brand

Mercedes-Benz în confruntare cu acuzațiile de folosire a dispozitivelor de falsificare a emisiilor

Mercedes-Benz în confruntare cu acuzațiile de folosire a dispozitivelor de falsificare a emisiilor

Într-o industrie auto în continuă schimbare, acuzațiile de încălcare a normelor de emisii pot avea un impact semnificativ asupra reputației și vânzărilor unui producător de automobile. Un astfel de caz recent implică Mercedes-Benz, care a fost acuzat de utilizarea unor dispozitive de înșelare a emisiilor pe motorul diesel V6 de 3.0 litri utilizat în modelul E350 BlueTec.

În urma scandalului Dieselgate din 2015, autoritățile din întreaga lume au început să examineze cu atenție practicile producătorilor de automobile. În ultimii ani, mai multe companii auto au fost acuzate de utilizarea unor dispozitive de înșelare a emisiilor pentru a trece testele de emisii.

Potrivit unei scrisori trimise de Autoritatea Federală Germană de Transport, Mercedes-Benz a fost recent în centrul atenției pentru utilizarea unor astfel de dispozitive pe motorul său diesel V6 de 3.0 litri, utilizat pe modelul E350 BlueTec.

Scrisoarea, datată 7 iulie 2023, a detaliat trei dispozitive de înșelare a emisiilor bazate pe software care au fost găsite pe motorul diesel OM642. Două dintre aceste dispozitive au modificat funcționarea motorului în funcție de anumite parametrii de temperatură.

În răspuns la aceste acuzații, Mercedes-Benz a declarat că cooperează cu autoritatea germană și că a dezvoltat și implementat deja actualizările software necesare pentru a aborda problemele. Compania a primit o extensie după ce a fost acuzată de utilizarea dispozitivelor de înșelare a emisiilor, iar actualizările software necesare pentru a rezolva problema au fost deja dezvoltate și implementate.

Conform unei decizii a Curții Europene de Justiție din iulie 2022, orice dispozitiv de înșelare a emisiilor bazat pe software este ilegal. În cazul în care Mercedes-Benz nu reușește să rezolve problema, mașinile afectate ar putea fi interzise și rechemate.

Scandalul Dieselgate, care a izbucnit în 2015 când Volkswagen a fost prins folosind dispozitive de înșelare a emisiilor, a avut un impact de lungă durată asupra industriei auto. De atunci, mai multe companii, inclusiv Mercedes-Benz, au fost acuzate de practici similare.

În cazul în care acuzațiile sunt confirmate, Mercedes-Benz ar putea fi nevoit să recheme mașinile afectate și să le actualizeze software-ul pentru a îndeplini normele de emisii. Acest lucru ar putea avea un impact semnificativ asupra vânzărilor și reputației companiei.

În timp ce Mercedes-Benz cooperează cu autoritățile și se angajează să remedieze problema, aceste acuzații subliniază dificultățile pe care le întâmpină industria auto în încercarea de a se conforma normelor de emisii tot mai stricte. În ciuda progreselor tehnologice, echilibrarea performanței cu respectarea standardelor de emisii rămâne o provocare majoră pentru producătorii de automobile.