brand

Mașinile break electrice: O nouă eră în Europa

Mașinile break electrice: O nouă eră în Europa

În ultimul timp, wagon-urile au început să își recâștige popularitatea pe piața auto europeană. Deși aceste modele au fost eclipsate de SUV-uri în ultimii ani, tendințele recente indică un regres al acestei situații. În plus, lansarea întârziată a wagon-urilor complet electrice dă speranțe că acest sector aflat în scădere poate recâștiga cota de piață în Europa, întrucât producătorii auto se concentrează pe aerodinamica lor îmbunătățită în comparație cu SUV-urile

Vânzările de wagon-uri au crescut cu 7,6% în primul trimestru, datorită creșterii modelelor cheie, precum Skoda Octavia și Volkswagen Passat. Totuși, recuperarea a rămas în urma creșterii generale a pieței de 17%, reducând cota lor de piață. Vânzările de wagon-uri au ajuns la 240.808 în primele trei luni ale anului, conform cifrelor de la cercetătorul de piață Dataforce, oferindu-le o cotă de 7,4%, în scădere față de cota de 8,8% pe care au avut-o în 2019.

Wagon-urile rămân un model cheie pentru mulți producători auto, atât în segmentele premium, cât și în cele de volum. În multe cazuri, acestea se potrivesc sau depășesc vânzările fraților lor hatchback sau sedan, deoarece mulți clienți sunt dispuși să plătească o mică primă pentru a obține spațiul suplimentar de portbagaj.

Wagon-ul cel mai bine vândut în Europa rămâne Skoda Octavia compactă, cu stilul de caroserie reprezentând 75% din toate vânzările de Octavia. Volkswagen Passat, care ocupă locul al doilea, se vinde numai ca wagon după ce VW a redus producția variantei sedan de dimensiuni medii. Modelul de generație următoare va rămâne doar wagon atunci când vânzările încep în decembrie, a declarat VW.

Alegerea wagon-urilor a scăzut în ultimii ani, deoarece producătorii auto anulează modele. În segmentul de volum de dimensiuni medii, ieșirile recente includ Ford Mondeo, Renault Talisman și Kia Optima. Segmentul mic de wagon-uri, în schimb, a încetat complet după ce Skoda a oprit producția de wagon-uri Fabia în decembrie și a inversat o decizie anterioară de a construi un înlocuitor.

Cu toate acestea, interesul revine, deoarece producătorii auto caută să ofere practicitatea unui SUV, dar fără rezistența aerodinamică crescută. "Zilele SUV-urilor mari au trecut, pentru că sunt un coșmar pe CO2", a declarat Linda Jackson, CEO Peugeot, la recenta conferință Financial Times Future of the Car.

Peugeot a văzut un interes puternic în noua versiune wagon a modelului 308, care a vândut 12.028 de unități în primele trei luni, reprezentând 46% din toate vânzările de 308. Peugeot va deveni unul dintre primii care va lansa un wagon electric după dezvoltarea unei versiuni EV a modelului 308 care urmează să fie lansată mai târziu în acest an.

Producătorii auto experimentează modalități de a include spațiul unor wagon-uri mai tradiționale cu alte stiluri de caroserie. De exemplu, Citroen afirmă că modelul său C5 X construit în China "combina eleganța unui sedan, dinamismul unui autoturism și poziția ridicată de conducere a unui SUV".

Cumpărătorii de mașini ar putea fi în continuare atrași de SUV-uri, dar forma de caroserie mai joasă a unui wagon aduce avantaje de eficiență atât în mașinile cu motor cu ardere internă, cât și în cele electrice, pe care nici producătorii auto, nici clienții - în special operatorii de flote de afaceri - nu vor putea să le ignore.