brand

Noul Audi Q6 e-tron va fi lansat pe 18 martie, pregătit să concureze cu Porsche Macan EV

Noul Audi Q6 e-tron va fi lansat pe 18 martie, pregătit să concureze cu Porsche Macan EV

Noul Audi Q6 e-tron se pregătește să fie lansat pe 18 martie și este setat să intre în competiție directă cu Porsche Macan EV. Această lansare marchează o nouă eră pentru Audi, fiind primul lor model care utilizează o platformă EV avansată.

Acest model este un moment crucial pentru Audi, fiind al doilea model din Grupul VW care utilizează noua platformă PPE, după Porsche Macan EV. Deși o dată exactă de lansare nu a fost anunțată, ne așteptăm ca acest lucru să se întâmple în a doua jumătate a anului 2024, imediat după Porsche.

Designul exterior nu se îndepărtează prea mult de modelele precum Audi Q4 e-tron și Q8 e-tron. Va avea o grilă frontală închisă, cu textură, înconjurată de o pereche de faruri cu LED duble. În partea de jos putem vedea admisii de aer laterale cu striuri. Un bar de lumină cu lățime completă, cu o semnătură similară cu cea de pe e-tron GT, va marca partea din spate a Q6.

Audi a dezvăluit deja interiorul Q6 e-tron anul trecut. Cea mai importantă noutate este noua generație a display-ului lor de infotainment. Pe bord sunt dispuse trei ecrane - un cockpit virtual de 11,9 inch pentru șofer, un touchscreen de 14,5 inch în mijloc și un display de 10,9 inch pentru pasager. Ecranul de pe partea pasagerului vine cu un 'mod de confidențialitate activă', ceea ce înseamnă că poate afișa videoclipuri pentru pasager fără a distrage șoferul.

Q6 e-tron va oferi, de asemenea, un head-up display cu realitate augmentată opțional, cu informații precum viteza, semnele de circulație și funcțiile de asistență pentru șofer. Audi a reconfigurat și infotainmentul pentru Q6 e-tron, bazându-se pe Android Automotive. Asistentul vocal este 'autodidact', ceea ce înseamnă că va reține datele din comenzi anterioare pentru a oferi o rutină.

Primul model Audi care utilizează noua platformă PPE (care va fi utilizată și pe viitorul A6 e-tron), modelul de bază Q6 e-tron va fi '55' cu 395 CP. Acest lucru este puțin mai mic decât Macan EV 4 de nivel de intrare, care are 402 CP. SQ6 mai sportiv va crește puterea la 510 CP, dar dacă Q6 va utiliza același grup propulsor ca Macan Turbo, atunci ar putea oferi până la 630 CP.

Q6 e-tron va intra în producție la fabrica Audi din Ingolstadt anul acesta, pe care marca o transformă într-o linie de asamblare complet electrică pentru a găzdui noua platformă electrică PPE. Audi spune că platforma va permite pachetului de baterii al EV-ului să se încarce de la cinci la 80% capacitate în aproximativ 25 de minute, datorită unei rate maxime de reîncărcare de 270 kW. O încărcare mai scurtă folosind încărcătorul rapid DC cel mai rapid posibil poate adăuga, de asemenea, 186 de mile de autonomie în doar 10 minute.

Audi Q6 e-tron va fi disponibil atât în versiunea 'Sportback' coupe-SUV, cât și în cea regulată SUV. Audi ne-a oferit deja imagini oficiale cu prototipul "orientat spre producție" al Q6 e-tron în testare - mașina prezentată aici nu arată niciun detaliu exterior suplimentar, dar este finisată într-o livrea mai deschisă. De asemenea, am surprins deja testarea Sportback, care prezintă linia de plafon tipică mai joasă asociată cu SUV-urile coupe Audi.

Mai avem și puțin timp de așteptare până când vom putea vedea noul Audi Q6 e-tron în toată splendoarea sa, dar cu toate aceste informații disponibile, este sigur că este unul dintre cele mai așteptate modele ale anului.

Audi Q6 e-tron este un pas important pentru Audi spre un viitor electric. Lansarea acestui model marchează un moment de cotitură pentru marca, care își îndreaptă atenția tot mai mult spre tehnologia electrică. Cu un design atrăgător, performanțe impresionante și un interior de înaltă tehnologie, acest model promite să fie un concurent serios pentru Porsche Macan EV.