brand

Lexus peste Tesla, Mercedes în evaluările de siguranță pentru sistemele de asistență a conducătorului

Lexus peste Tesla, Mercedes în evaluările de siguranță pentru sistemele de asistență a conducătorului

Sistemul de asistență a conducătorului oferit de Lexus pe sedanul LS este singurul dintre cele 14 evaluate de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) care a fost considerat "acceptabil", a declarat organizația independentă non-profit într-un comunicat. Sistemele oferite de Tesla, Mercedes-Benz și Volvo se numără printre cele 11 evaluate ca "slabe" de către IIHS.

IIHS a evaluat modul în care sistemele îndeplinesc sarcini precum monitorizarea conducătorilor auto și amintirea acestora că trebuie să fie atenți. De asemenea, grupul a evaluat sistemele în funcție de procedurile pe care le urmează în situații de urgență, inclusiv atunci când alertele destinate reimplicării conducătorului sunt ignorate. Majoritatea sistemelor nu dispun de măsuri adecvate pentru a preveni utilizarea greșită și pentru a ține conducătorii concentrați, a declarat președintele IIHS, David Harkey.

"Unii conducători auto pot simți că automatizarea parțială face călătoriile lungi mai ușoare, dar există puține dovezi că aceasta face conducerea mai sigură", a declarat Harkey în comunicat.

"După cum au ilustrat numeroase accidente de notorietate, poate introduce noi riscuri atunci când sistemele nu au mecanisme adecvate de protecție."

Atât sistemul Autopilot, cât și funcția Full Self-Driving Beta de la Tesla, care sunt ambele caracteristici de asistență a conducătorului și necesită supraveghere constantă, se numără printre sistemele care au primit evaluări slabe. IIHS a declarat că a evaluat software-ul anterior retragerii din decembrie a Autopilotului de la Tesla, care a urmat unei investigații de ani de zile efectuate de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA.

Revista Consumer Reports a declarat în luna trecută că actualizarea software-ului de la Tesla, care a avut ca scop prevenirea utilizării greșite, a fost insuficientă și a cerut agenției federale să reexamineze retragerea. Alte sisteme care au primit evaluări slabe includ BMW Active Driving Assistant Pro, Ford BlueCruise și Volvo Pilot Assist.

IIHS a lăudat sistemul Lexus Teammate pentru amintirile sale referitoare la atenție și pentru diferitele sale caracteristici de siguranță. Grupul a acordat o evaluare "marginală" sistemului Super Cruise de la General Motors și ProPilot Assist cu Navi-link de la Nissan.

Evaluările realizate de IIHS au evidențiat deficiențe majore în sistemele de asistență a conducătorului oferite de diferite mărci auto. Majoritatea sistemelor nu au măsuri adecvate pentru a preveni utilizarea greșită și pentru a menține conducătorii concentrați.

IIHS a evaluat 14 sisteme de asistență a conducătorului de la diferiți producători auto. Doar unul dintre acestea, sistemul Teammate de la Lexus, a primit evaluarea "acceptabilă". În schimb, 11 dintre aceste sisteme, inclusiv cele de la Tesla, Mercedes-Benz și Volvo, au fost evaluate ca "slabe".

Grupul IIHS a constatat că majoritatea sistemelor de asistență a conducătorului au deficiențe în ceea ce privește modul în care monitorizează conducătorul auto și îi avertizează să fie atenți. De asemenea, aceste sisteme au fost evaluate în funcție de procedurile pe care le urmează în situații de urgență. Cele mai multe sisteme nu dispun de măsuri adecvate pentru a preveni utilizarea greșită și pentru a menține conducătorii concentrați.

Pe lângă evaluarea generală a sistemelor de asistență a conducătorului, IIHS a realizat și evaluări specifice pentru anumite modele. Sistemul Autopilot de la Tesla și funcția Full Self-Driving Beta au primit evaluări slabe din cauza lipsei de supraveghere constantă necesară. De asemenea, BMW Active Driving Assistant Pro, Ford BlueCruise și Volvo Pilot Assist au fost evaluate ca "slabe" din cauza unor deficiențe specifice.

Evaluările efectuate de IIHS subliniază importanța unei asistențe adecvate a conducătorului auto în sistemele de asistență a conducătorului. Conducătorii auto trebuie să fie întotdeauna atenți și să supravegheze sistemul în timp ce conduc. Sistemele de asistență a conducătorului pot fi utile, dar nu trebuie să fie utilizate ca substitut pentru atenția și responsabilitatea conducătorului auto.

"Conducătorii auto trebuie să înțeleagă că automatizarea parțială nu face conducerea mai sigură și că aceasta poate introduce riscuri noi atunci când sistemele nu sunt dotate cu mecanisme adecvate de protecție", a declarat președintele IIHS, David Harkey.

Este important ca producătorii auto să ia în considerare aceste evaluări și să implementeze măsuri adecvate pentru a îmbunătăți sistemele de asistență a conducătorului și pentru a asigura siguranța conducătorilor auto.

Evaluările realizate de IIHS asupra sistemelor de asistență a conducătorului evidențiază deficiențe majore în majoritatea sistemelor evaluate. Sistemul Teammate oferit de Lexus a fost singurul sistem considerat "acceptabil" de către IIHS, în timp ce Tesla, Mercedes-Benz și Volvo au fost printre mărcile care au primit evaluări "slabe".

Aceste evaluări subliniază importanța asistenței adecvate a conducătorului auto în sistemele de asistență a conducătorului și necesitatea unor măsuri adecvate pentru a preveni utilizarea greșită și pentru a menține conducătorii concentrați. Este responsabilitatea producătorilor auto să îmbunătățească sistemele de asistență a conducătorului și să ofere conducătorilor auto o experiență de conducere sigură și fără riscuri.