BYD, Dacia, MG și Renault se numără printre cele mai în contact cu piața mărci auto din lume
Sunt indiscutabil buni - și devin mai buni - la proiectarea și construcția mașinilor. Dar majoritatea producătorilor de mașini din lume nu sunt grozavi în a vorbi despre ei înșiși sau în a răspunde publicului cumpărător.
Adevărat, când vine vorba de a spune clienților actuali sau potențiali ce modele comercializează în acest moment și de ce consumatorii ar trebui să le cumpere sau să le închirieze, ei fac o treabă excelentă. Dar ce alte eforturi semnificative fac producătorii pentru a se asigura că au conversații adecvate, bidirecționale cu clienții existenți pe care sunt disperați să îi păstreze, sau cu clienții noi pe care speră să îi atragă?
Rar îi invită pe pasionați să vadă în primă mână cum sunt construite cu atenție și dragoste vehiculele. Și mai rare sunt oportunitățile pentru clienții pasionați de a discuta despre mașini și probleme conexe cu experții de primă linie angajați în studiourile de proiectare și inginerie, pe liniile de producție și la piste de testare internă.
În cinstea producătorilor de vehicule, fabricile ocupate nu sunt locații ideale pentru un dialog semnificativ între mărci și persoanele care le cumpără.
Și de aceea au fost inventate standurile la saloanele auto naționale sau internaționale. Acestea sunt practic singurele evenimente unde consumatorii curioși pot veni față în față cu producătorii - înainte de a pune experților angajați în cadrul lor genul de întrebări care necesită răspunsuri. Clienții sunt ținuți la curent. Producătorii recoltează feedback important și sincer, plus leads de vânzări. Se construiesc relații. În cele din urmă, se vând mai multe mașini clienților bine informați care se simt un pic mai iubiți. Toată lumea câștigă. Toate acestea ridică întrebarea: de ce 90% plus dintre principalii producători de mașini din lume au evitat Salonul Auto Internațional de la Geneva 2024?
Boicotul efectiv al Genevei de către producători mari și mici este ceva cu care aceste patru companii auto îndrăznețe să fie diferite nu au fost de acord.
Până când pandemia a cauzat anularea evenimentului din 2020, Geneva era (și ar putea deveni din nou) cel mai mare salon auto de pe pământ. Mai important, cei patru din Geneva, cum îmi place să numesc aceste companii cu gândire înainte, au multe de spus și o mulțime de produse semnificative, cu prețuri rezonabile, de afișat pe standurile lor respective.
Nu sunt glamuroși. Dar Renault, cu o istorie îndelungată, MG, care a înviat din morți, Dacia, în plină ascensiune, și noul venit BYD se pot considera printre cele mai impresionante și în contact cu mărcile din lume. În acest moment, cei patru din Geneva sunt acolo întâlnind și salutând masele de automobiliști în timp ce dezvăluie cu entuziasm noile lor mașini electrice accesibile, lansează mărci surori complet noi, sărbătoresc creșteri masive în vânzări și multe altele.
În ceea ce privește acei rivali care au ocolit Geneva, îmi este cu adevărat greu să înțeleg de ce nu au putut să se deranjeze să apară. Poate că a fost letargie, reducerea costurilor sau epuizare. Sau toate trei? Sau ar putea fi că pur și simplu nu au la fel de multe lucruri bune de spus și de arătat ca BYD, Dacia, MG și Renault?