brand

Noul BMW Seria 1 primește un facelift major și un upgrade în tehnologie

Noul BMW Seria 1 primește un facelift major și un upgrade în tehnologie

BMW își revitalizează gama de modele compacte cu o revizie profundă a seriei 1. Această facelift majoră aduce modificări semnificative atât la nivelul design-ului exterior și interior, cât și la capitolul tehnologic și de motorizări.

Noul BMW Seria 1 primește o înfățișare complet redesenată, cu linii mai ascuțite și mai dinamice. În față, se remarcă noile faruri subțiri, de formă alungită, alături de grilele renunțiate, acum fuzionate într-un singur panou amplu, prevăzut cu elemente orizontale și oblice. Acest panou integrat în buză adăpostește, de asemenea, senzorii pentru sistemele de asistență la conducere.

Profilul lateral este animat de emblema numerică "1" reliefată pe stâlpul C, chiar deasupra aripii spate, într-o interpretare modernă a celebrei linii Hoffmeister kink. În spate, grupurile optice au primit și ele o înfățișare îmbunătățită, în acord cu noua direcție stilistică.

Dimensiunile exterioare au crescut ușor, cu 42 mm la lungime (4.361 mm total) și 25 mm la înălțime (1.459 mm), în timp ce lățimea rămâne neschimbată, de 1.800 mm.

Habitaclul noului BMW Seria 1 se remarcă prin adoptarea celor mai recente tehnologii digitale. Sistemul de infotainment iDrive 9 este echipat cu două ecrane curbe, unul central de 10,7 inchi și unul de bord digital de 10,25 inchi. Numărul butoanelor fizice a fost redus la minimum, pentru un aspect mai curat și mai simplu.

Alte noutăți includ un nou volan sport, disponibil opțional cu încălzire și padele de schimbare a treptelor de viteză, precum și scaune noi, mai conturante. Întregul interior este acum tapițat cu materiale vegane, realizate din PET reciclat.

Gama de motorizări a noului BMW Seria 1 cuprinde, deocamdată, doar variante cu motoare termice. Modelul de bază este 120, echipat cu un motor pe benzină trei cilindri de 1,5 litri cu sistem mild-hybrid, care dezvoltă 168 CP. Accelerația 0-100 km/h este realizată în 7,8 secunde.

Vârful gamei este reprezentat de versiunea M135, cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 296 CP, disponibil în anumite regiuni cu puterea crește la 312 CP. Acesta oferă o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

În gama diesel se regăsesc motoarele 2.0 litri cu patru cilindri de 161 CP (120d) și respectiv 148 CP (118d), ambele cu sistem mild-hybrid. Transmisia automată cu 7 trepte este de serie pe toate modelele.

Conform oficialilor BMW, agilitatea, precizia de virare și dinamica în curbe a noii Serii 1 au fost îmbunătățite prin creșterea rigidității structurale a caroseriei și a legăturilor cu șasiul. Acest lucru a fost realizat prin optimizarea cinematicii, a montajelor pentru barele stabilizatoare și prin introducerea unor noi amortizoare.

De asemenea, unghiul de cădere al roților față a fost mărit cu 20% pentru o stabilitate direcțională superioară și un feedback de direcție optimizat. Versiunea M135 beneficiază suplimentar de tehnologia Adaptive M Chassis și de o direcție sportivă.

Chiar și în varianta de bază, noul BMW Seria 1 oferă un nivel apreciabil de echipare, incluzând jante de 17 inchi, oglinzi exterioare electrice, climatizare automată și sistemul Live Cockpit Plus cu navigație bazată pe cloud și compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto.

Pachetul Inovație adaugă head-up display-ul și asistența activă la parcare, în timp ce Pachetul Premium include încărcare wireless pentru smartphone, acces hands-free și faruri LED adaptiv. Alte opțiuni disponibile sunt tapițeria din piele Vernasca, trapa panoramică sau sistemul audio Harman Kardon.

