Noul McLaren 750S înlocuiește 720S
Următorul capitol din moștenirea supercarurilor McLaren a fost dezvăluit odată cu debutul noului 750S, succesorul lui 720S, care va sta chiar în centrul gamei de supercaruri McLaren. Disponibil de la lansare atât în varianta coupe, cât și în varianta Spider decapotabilă, 750S reprezintă o evoluție pentru marcă, păstrând elementele tehnice cunoscute, printre care se numără un șasiu monococă din fibră de carbon, un motor V8 turbo și sistemul de suspensie adaptivă Proactive chassis control. Noul 750S poate fi comandat acum, iar prețurile urmează să fie confirmate.
Punctele de atracție ale noului 750S încep cu grupul motopropulsor, care păstrează motorul V8 biturbo de 4,0 litri construit de Ricardo, în loc să adopte grupul motopropulsor V6 hibrid plug-in introdus pe noul Artura. Motorul a primit o serie de actualizări subtile pentru a îmbunătăți și mai mult performanțele sale deja impresionante, cum ar fi presiuni de supraalimentare crescute pentru turbocompresoarele twin-scroll, pistoane forjate ușoare, un sistem de gestionare a motorului personalizat și o nouă evacuare din oțel inoxidabil, care este cu 2,2 kg mai ușoară decât cea a modelului 720S. Rezultatul este o cifră de putere maximă de 740 CP produsă la 7.500 rpm și un cuplu de 800 Nm de la 5.500 rpm, creșteri de 30 CP și, respectiv, 30 Nm față de 720S.
La fel ca la toate McLaren-urile, puterea este trimisă către roțile din spate prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, care dispune acum de o transmisie finală mai scurtă pentru o accelerație și mai explozivă prin intermediul treptelor de viteză. Spre deosebire de Artura, unde McLaren a cedat în cele din urmă și a montat un diferențial tradițional cu alunecare limitată pe puntea spate, 750S păstrează un diferențial deschis care folosește frânele pentru a limita rotirea nedorită a roților.
Coupe-ul 750S va trece de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde și va atinge 124 km/h din repaus în 7,2 secunde, înainte de a atinge o viteză maximă de 206 km/h. Spider are cifre identice, cu excepția timpului 0-124 mph cu 0,1 secunde mai lent. McLaren va oferi trei opțiuni de anvelope Pirelli, cu opțiunile standard P Zero, P Zero Corsa și Trofeo R, axat pe circuit.
Toate modelele 750S dispun de frâne carbon-ceramice standard, dar este disponibil un nou pachet de frâne "de pistă" inspirat de Senna, care utilizează discuri carbon-ceramice îmbunătățite și etriere monobloc. Îmbunătățirea frânelor este asociată cu un servofrenor mai mare și o pompă de vid pentru a optimiza performanța de frânare în timpul utilizării susținute pe circuit.
750S păstrează sistemul McLaren de control proactiv al șasiului, care renunță la barele antiruliu tradiționale și, în schimb, realizează legături încrucișate cu fiecare dintre cele patru amortizoare hidraulice. Sistemul se află acum la a treia generație și a fost reproiectat pentru a oferi modelului 750S o gamă și mai largă de capabilități.
Arcurile elicoidale sunt mai moi decât la 720S, dar au fost reglate cu noi amortizoare și o nouă configurație geometrică pentru a oferi mai multă stabilitate în modurile sale mai rigide. Noul design al arcurilor și amortizoarelor reduce, de asemenea, cu încă 2 kg greutatea totală a sistemului. În plus, McLaren a mărit lățimea căii de rulare pe puntea față cu 6 mm, îmbunătățind aderența părții frontale.
McLaren citează o greutate în stare de funcționare pentru 750S de 1.389 kg, ceea ce reprezintă o economie de 30 kg față de predecesorul său. Atunci când este echipat cu toate opțiunile ușoare disponibile, care includ noile scaune din fibră de carbon și cele mai ușoare jante din aluminiu forjat montate vreodată pe un McLaren de serie, aceasta poate fi redusă la doar 1.277 kg (în stare uscată). Datorită construcției șasiului din fibră de carbon, Spider nu necesită prea multă consolidare suplimentară și cântărește cu numai 49 kg mai mult decât coupe-ul. În general, McLaren spune că peste 30% din numărul total de piese ale modelului 750S sunt noi.
Designul exterior este modificat doar foarte subtil față de 720S pe care îl înlocuiește, cu un splitter frontal ușor diferit, noi guri de aerisire în partea din spate care flanchează difuzorul și o ieșire de evacuare montată central. Aripa spate activă este puțin mai mare decât înainte, în timp ce acele jante ultraușoare opționale se alătură modelelor existente.
Principalul rival al lui McLaren 750S este Ferrari 296 GTB, un supercar care adoptă o abordare mai complexă a designului și ingineriei sale prin încorporarea unui sistem hibrid plug-in. Alte alternative mai tradiționale sunt Maserati MC20 și Lamborghini Huracán Tecnica.