brand

Noul Kia EV5 vine hotărât să cucerească sectorul SUV-urilor electrice

Noul Kia EV5 vine hotărât să cucerească sectorul SUV-urilor electrice

Detalii tehnice noi pentru viitorul EV5 au fost anunțate, dar vestea mare este că Kia aduce SUV-ul electric de dimensiuni medii pe piața din Europa, luând în vizor Tesla Model Y, Nissan Ariya și BMW iX3.

Informații noi despre SUV-ul Kia EV5 au fost dezvăluite la Kia’s EV Day în Coreea, urmând dezvăluirea inițială a mașinii la Salonul Auto 2023 Chengdu din China. EV5-ul cu stil ascutit se va alătura SUV-urilor electrice deja lansate EV6 și EV9 în gama producătorului coreean. Acesta va sosi în 2025 după SUV-ul mai mic EV3 și alături de sedanul EV4 - ambele prezentate prin concepte la evenimentul EV Day. În timpul prezentării, Kia a menționat că un EV2 construit în Slovacia va sosi până în 2027, pe care îl presupunem a fi o ofertă de dimensiuni mai mici de tip hatchback.

La fel ca EV6 și EV9, EV5 se bazează pe platforma EV specifică Kia - E-GMP. Au fost anunțate trei variații - 'standard', 'long-range' și 'long-range AWD'.

EV5 standard vine cu o baterie de 64kWh și un motor electric de 217 CP pe piața chineză, dar piața coreeană are o baterie de 58kWh și un motor electric de 217 CP - nu este clar cum va adapta Kia gama EV5 pentru piața din Europa. Kia susține de asemenea o autonomie de 530 de kilometri pentru mașina standard - deși aceasta este sub regimul de testare CLTC din China, nu standardul european WLTP.

Varianta long-range vine cu o baterie de 88kWh (81kWh în Coreea) și același motor electric cu o autonomie maximă de 720 de kilometri (CLTC). Modelul long-range AWD dispune de același pachet de baterii, dar cu un set-up cu două motoare - totalizând 312 CP. Autonomia scade la 650 kilometri (CLTC) aici.

Kia a spus că va face o versiune sportivă 'GT' de top a gamei EV5 cu o 'experiență de condus captivantă'. EV6 GT vine cu 577 CP și un timp de 3,5 secunde de la 0 la 100 km/h și ar trebui să ne așteptăm la cifre similare pentru EV5 GT.

Viteza de încărcare a EV5 este de 27 de minute pentru o încărcare de la 30 la 80%. Kia spune că bateria a fost proiectată să funcționeze eficient atât la temperaturi extreme de cald, cât și de rece.

În ceea ce privește designul, am văzut un concept EV5 aproape gata de producție mai devreme în acest an, iar Kia a urmărit clar planurile sale de a-și evolua limbajul de design 'Opposites United' - cu EV5 împărtășind partea frontală 'Tiger Face' mai agresivă a fratelui său mai mare.

Noul Kia EV5 vine hotărât să cucerească sectorul SUV-urilor electrice

Oferind un profil tradițional SUV cu două cutii, EV5-ul robust are o poziție largă și o linie largă a umerilor, în timp ce Kia spune că stâlpii D împinși înapoi evidențiază "practicitatea prietenoasă cu familia" a EV5, oferind mai mult spațiu pentru locurile din spate și pentru portbagaj, în timp ce ajută la creșterea vizibilității. Un spoiler spate extins este de asemenea spus să îmbunătățească eficiența aerodinamică.

"Kia EV5 a fost creat pentru a redefini genul SUV compact cu o formă formată de filosofia unică de design a Kia 'Opposites United'", a declarat Karim Habib, vicepreședinte executiv și șef al Kia Global Design Center. "La fiecare etapă, designerii Kia au lucrat îndeaproape cu colegii lor ingineri pentru a crea o soluție holistică pentru mobilitatea durabilă. Ca rezultat, EV5 stabilește un nou standard pentru design, performanță și practicabilitate, oferind noi niveluri de plăcere a șoferilor și experiență utilizatorilor."

Caracteristicile exterioare suplimentare pentru EV5 includ iluminare 'Signature Star Map Lighting' tridimensională, formată din luminile de rulare pe timp de zi (DRL), în timp ce Kia oferă o alegere de zece culori de vopsea diferite pentru clienții de a alege.

Designul interior al EV5 a fost influențat de rezultatele cercetărilor proprii Kia care arată că "gospodăriile mileniului consideră acum interiorul SUV-ului lor EV nu doar ca un loc pentru a sta în siguranță și confortabil atunci când călătoresc de la A la B, ci ca o 'cameră' suplimentară pentru a-și trăi viața."

În timp ce scaunele pivotante ale conceptului nu au făcut tăietura finală, Kia spune că EV5 va oferi mai mult spațiu interior decât orice SUV de dimensiuni medii tradițional, în timp ce infotainmentul și aspectul general al cabinei par din nou să se inspire din EV9, cu o alegere a diferitelor culori și materiale de finisare.

Iluminarea ambientală este oferită în secțiunea frontală a bordului, precum și în panourile ușilor din față și din spate, cu un total de 64 de opțiuni de culoare. Sistemul de iluminare este, de asemenea, capabil să se sincronizeze cu modurile de conducere ale EV5, prin atenuare în condiții de lumină scăzută și alertarea șoferului dacă limita de viteză este depășită.