brand

50% din lansările de mașini noi începând cu 2020 au fost amânate

50% din lansările de mașini noi începând cu 2020 au fost amânate

În ultimii ani, industria auto a fost lovită de mai multe obstacole care au condus la întârzieri în lansarea noilor vehicule. În acest articol, vom analiza factorii care au contribuit la aceste întârzieri și impactul pe care l-au avut asupra industriei auto.

Unul dintre cei mai mari vinovați pentru aceste întârzieri a fost trecerea producătorilor auto la construirea de vehicule electrice. Din 2020, a devenit evident că industria auto se schimbă, iar producătorii de mașini se îndreaptă spre un viitor electric. Acest lucru a necesitat resurse considerabile, inclusiv investiții în noi tehnologii, dezvoltarea de noi procese de producție și formarea angajaților.

Pandemia globală nu a făcut decât să amplifice aceste provocări. Închiderea fabricilor, restricțiile de călătorie și problemele de aprovizionare au perturbat grav lanțurile de aprovizionare, ceea ce a dus la întârzieri în producție.

Un raport recent de la PwC Consulting a arătat că 34% dintre lansările de vehicule au întâmpinat întârzieri în producție în 2023. Un alt procent de 21% a suferit întârzieri datorate "altor factori", ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate dintre noile vehicule așteptate să fie lansate în acest an s-au confruntat cu întârzieri.

Potrivit analizei PwC, întârzierile pot costa un producător de automobile aproximativ 200 de milioane de dolari anual. Asta s-ar putea traduce prin pierderi de 30-50 miliarde de dolari pentru întreaga industrie.

În 2018, doar 5% dintre lansări au întâmpinat întârzieri în producție, în timp ce un alt procent de 18% a suferit reculuri din alte motive. Aceste cifre au fost de 0% și, respectiv, 13% în 2017.

În ciuda creșterii întârzierilor de la izbucnirea pandemiei, 2023 a văzut, de asemenea, producătorii de autovehicule finalizând cu succes 45% din lansările lor, cel mai mare procentaj din 2019, când jumătate dintre noile autoturisme au sosit la timp.

Raportul a identificat mai mulți vinovați pentru întârzieri. Cei mai mari au inclus noile vehicule electrice, sistemele avansate de asistență pentru șoferi și software-ul.

Revenirea la o vreme când niciun vehicul nou nu a suferit o întârziere în producție pare improbabilă. Raportul PwC se așteaptă ca întârzierile de producție să crească până în 2026, deoarece producătorii auto intenționează să introducă aproape dublu numărul de mașini electrice până atunci. Firma de consultanță se așteaptă ca companiile să întârzie între 20 și 40% din lansări între acum și 2026.

În concluzie, industria auto se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește lansarea de noi vehicule. Cu toate acestea, în ciuda acestor provocări, industria continuă să se adapteze și să inoveze, oferindu-ne o privire asupra viitorului auto.