brand

Mercedes va favoriza vehiculele electrice în detrimentul mașinilor ce folosesc combustibil sintetic

Mercedes va favoriza vehiculele electrice în detrimentul mașinilor ce folosesc combustibil sintetic

Mercedes-Benz va favoriza motoarele electrice "superioare din punct de vedere tehnic" în detrimentul motoarelor cu combustie alimentate cu e-combustibili, a declarat CEO-ul Ola Kallenius pentru un ziar german.

"Am spus deja în urmă cu patru ani că noua noastră flotă de vehicule din întregul lanț valoric ar trebui să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în termeni de bilanț până în 2039", a declarat el pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Acesta este obiectivul nostru".

Kallenius a citat avantajele EV-urilor în ceea ce privește eficiența energetică, pe care a numit-o "senzațional de bună" și a atras atenția asupra factorului de emisii zero, pe care a spus că vehiculele cu combustibil sintetic nu îl pot egala.

"Mașina electrică este încă o tehnologie tânără în comparație cu motorul cu combustie", a adăugat Kallenius. "Vedem în continuare un mare potențial de progres: propulsorul electric va depăși motorul cu combustie internă în ceea ce privește performanța înainte de sfârșitul acestui deceniu."

Kallenius a declarat că producătorul auto încă lucrează pentru a face ca mașinile cu motoare cu ardere internă să fie adaptate la noul standard de emisii Euro 7, dar a adăugat că, până în 2026, Mercedes va reduce investițiile în motoare cu ardere internă cu aproximativ 80%.

China va fi ultima piață pe care ICE-urile vor fi disponibile și doar ca variantă hibridă plug-in dezvoltată în parteneriat cu Geely.

Kallenius a reiterat, de asemenea, planurile de a concentra strategia de creștere a companiei în segmentul de vârf al pieței, oferind în același timp și vehicule entry-level și concentrându-se pe sustenabilitate.

"Noua tehnologie pe care o dezvoltăm pentru modelele noastre de lux pentru a asigura sustenabilitatea ecologică va fi folosită și la alte mașini la un moment dat în viitor", a declarat el pentru ziar. "Și nu uitați că mașinile noastre durează mai mult. Aceasta este, de asemenea, o contribuție la sustenabilitate".

Întrebat despre recenta reducere de preț pe care Mercedes a făcut-o recent pentru nava sa amiral electrică EQS în China, Kallenius a menționat că prețul a fost mai mare decât pe alte piețe, pentru început. "Am fost un pic prea optimiști acolo", a spus el. "Acum am ajustat prețul în consecință".

"Infrastructura de încărcare trebuie să fie extinsă cât mai repede posibil și trebuie să facem tot ce putem pentru a promova generarea de electricitate verde", a spus el. "Ne vom ocupa de produs - vehiculele electrice".

Când i s-a atras atenția că Porsche este, de asemenea, un producător auto consacrat și totuși o vedetă pe piața bursieră, Kallenius a oferit pur și simplu felicitări companiei și a remarcat că dacă poți obține marje de profit mai mari ca producător de lux, atunci obții evaluări mai mari pe piața bursieră.

"Mercedes și Porsche nu sunt direct comparabile, bineînțeles, pentru că noi suntem mai mari", a adăugat el. "Dar avem mai multe șanse să creștem decât să scădem pe piață cu produsele noastre. Mercedes s-a descurcat întotdeauna bine atunci când am construit mașini bune. Pe asta se bazează strategia noastră