SUV-ul Mercedes-Maybach EQS 2024 a fost dezvăluit
Primul SUV ultra-luxos de lux complet electric oferă 649 CP, îmbunătățind în același timp fiecare aspect al experienței EQS.
După ce au lansat șase produse EQ complet electrice în aproximativ doi ani, ne-am putea gândi că poate că cei de la Mercedes-Benz merită o mică pauză. Dar, în loc să încetinească, marca germană a accelerat (la figurat), lansând versiunile cu sigla AMG ale sedanurilor EQS și EQE. Acum, este rândul lui Maybach, deoarece Mercedes aplică accentul unic al sub-brandului său ultra-luxos la SUV-ul EQS.
SUV-ul Mercedes-Maybach EQS680 2024 este o regândire profund opulentă a SUV-ului EQS standard, care se inspiră nu puțin din ultimul Maybach de mare clasă, GLS600 de 190.000 de euro. În unele privințe, însă, pare mai degrabă o formulă. Ca și în cazul acelui vehicul, Mercedes lasă ampatamentul destul de bine în pace - acesta rămâne la 126,4 inci pe o caroserie care se întinde pe 201,7 inci de la nas la coadă.
La fel ca toate modelele Maybach recente, vopseaua în două tonuri este disponibilă cu o dungă desenată manual. Steaua cu trei puncte Mercedes își ocupă locul care i se cuvine pe capotă, în timp ce o grilă în cascadă este așezată sub prima dintre multele (multe) mărci verbale Maybach. Mici logo-uri Maybach împodobesc prizele inferioare nefuncționale, imitând modelul Louis Vuitton, și apar din nou în lămpile de baltă animate. Cele două modele de jante - 21 sunt standard, în timp ce 22 sunt opționale - modifică designul tradițional monobloc al Mercedes și arată glorios. În mod surprinzător, jantele de 23 de inch nu sunt disponibile, deoarece pasajele roților EQS sunt prea mici.
Designul general al EQS este neschimbat (în ciuda a ceea ce promitea conceptul), dar detaliile reprezintă ceea ce reprezintă emblema Maybach. Nicăieri nu este mai clar acest lucru decât în habitaclu, unde Mercedes a renunțat la al treilea rând opțional și a adăugat un perete fix în spatele a două scaune din spate asemănătoare unui tron.
Reglabil la nesfârșit și dispunând de un aparat de masaj pentru viței și umeri încălzite (pe lângă gama obișnuită de încălzire, ventilație și masaj, firește), scaunul din dreapta spate include și un otoman detașabil. O consolă centrală fixă împarte cele două scaune, dar dacă optați pentru bancheta spate First-Class (snigger), consola este mai mare și se conectează la consola centrală din față printr-un design de punte plutitoare.
În timp ce prezintă o declarație vizuală impresionantă, inclusiv o lampă de baltă care proiectează logo-ul Maybach pe covor, consola adaugă, de asemenea, suporturi de pahare încălzite, patru porturi USB-C, două porturi HDMI și o carcasă pentru o tabletă. Și, bineînțeles, sunt disponibile flaute de șampanie argintate și un frigider detașabil. Din păcate, Mercedes nu a avut la dispoziție o sticlă de Veuve Clicquot pentru ca noi să testăm băuturile. Între timp, două ecrane de 11,6 inchi se află pe spătarele scaunelor din față și permit accesul la suita de infotainment MBUX.
Apropo de MBUX, pasagerii de pe locurile din față vor avea acces la Hyperscreen standard, care include acum skin-uri specifice Maybach. Aceste detalii digitale se îmbină perfect cu schimbările de materiale pentru nava amiral EQS - pielea Nappa este standard și, într-un semn de sustenabilitate, a fost tăbăcită folosind materiale reciclate și pe bază de plante (cum ar fi boabele de cafea). Procesul este mai bun pentru mediu și, potrivit Mercedes, economisește aproximativ 100 de kilograme de sare pe vehicul în comparație cu pielea convențională.
Există două opțiuni de lemn Manufaktur - mesteacăn maro și nuc maro - precum și un negru pian lăcuit pe care îl puteți alege dacă nu aveți niciun gust. Lemnul este cald și frumos și se potrivește perfect cu pielea bogată. Detaliile în general în habitaclu sunt uimitoare, cu accente din metal adevărat și mai multe logo-uri Maybach decât poți să dai cu bâta. Serios, am numărat peste 30 în interior și exterior.
Tratamentul Maybach se extinde dincolo de schimbările de materiale și stil, iar în cazul modelului EQS, acest lucru înseamnă mai multă putere din partea motoarelor electrice duble. Puterea totală a crescut la 649 de cai putere și un cuplu motor de 950 Nm (față de 536 CP și 633 lb-ft ale modelului EQS580), ceea ce este suficient pentru a duce acest iaht de șosea până la 100 de km/h într-un timp relativ liniștit de 4,1 secunde. Fanii Mercedes-EQ vor remarca faptul că cifra de putere este identică cu puterea standard a sedanului AMG EQS. Între timp, vârful de încărcare de 200 de kilowați în curent continuu este identic cu cel al modelului EQS standard, în timp ce autonomia totală este de 600 KM (WLTP).
Mai importantă pentru pasagerii Maybach EQS va fi, desigur, suspensia pneumatică modificată, care beneficiază de un mod de conducere dedicat Maybach. Înlocuind setarea Comfort, modul Maybach se concentrează pe îmbunătățirea "în întregime" a calității de rulare pentru pasagerii din spate, potrivit Mercedes. Acest lucru include limitarea mișcărilor corpului și a impactului acestora asupra scaunelor din spate și ajustarea unui "nod de oscilație" pentru a reduce amplitudinea oricărui impact.