brand

Mercedes recunoaște că a fost prea entuziasmat în legătură cu cererea pentru mașini electrice

Mercedes recunoaște că a fost prea entuziasmat în legătură cu cererea pentru mașini electrice

Într-o conferință de presă recentă legată de rezultatele sale din 2023, renumitul brand german de lux, Mercedes, a admis că a fost prea entuziasmat în legătură cu tranziția la vehiculele electrice. Compania a revizuit acum proiecțiile sale, estimând că mașinile electrice și cele plug-in hybrid vor reprezenta 50 la sută din vânzările totale până în 2030. Aceasta este o întârziere de cinci ani față de planul original, care prevedea că aceste vehicule vor reprezenta jumătate din volumul vânzărilor până în 2025.

Unii dintre voi care ați urmărit Mercedes își vor aminti de strategia "Ambiția 2039" prezentată acum câțiva ani. La un moment dat în documentul lung, a existat o propoziție care a atras atenția multor jurnaliști: "Până la sfârșitul acestui deceniu, Mercedes-Benz Cars intenționează să fie complet electric - acolo unde condițiile de piață o permit." Declarația a fost oarecum vagă, dar suficient de clară pentru a sublinia obiectivele ambitioase de electrificare ale brandului.

Într-un document nou pregătit pentru investitori, Mercedes estimează că vehiculele hybrid și EV vor reprezenta "până la 50 la sută" în a doua jumătate a deceniului, dar numai "acolo unde condițiile de piață o permit." Compania menționează în continuare că "va putea să răspundă diferitelor nevoi ale clienților până bine în anii 2030." Acesta este un mod inteligent de a spune că va continua să producă mașini cu motoare cu combustie internă în următorul deceniu.

Între timp, CEO-ul Ola Kallenius recunoaște că mașinile alimentate tradițional rămân coloana vertebrală a fluxului de numerar al companiei. El a declarat pentru Bloomberg Television că paritatea costurilor dintre mașinile ICE și EV "este la mulți ani distanță." Prezentarea făcută pentru investitori a arătat că costurile de fabricație pentru mașinile electrice nu vor scădea la nivelurile ICE în acest deceniu. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că mașinile pe benzină vor deveni mai scumpe de produs odată cu intrarea în vigoare a standardului Euro 7 peste câțiva ani.

În 2023, livrările combinate de Mercedes PHEV și EV au ajuns la 401.943 de unități, în creștere cu 20,5 la sută față de anul anterior. Vânzările de PHEV au suferit o scădere de 12,5 la sută la 161.275 de unități, în timp ce vânzările de EV au crescut cu 61,3 la sută la 240.668 de unități. Ponderea PHEV și EV în volumul total a fost de 19,7 la sută (în creștere de la 16,3 la sută în 2022). Ținta pentru acest an este ca PHEV și EV să reprezinte între 19 și 21 la sută din volumul total.

Privind în viitor, platforma MMA dezvoltată cu gândul la EV-uri, dar cu suport pentru motoare cu combustie, va fi baza pentru cel puțin patru modele confirmate în roadmap-ul de produse: CLA, CLA Shooting Brake și GLB. De asemenea, se așteaptă ca modelul "Little G", care va fi fratele mai mic al iconicului G-Class, să utilizeze această arhitectură când va apărea în a doua jumătate a deceniului.

Modelele pur electrice vor avea o autonomie de până la 750 de kilometri în ciclul WLTP și vor suporta o încărcare de 300 kW. Va dura 15 minute pentru a încărca bateria pentru 400 de kilometri de autonomie. Mercedes promite, de asemenea, încărcare bidirecțională. În funcție de versiune și model, puterea va varia de la 201 la 536 de cai putere.

În concluzie, chiar dacă Mercedes a revizuit obiectivele sale de electrificare, brandul rămâne dedicat tranziției către un viitor mai ecologic. Cu o strategie clară și o investiție continuă în tehnologie, Mercedes își propune să rămână în fruntea pieței auto de lux, indiferent de tipul de propulsie.