Designul exterior al noului BMW Seria 1 se distinge prin linii puternice și detalii distincte. Partea frontală este dominată de grilele înalte și late, împărțite în segmente cu modele geometrice încrucișate. Aceste grile nu doar conferă un aspect puternic, ci și integrează senzorii pentru sistemele de asistență.

Farurile subțiri și alungite, cu tehnologie LED sau opțional BMW Laserlight, contribuie la o privire percutantă și high-tech. Capota oferă un contur musculos, în timp ce gurile de aerisire din buza inferioară și pragurile laterale accentuează caracterul sportiv.

În spate, stopurile înguste și alungite încorporează elemente grafice tridimensionale cu efect de adâncime. Două tuburi de eșapament trapezoidale sau patru ieșiri distincte (pe M135) întregesc imaginea dinamică.

Pentru a îmbunătăți eficiența aerodinamică și implicit consumul de combustibil, noua Serie 1 beneficiază de o serie de măsuri specifice. Pragurile laterale profilate optimizează fluxul de aer de-a lungul caroseriei, în timp ce deflectoarele din aripi și buza de protecție reduc turbulențele în jurul roților.

Bara față este prevăzută cu un difuzor aerodinamic funcțional, iar oglinda retrovizoare interioară este îngropată pentru un flux de aer mai neted. În plus, jantele aerodinamice contribuie la reducerea rezistenței la înaintare.

Noul BMW Seria 1 primește un facelift major și un upgrade în tehnologie

Interiorul noului BMW Seria 1 oferă un excelent raport între spațiul pentru ocupanți și dimensiunile compacte exterioare. Locurile din față sunt generoase, cu reglaje multiple pentru scaune și volan, în timp ce pe bancheta din spate se pot acomoda confortabil trei adulți.

Capacitatea portbagajului de 380 litri este una dintre cele mai generoase din segment. Prin rabatarea spătarelor fracționate 40:20:40, volumul poate crește până la 1.200 litri pentru transportul obiectelor voluminoase.

Noul BMW Seria 1 adoptă cele mai recente tehnologii digitale și sisteme de asistență inteligentă. Sistemul de infotainment și instrumentarul digital sunt integrate într-un afișaj curbat de 10,7 inchi, alimentat de cea mai recentă generație iDrive 9.

Interfața intuitivă permite controlul prin gesturi, vorbire sau prin intermediul unui touchpad. Asistența personală inteligentă oferă sfaturi și recomandări în funcție de obiceiurile șoferului.

Pachetul de sisteme de asistență include avertizare la părăsirea benzii, avertizare la coliziune frontală cu frânare automată de urgență și recunoaștere a semnelor de circulație. Opțional se poate adăuga și asistența la conducerea semi-autonomă.

Versiunea de performanță M135 se evidențiază prin caracteristici dinamice accentuate. Motorul de 2 litri dezvoltă între 296 și 312 CP, în funcție de piață, și oferă o accelerație 0-100 km/h în doar 4,9 secunde.

Transmisia automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj este asociată cu sistemul xDrive de tracțiune integrală inteligentă. Șasiul M Adaptive reglabil permite o setare mai fermă pentru un comportament dinamic sporiți, iar direcția sport asigură un feedback direct.

Design-ul exterior specific include elemente negre lucioase, patru tuburi de eșapament și jante de 19 inchi. În habitaclu găsim scaune sport conturante, volan M și inserții decorative în Aluminium Tetragon.

Gama de motorizări a noului BMW Seria 1 include tehnologii avansate pentru eficiență maximă și dinamică sportivă. Sistemele mild-hybrid de 48V cu motor electric integrat asistă motoarele termice la pornire și accelerare, reducând consumul.

Transmisia Steptronic cu 7 trepte și convertor de cuplu oferă schimbări de viteză line și rapide. Opțional se poate alege o transmisie sport cu dublu ambreiaj și paddle-shifters.

Direcția electrică progresivă asigură un feedback direct, în timp ce selectarea modului Sport activează setări mai ferme pentru amortizoare, direcție și răspuns al pedalei de accelerație. Sistemul xDrive inteligent distribuie în permanență cuplul optim pe puntea față sau spate.