brand

Noul MG MG3 speră să perturbe dominația supermini a Renault Clio și Opel Corsa

Noul MG MG3 speră să perturbe dominația supermini a Renault Clio și Opel Corsa

Noul model MG3 de-a doua generație a fost în sfârşit dezvăluit, la mai bine de un deceniu după lansarea modelului actual, cu speranța de a perturba clasa supermini și de a concura cu Renault Clio, Toyota Yaris și Opel Corsa.

Dezvăluit la Geneva Motor Show 2024, noul MG3 speră să facă mai multe salturi enorme înainte față de original. Printre acestea se numără utilizarea primului tren de rulare full-hybrid al MG, similar cu cele utilizate de Yaris și Clio E-Tech.

Sistemul 'Hybrid Plus', așa cum îl numește MG, utilizează un motor pe benzină de 1,5 litri cu patru cilindri și un motor electric pentru a conduce roțile din față. Puterea totală a MG3 este de 192 cai putere, cu până la 250Nm de cuplu disponibil numai de la motorul electric.

Un motor generator separat este utilizat pentru a alimenta cu energie bateria MG3 de 1,83kWh sau direct motorul electric principal, dacă este necesar. Între timp, motorul pe benzină este cuplat la o transmisie automată cu trei viteze pe care MG o promovează ca fiind mai receptivă decât cutiile de viteze CVT adesea utilizate de mașinile hibride.

Beneficiul principal al trenului de rulare Hybrid Plus este eficiența, cu noul MG3 oficial capabil de a oferi până la 3.7 l/100km, cu emisii de CO2 de 100g/km. Acest lucru este facilitat de capacitatea mașinii de a conduce în mod pur electric pe perioade scurte și până la 4.8 l/100km în modul EV.

Dar, având în vedere că motorul electric produce singur 134 cai putere - mai mult decât motorul pe benzină, de fapt - MG spune că acesta se ocupă de cea mai mare parte a muncii grele, inclusiv a accelerării, înainte ca motorul să trebuiască să ajute sau să preia controlul.

Sprintul de la 0 - 100 km/h este realizat în opt secunde, în comparație cu mai mult de nouă secunde pentru rivalii săi Clio și Yaris, sau 10,4 secunde în MG3 pur pe benzină. Noul model are nevoie de doar cinci secunde pentru a ajunge de la 80 km/h la 120 km/h - așa cum este necesar atunci când intră pe autostradă, de exemplu.

Șoferii au la dispoziție trio-ul obișnuit de moduri de condus Eco, Standard și Sport, în timp ce mașina selectează automat unul dintre cele cinci moduri posibile ale trenului de rulare, în funcție dacă dorește ca motorul să se concentreze pe furnizarea de tracțiune, energie pentru motorul electric, încărcare pentru bateria sau să rămână inactiv.

Noul MG MG3 speră să perturbe dominația supermini a Renault Clio și Opel Corsa

Din punct de vedere al designului, partea din față a MG3 este definită de grila gigantică care se întinde pe fața mașinii, flancată de un set de admisii de aer la fel de mari, cu un splitter 'fibra de carbon' dedesubt. În contrast, partea din spate este mult mai simplă.

Sunt împrăștiate elemente comune cu hatchback-ul MG4 complet electric și cu mașina sport MG Cyberster. Ca acele modele, noul MG3 are faruri LED întoarse înapoi, caroserie fluidă, linii pronunțate pe capotă și o insignă MG cromată mare pe nasul ascuțit.

Interiorul MG3 are două ecrane flotante, similare cu MG4. Fiecare model are un cluster de instrumente digitale de șapte inchi, în timp ce un ecran tactil de 10,25 inchi se află în partea de sus a bordului. MG spune că grafica și răspunsul sistemului său de infotainment iSmart au fost îmbunătățite pentru MG3.

Consola centrală oferă unele comenzi pentru climă și volumul media, iar mai multe butoane și pad-uri de control se află pe volanul ușor pătrat (de asemenea, de la MG4). MG3 utilizează selectorul de viteze rotativ obișnuit al mărcii pe consola centrală, dar atingeri unice precum modelul de bord în carouri, tapițeria scaunelor cu efect de mătase și cusăturile contrastante portocalii îl diferențiază de frații săi.

Noul MG3 este puțin mai lung și mai lat decât predecesorul său, ceea ce, conform MG, a eliberat mai mult spațiu pentru pasageri și a mărit spațiul de încărcare de la 285 la 293 de litri - cu șapte litri mai mult decât oferă Yaris, dar cu opt litri mai puțin decât portbagajul Clio E-Tech.

MG3 va fi disponibilă în două niveluri de echipare - SE și Trophy - chiar și modelele de bază obținând acele ecrane duble, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, navigație prin satelit, aer condiționat, patru porturi de încărcare USB, senzori de parcare spate și cameră de mers înapoi. Aceste mașini beneficiază și de o serie de sisteme de asistență pentru șofer, cum ar fi controlul adaptiv al vitezei de croazieră, avertismentul pentru coliziunea frontală și asistența pentru menținerea benzii.