Skoda confirmă că noua generație Superb și Kodiaq debutează în a doua jumătate a anului 2023
Restul anului 2023 va fi destul de aglomerat pentru Skoda, întrucât constructorul ceh, parte a Grupului Volkswagen, intenționează să lanseze mai multe produse împrospătate sau noi. Primul lucru pe ordinea de zi este de a oferi crossoverului subcompact Kamiq și hatchback-ului compact Scala un facelift la jumătatea ciclului, cu actualizări de design la interior și exterior. SUV-ul electric de mari dimensiuni Enyaq va genera un nivel de echipare emblematică Laurin & Klement cu toate dotările necesare.
Sub capacul verde se ascunde Elroq, o viitoare mașină electrică poziționată sub Enyaq. Nu trebuie să o confundăm cu echivalentul Skoda al modelului VW ID.2all prezentat recent, deoarece acesta nu va ajunge pe piață până în 2025. În timpul sesiunii de întrebări și răspunsuri care a urmat conferinței anuale de presă, președintele companiei, Klaus Zellmer, a declarat că vom avea ocazia să aflăm mai multe despre vehiculele electrice în cadrul evenimentului Explore More 2.0 din aprilie.
În a doua jumătate a anului, Skoda va introduce noua generație a modelelor Superb și Kodiaq cu sisteme de propulsie hibride plug-in. În timp ce primul este disponibil ca PHEV de mai mulți ani, cel de-al doilea nu a primit încă un port de încărcare. Este demn de remarcat faptul că Superb nu va mai fi construit în Republica Cehă, deoarece producția se mută la Bratislava, unde va fi asamblat alături de următoarea generație VW Passat, înrudită din punct de vedere mecanic.
Cei interesați de Octavia facelift ar trebui să știe că cel mai bine vândut produs Skoda va avea parte de un facelift în 2024, când se așteaptă ca și VW Golf să treacă printr-o schimbare de look. Pe termen lung, până în 2026 vor fi lansate trei EV-uri: Elroq, o mașină entry-level care va înlocui Citigo-e iV, și un SUV cu șapte locuri, anticipat de conceptul Vision 7S.
În ceea ce privește rezultatele companiei în 2022, aceasta a livrat 731.300 de mașini, cu 16,7% mai puține decât în anul precedent. Scăderea a fost cauzată de mai mulți factori: lipsa semiconductorilor, problemele lanțului de aprovizionare și invazia Rusiei în Ucraina. Germania a fost cea mai mare piață de desfacere a Skoda, cu 134.300 de unități, urmată de Cehia, cu 71.200 de mașini, și India, cu 51.900 de vehicule.
Octavia a rămas în topul vânzărilor, cu 141.100 de exemplare, în timp ce Kamiq a fost pe locul al doilea, cu 96.300 de unități, iar Kodiaq pe un loc apropiat, cu 94.500 de unități. Fabia aproape că a urcat pe podium, cu 92.700 de supermini livrate pe parcursul anului trecut.