brand

Noul MINI Countryman 2024 crește în dimensiuni și primește și o versiune complet electrică

Noul MINI Countryman 2024 crește în dimensiuni și primește și o versiune complet electrică

Alături de noul Cooper Electric, MINI a dezvăluit la Salonul Auto IAA München 2023 o nouă generație Countryman de a treia generație, noul SUV compact al mărcii britanice crescând în dimensiuni pentru a oferi cumpărătorilor de familie mai multă practicabilitate, precum și o gamă de propulsoare care include acum, pentru prima dată pe Countryman, propulsie complet electrică.

Ca și în cazul MINI cu trei uși, designul acestui nou MINI Countryman se bazează pe un aspect simplificat. Grila octogonală și semnătura luminoasă simplificată atât în față, cât și în spate sunt prezente, la fel ca la noul Cooper, dar farurile lui Countryman au o formă de romb pentru a diferenția mai bine acest nou model. Aceeași alegere de trei semnături de lumini de rulare LED va fi oferită pe Countryman 2024 ca și pe noul Cooper Electric.

Cel mai recent SUV MINI - care va rivaliza cu modele precum Volvo EX30 și Kia Niro EV - este cu 13 cm mai lung și cu 6 cm mai înalt decât mașina pe care o înlocuiește, ceea ce, combinat cu un ampatament lung în raport cu lungimea totală, a contribuit la îmbunătățirea nivelului de spațiu oferit la interior - un punct cheie pentru un SUV mic de familie.

Ca urmare, MINI susține că spațiul din portbagaj este de până la 460 de litri cu scaunele din spate pe loc, ajungând la 1.450 de litri cu acestea rabatate; există, de asemenea, spațiu sub podeaua portbagajului mașinii pentru a depozita cablurile de încărcare ale modelelor electrice. De asemenea, bancheta din spate poate fi mutată înainte și înapoi cu până la 13 cm, dând prioritate spațiului pentru pasageri sau portbagajului, în timp ce spătarele scaunelor se pot înclina individual în șase poziții separate cu până la 12 grade, sporind confortul.

Noul Countryman împărtășește cu fratele său hatchback cu trei uși ecranul OLED central de 9,4 inci, numit MINI Interaction Unit, și rulează același software Operating System 9, care se bazează pe tehnologia open source Android. Ca urmare, sunt oferite aceleași moduri de experiență și aceeași configurabilitate, care includ modurile Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant, Timeless și Balance.

Timeless modifică panoul central rotund pentru a afișa un vitezometru Mini clasic, în timp ce Personal permite utilizatorilor să încarce o fotografie de fundal la alegere. Unitatea de interacțiune poate detecta culoarea principală dintre cele care apar în imagine și o va eșantiona pe restul ecranului pentru a se potrivi mai bine cu imaginea.

Fiecare mod Experience oferă o coloană sonoră corespunzătoare în cazul modelelor Countryman Electric, cu același mix de moduri și sunete ca și în cazul MINI EV mai mic. Același lucru este valabil și pentru iluminarea ambientală interioară, cu LED-uri și proiecții luminate pe tabloul de bord legate de modul de condus, modificând culoarea și modelele afișate în habitaclu.

Noul MINI Countryman 2024 crește în dimensiuni și primește și o versiune complet electrică

Nivelul tehnologic oferit este și el același, cu un sistem de navigație prin satelit bazat pe cloud care oferă date despre trafic în timp real și un traseu "optimizat pentru încărcare" pentru modelele EV. Apple CarPlay și Android Auto sunt, de asemenea, ambele incluse, primul fiind eșantionat astfel încât utilizatorii de iOS să vadă software-ul pe întreaga suprafață a noului ecran de înaltă definiție. Android Auto se afișează doar într-o casetă dreptunghiulară pe ecranul circular, în timp ce este disponibil un head-up display 3D opțional.

Sunt disponibile două motorizări complet electrice, de la MINI Countryman Electric E la Countryman Electric SE. Ambele mașini sunt alimentate de o baterie de 64,7 kWh, care alimentează un singur motor electric în cazul modelului Electric E, care produce 201 CP și 250 Nm de cuplu. Cursa de la 0 la 100 km/h durează 8,6 secunde, în timp ce Countryman EV cu specificația de bază va parcurge până la 460 de kilometri cu o încărcare completă, potrivit MINI.

Modelele Countryman Electric SE dispun de o pereche de motoare electrice, care produc 308 CP și un cuplu de 494 Nm pentru un timp de 0-100 km/h de 5,6 secunde, un timp de 5,6 secunde, care rivalizează cu cel al unui hot hatch. Având în vedere performanțele suplimentare, MINI spune că autonomia maximă scade la 432 kilometri. Încărcarea în curent continuu la 130 kW înseamnă că bateriile celor două EV-uri durează aproximativ 30 de minute pentru o reîncărcare de la 10 la 80%.

Opțiunile de motorizare pe benzină includ MINI Countryman C cu tracțiune față. Marca nu a confirmat exact ce motor echipează acest model - care este confirmat că produce 167 CP și 280 Nm de cuplu pentru un timp 0-100 km/h de 8,3 secunde și un consum de combustibil de până la 46,3mpg - dar este probabil să fie o unitate turbo de 1,5 litri cu trei cilindri.

Countryman S ALL4 va folosi cel mai probabil un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, cu o putere și un cuplu confirmate la 215 CP și 360 Nm pentru un timp 0-100 km/h de 7,1 secunde, ajutat de o cutie de viteze automată și tracțiune integrală.

În vârful gamei de motoare pe benzină se află Countryman JCW ALL4, care oferă o putere de 296 CP și un cuplu motor de 400 Nm pentru un sprint sportiv de 0-100 km/h în 5,4 secunde.

S-au făcut numeroase progrese și în ceea ce privește tehnologia șasiului noului Countryman, fiind disponibile diferite setări ale șasiului, inclusiv un set opțional de suspensie adaptivă care reduce înălțimea de rulare cu 15 mm în comparație cu mașina standard. De asemenea, sunt disponibile jante din aliaj ușor de 20 de inch, care sunt fabricate din aluminiu secundar în proporție de 70% pentru a îmbunătăți sustenabilitatea.

Ca și în cazul noului MINI cu trei uși, vor fi disponibile trei niveluri de echipare, inclusiv modelele Classic, Exclusive și Sport, care modifică tapițeria și finisajele, dar nu și motorizarea sau specificațiile de echipare.

Classic dispune de un interior din material textil tricotat, cu scaune sport din piele sintetică neagră, printre alte elemente. Exclusive primește un model houndstooth în două tonuri pentru tapițeria textilă tricotată de pe panoul de bord, tapițerie perforată pentru scaunele sport și opțiunea a ceea ce MINI numește acoperiș "Spray-Tech", care îmbină trei culori diferite. În cele din urmă, echiparea Sport oferă cel mai rațional aspect și senzație, cu textile tricotate multicolore, scaune din piele sintetică neagră cu cusături roșii contrastante și mai mult negru lucios pentru grila și logo-urile mașinii. Se pot adăuga un acoperiș contrastant și dungi contrastante pe capotă.

De asemenea, sunt disponibile mai multe tehnologii de asistență a șoferului ca niciodată, MINI subliniind că acest nou Countryman este primul automobil al mărcii care dispune de tehnologie de conducere semi-autonomă de nivel 2. Aceasta include controlul activ automat al vitezei de croazieră cu direcție și asistentul de bandă, care permite șoferilor să își ia mâinile de pe volan până la viteze de 60 kilometri pe oră - de exemplu, în traficul la coadă.