MG3: Concurență pentru Toyota și Renault în segmentul hibrid din Europa
MG, subsidiara companiei chineze SAIC, se pregătește să intre în competiție directă cu Toyota și Renault în Europa în ceea ce privește mașinile hibride de dimensiuni mici. Compania are în plan să lanseze versiuni hibride ale modelului MG3, primul său automobil mic pan-european, care va concura cu modelele Toyota Yaris și Renault Clio E-Tech hybrid. Scopul MG este de a "rupe monopolul" pe care Toyota și Renault îl au în acest segment de piață în Europa.
Anul trecut, Toyota și Renault au reușit să obțină 86% din vânzările totale de mașini hibride din segmentul de mașini mici. MG intenționează să schimbe această situație și să câștige o cotă de piață semnificativă în acest segment. În acest sens, Pedro Garcia, șeful vânzărilor pentru Europa al MG, a declarat că intenția lor este de a "rupe monopolul de hybridizare din Europa".
MG3 hybrid va avea un preț de pornire mai mic de 20.000 de euro, conform declarațiilor lui Garcia. Acest preț ar fi mai mic decât cel al modelelor Yaris hybrid (24.450 de euro) și Clio hybrid (23.800 de euro) în Franța, care este o piață cheie pentru aceste modele. De asemenea, MG3 se va diferenția prin performanță. Modelul utilizează un motor electric de 75 de kilowați, în timp ce Yaris hybrid are un motor de 59 kW, iar Clio hybrid unul de 36 kW.
Motorul electric de 75 de kilowați al MG3 îi conferă un avantaj în ceea ce privește performanța față de modelele concurente Yaris și Clio. MG3 poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 8 secunde, în timp ce Clio are nevoie de 9,3 secunde și Yaris de 9,2 secunde pentru aceeași performanță. Deși Yaris și Clio sunt mai economice în termeni de consum de combustibil, cu emisii de CO2 mai reduse, MG estimează că modelul său hibrid va produce 100 g/km de CO2, înainte de certificarea oficială WLTP a mașinii.
MG3 va juca un rol important în extinderea vânzărilor MG în Europa. Potrivit estimărilor lui Pedro Garcia, MG va depăși 300.000 de unități vândute în Europa în acest an. Vânzările MG în Europa s-au dublat anul trecut, ajungând la 231.664 de vehicule, în principal datorită modelului MG4 electric compact și SUV-urilor mici ZS și HS. MG are în plan să introducă și drivetrain-uri hibride în SUV-urile sale mici și compacte, ZS și HS.
MG vrea să intre în competiție directă cu Toyota și Renault în segmentul mașinilor hibride de dimensiuni mici din Europa. Compania intenționează să ofere modele hibride cu performanțe ridicate la prețuri competitive. MG3 hybrid va începe de la mai puțin de 20.000 de euro și se va diferenția prin motorul electric de 75 de kilowați și performanța sa de top. Prin această strategie, MG își propune să câștige o cotă de piață semnificativă și să devină un jucător important în segmentul hibrid din Europa.