brand

McLaren W1: Acest automobil redefinește conceptul de hypercar

McLaren W1: Acest automobil redefinește conceptul de hypercar

Noul McLaren W1 stabilește standarde complet noi în industria automobilelor de lux. Acesta este succesorul direct al legendarelor modele F1 și P1, reprezentând o adevărată piatră de hotar în segmentul hipercarurilor. Cifre uluitoare precum 1.258 CP și 988 Nm cuplu motor vorbesc de la sine despre puterea brută a acestui bolid. Accelerația 0-100 km/h este atinsă în doar 2,7 secunde, iar viteza maximă electronică este limitată la 350 km/h. Performanțele sale depășesc cu mult cele ale predecesorilor săi.

Pentru a conferi o perspectivă mai amplă, W1 ajunge de la 0 la 200 km/h în mai puțin de 5,8 secunde și de la 0 la 300 km/h în sub 12,7 secunde. Aceste timpuri îl fac mai rapid decât McLaren Speedtail pe linie dreaptă. De asemenea, înregistrează ture de circuit cu 3 secunde mai rapide decât Senna pe circuitul de referință al companiei de la Nardo, Italia. Sistemul de frânare carbon-ceramic îi permite să se oprească de la 200 km/h pe o distanță de doar 100 metri.

Motorul V8 biturbo de 4.0 litri, denumit "MPH-8", a fost conceput de la zero și reprezintă inima palpitantă a hipercarului W1. Acesta dezvoltă o putere uimitoare de 916 CP, având cea mai mare densitate de putere (230 CP/litru) din istoria McLaren. Blocul său ușor, arborele cu supape rigid și cilindrii acoperiți cu plasmă pulverizată permit o turație maximă de 9.200 rpm. În același timp, turbocompresoarile twin-scroll gemene intră în acțiune de la doar 2.500 rpm, asigurând un cuplu generos la turații joase.

Alături de motorul convențional, McLaren a integrat un "E-Modul" revoluționar, adăugând 342 CP suplimentari la puterea totală. Acest modul electric constă dintr-un motor radial cu flux magnetic, o unitate de control a motorului și un pachet de baterii de 1,4 kWh. Greutatea totală a componentelor hibride este cu 88,2 kg mai ușoară decât în cazul P1, contribuind la o greutate uscată impresionantă de doar 1.399 kg pentru întregul vehicul.

Deși poate rula în modul electric pe o distanță scurtă de 2,6 km, W1 este mai degrabă un hipercar hibrid decât un vehicul electric pur. Totuși, această capacitate permite porniri silențioase și manevre lente fără emisii.

Designul W1 este construit în jurul noului șasiu monococ Aerocell din fibră de carbon. Acesta integrează scaunele fixe, permițând reglarea volanului și pedalelor pentru a se potrivi fiecărui șofer. Această abordare oferă cea mai pură conexiune cu automobilul. De asemenea, ușile "Anhedral" îmbunătățesc fluxul de aer peste aripa față.

McLaren a petrecut peste 350 de ore în tunelul de vânt pentru a optimiza aerodinamica W1, testând peste 5.000 de puncte individuale. Rezultatul este un coeficient aerodinamic excelent, cu până la 1.000 kg de apăsare la viteza de 280 km/h. Înălțimea de gardă poate scădea cu până la 37 mm, în timp ce un spoiler activ "Active Long Tail" se extinde cu 300 mm pentru a crește forța portantă.

Sistemul de suspensie al W1 este la fel de impresionant ca și restul specificațiilor. Acesta folosește arcuri și amortizoare montate înăuntru, cu brațe și furcă realizate prin imprimare 3D. Direcția este asistată electro-hidraulic pentru o precizie maximă. Jantele din magneziu ușoare sunt încălțate cu anvelope Pirelli P Zero Trofeo RS special concepute pentru acest hipercar.

Frânele carbon-ceramice asigură o putere de oprire uimitoare. De la 100 km/h, W1 se poate opri în doar 29 metri, iar de la 200 km/h distanța de frânare este de sub 100 metri. Aceste performanțe de frânare sunt esențiale pentru a stăpâni puterea enormă a acestui hipercar.

McLaren W1: Acest automobil redefinește conceptul de hypercar

Cabina W1 combină materiale premium cu tehnologii avansate. Scaunele fixe sunt acoperite cu un material textil ușor "InnoKnit", care poate fi personalizat în diferite culori. Chiar și grilele difuzoarelor audio Bowers & Wilkins pot fi integrate în acest material.

Un ecran tactil de 8 inchi cu Apple CarPlay și Android Auto, precum și conexiuni USB-A și USB-C asigură cea mai bună experiență multimedia. Modul de conducere poate fi selectat prin intermediul unor comutatoare cu basculă, în timp ce alte butoane, cum ar fi cele pentru selectarea treptelor de viteză și modul de curse, sunt amplasate deasupra capului.

McLaren oferă "opțiuni nelimitate" de personalizare prin programul său McLaren Special Operations (MSO). Clienții pot alege finisaje unicat pentru exterior, în culori uni sau bi-ton. Interiorul poate fi la fel de personalizat, cu o gamă largă de materiale și culori disponibile.

Chiar și cele mai mici detalii pot fi adaptate preferințelor fiecărui client, asigurând un hipercar cu adevărat unic. Această abordare exclusivistă face ca fiecare exemplar W1 să fie o capodoperă pe patru roți.

Datorită complexității sale extreme, McLaren va produce doar 399 de exemplare W1. Și, după cum era de așteptat, toate aceste hipercaruri au fost deja rezervate de clienți avizi. Prețul de pornire este de aproximativ 2 milioane de lire sterline (inclusiv taxe în Regatul Unit), ceea ce reflectă excelența inginerească și exclusivitatea extremă a acestui model.

McLaren W1 este, fără îndoială, un reper în industria automobilelor de lux. Acesta redefinește conceptul de hipercar prin performanțele sale remarcabile, tehnologiile inovatoare și atenția la detalii. De la motorul puternic la aerodinamica sofisticată și interiorul personalizat, fiecare aspect al W1 este conceput pentru a oferi cea mai captivantă experiență de conducere.

Deși puțini își vor permite vreodată un asemenea vehicul exclusivist, McLaren W1 rămâne o demonstrație uluitoare a ceea ce poate realiza ingineria auto de vârf. Acesta stabilește noi standarde pentru viitoarele hipercaruri și, fără îndoială, va inspira generații viitoare de automobile de performanță.