brand

Mercedes va prezenta noua faimile de sedanuri compacte spre sfârșitul lui 2023

Mercedes va prezenta noua faimile de sedanuri compacte spre sfârșitul lui 2023

După cum unii dintre voi își amintesc, actualizarea strategiei Mercedes din 2022 a inclus o privire timpurie asupra unui sedan compact de tip CLA. Acesta este programat să intre în producție în 2024 la uzina Kecskemét din Ungaria, în urma unei investiții de 1 miliard de euro. Imaginea teaser a arătat o siluetă a unei mașini cu patru uși cu linii zvelte, creionată de Gorden Wagener, designerul șef al companiei. O avanpremieră mai substanțială ar putea avea loc în cursul acestui an, potrivit directorului general Ola Källenius.

Întrebat de Automotive News Europe dacă mașinile compacte mai au un viitor în gama Mercedes, în condițiile în care aceasta se străduiește să se ridice și mai mult pe segmentul superior, șeful de la vârf a răspuns: "Răspunsul scurt este da. Dar ne vom concentra pe modelele care credem că sunt cele mai de succes la nivel mondial. S-ar putea ca mai târziu în acest an chiar să teaserăm cum va arăta acest viitor".

Viitoarea mașină de mici dimensiuni va fi prima care va merge pe noua arhitectură modulară Mercedes (MMA), care va fi mai întâi electrică, dar nu numai electrică, făcând compromisuri doar pe partea de motorizare. Acest înlocuitor al CLA va fi unul dintre cei patru membri ai clasei "Entry Luxury", deoarece steaua cu trei colțuri are ca scop să elimine trei dintre vehiculele sale compacte actuale. Se zvonește că hatchback-ul Clasa A, sedanul Clasa A și monovolumul Clasa B vor dispărea, rămânând doar CLA, CLA Shooting Brake, GLA și GLB.

Se așteaptă ca acest nou val de mașini compacte să vină cu prețuri mai mari, în timp ce "ridică substanța tehnologică". Această din urmă parte se referă la o nouă arhitectură software MB.OS și la adoptarea inovațiilor din programul Vision EQXX. Deși Mercedes își menține angajamentul față de mașinile compacte, 75% din totalul investițiilor sale viitoare sunt rezervate pentru vehiculele mai mari (de la Clasa C în sus), deoarece acestea au marje de profit mai mari.

În timp ce actualele GLA și GLB au echivalente electrice, acesta nu este cazul CLA. Situația ar trebui să se schimbe odată cu succesorul, deoarece platforma MMA va fi în principal despre modele electrice. Dacă e să dăm crezare unui raport recent, Mercedes va începe să renunțe treptat la marca "EQ" de pe modelele sale cu emisii zero încă din 2024. Primul va fi fie o mașină bazată pe MMA, fie Clasa G electrică.

Ca o notă finală, un nou raport afirmă că Mercedes plănuiește un "baby G-Class" pe aceeași arhitectură MMA pentru o lansare în 2026, cu motoare cu combustie și un sistem de propulsie electric.