brand

Vehiculele electrice construite în China și-au triplat cota de piață germană în primul trimestru

Vehiculele electrice construite în China și-au triplat cota de piață germană în primul trimestru

În primul trimestru, 28% din vehiculele electrice importate în Germania au provenit din China, față de 7,8% în anul precedent.

Cota de piață a automobilelor electrice exportate în Germania din China a crescut de peste trei ori în primul trimestru, un semn îngrijorător pentru producătorii germani de automobile care se luptă să țină pasul cu colegii lor chinezi, care evoluează rapid.

Din ianuarie până în martie, 28% din mașinile electrice importate în Germania au provenit din China, față de 7,8% în același trimestru al anului precedent, a anunțat vineri biroul german de statistică.

Volkswagen și alți producători de automobile se luptă să țină pasul pe măsură ce piața auto din China, cea mai mare din lume, accelerează spre un viitor electric - lăsând mărcile globale consacrate blocate pe banda lentă.

"Multe produse pentru viața de zi cu zi, dar și bunuri pentru tranziția energetică, vin acum în mare măsură din China", a declarat biroul.

De exemplu, 86% din computerele portabile importate în Germania, 68% din smartphone-uri și telefoane și 39% din bateriile litiu-ion au provenit din China în acest trimestru.

Guvernul cancelarului german Olaf Scholz este din ce în ce mai precaut față de China ca rival strategic, dar și ca cel mai mare partener comercial al său din 2016 și a luat în considerare o serie de măsuri pentru a reduce dependențele, în timp ce reevaluează legăturile bilaterale.

În cazul pământurilor rare - esențiale pentru construcția mașinilor electrice și a turbinelor eoliene - Germania și Uniunea Europeană în ansamblu sunt dependente în proporție de peste 90% de livrările din China, potrivit unui studiu realizat în decembrie de institutul de cercetare DIW.