-turbo de 4,0 litri, care înlocuiește motorul V6 anterior. Acest motor cu opt cilindri produce 468 CP și un cuplu de 442 lb-ft, o creștere de 34 CP și 37 lb-ft față de cel cu șase cilindri. Având în vedere puterea suplimentară, atât modelul standard, cât și Coupe-ul pot atinge 100 km/h în 4,4 secunde atunci când sunt echipate cu pachetul opțional Sport Chrono. Viteza maximă este de 272 km/h.

Cel mai puternic model Cayenne Coupe este Turbo GT. Acesta are un V8 biturbo de 4,0 litri cu o putere reglată de 650 CP, cu 19 CP mai mult decât predecesorul său. Acest vehicul poate atinge 100 km/h în doar 3,1 secunde, iar viteza maximă este de 189 km/h. În plus, este echipat cu elemente precum direcție pe roțile din spate, suspensie pneumatică, frâne din compozit ceramic și țevi de eșapament din titan - toate acestea fiind standard.

Cayenne, S și E-Hybrid au fost echipate cu noi amortizoare cu două supape care au trepte distincte de revenire și compresie. Echipamentul standard pe toate acestea este Porsche Active Suspension Management, despre care Porsche afirmă că va aduce un control mai bun al tangajului și ruliului.

Suspensia pneumatică standard de pe Turbo GT este disponibilă ca opțiune pentru celelalte modele. Potrivit companiei, acest sistem are o variație notabilă între modurile de condus Normal, Sport și Sport Plus.

Porsche Cayenne 2024 își păstrează aspectul familiar, dar cu câteva modificări. Farurile Matrix Design LED sunt acum standard, iar acestea se mândresc cu o formă mai angulară. În plus, capota a fost redesenată, iar aripile remodelate. În partea din spate, luminile spate au o înălțime uniformă. Porsche a adăugat, de asemenea, trei culori noi pentru acest model: Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic și Arctic Grey.

Un pachet opțional Lightweight Sport Package, ale cărui detalii nu au fost încă făcute publice de Porsche, poate fi adăugat la Cayenne Coupe, ceea ce duce la o reducere a greutății cu 72 de kilograme.

Noul Porsche Cayenne 2024

Planșa de bord a modelului Cayenne 2024 este mult diferită de cea a modelului pre-facelift, oferind șoferilor un instrumentar de bord digital curbat, de 12,6 inci, în fața lor. Pe volan, există comenzi pentru a comuta între modurile de afișare, în timp ce o nouă manetă în stânga volanului oferă acces la sistemele de asistență pentru șofer. Ca un bonus, asistentul la schimbarea benzii de rulare și asistentul la menținerea benzii de rulare sunt acum dotări standard ale modelului Cayenne.

Consola centrală a fost refăcută pentru a se mândri cu un ecran de infotainment de 12,3 inci. Schimbătorul de viteze a fost plasat pe planșa de bord, situat între cele două ecrane. Într-un unghi al consolei, pe consolă se află un panou de întrerupătoare și butoane capacitive pentru sistemul HVAC. Porsche a inclus chiar și o tavă pentru telefonul șoferului, cu încărcare inductivă de 15 wați.

Tabloul de bord a fost îmbunătățit pentru a include un ecran de 10,9 inci pe partea destinată pasagerilor. Acest lucru permite persoanei de pe acel loc să controleze sistemul de navigație sau să vizioneze videoclipuri fără ca șoferul să poată vizualiza conținutul. Un strat pe ecran asigură faptul că șoferul nu este distras de ceea ce este urmărit pe ecran.