brand

Kia EV4 Concept: Succesorul electric pe care Kia Stinger îl merită

Kia EV4 Concept: Succesorul electric pe care Kia Stinger îl merită

În zilele noastre, lumea este dominată de SUV-uri, crossover-uri și camionete. Sedanele par să trăiască în această lume. Cu toate acestea, Kia EV4 Concept vine cu o schimbare revigorantă. Acest concept demonstrează că nu toți producătorii de automobile sunt pregătiți să renunțe la sedane, iar Kia speră să câștige chiar și câțiva convertiți.

Conceptul Kia EV4 a fost dezvăluit în cadrul evenimentului EV Day al Kia din Seoul în această săptămână. Acesta este unul dintre cele două vehicule noi prezentate pentru prima dată de producătorul auto coreean - celălalt a fost Conceptul EV3.

Când a fost prezentat alături de acesta și de modelul de producție EV5, am spus "Acum vorbim serios" când l-am văzut pe scenă pentru prima dată. Este un sedan și unul interesant în același timp.

Din punct de vedere al design-ului, Conceptul EV4 seamănă foarte mult cu crossover-ul EV6 - lucru deloc rău - doar că este mai mic și mai scăzut. Dar nu cu mult. EV4 se laudă cu o înălțime de mers aproape de cea a unui crossover.

Partea frontală a Conceptului EV4 are o asemănare puternică cu EV9 și EV5: faruri înalte, înguste, cu multe LED-uri, cu grila "tigru" care traversează partea inferioară. Capota coboară mult (dar oferă un frunk, a spus Kia), în timp ce partea din spate se termină într-un adevărat hatchback, asemenea Stinger-ului. În total, silueta evocă cu siguranță forma EV6, dar într-o formă sportivă de sedan. Ce nu e de plăcut?

Kia EV4 Concept: Succesorul electric pe care Kia Stinger îl merită

Habib a spus că, la fel ca la alte oferte EV de la Kia, spațiul a fost prioritatea de top în designul Conceptului EV4. O înălțime de mers aproape de cea a unui SUV a permis designerilor să maximizeze spațiul interior. "Nu este un sedan scăzut așa cum îl știm astăzi", a spus el. "Vrem să găsim o cale de a păstra vehiculele mai mici și mai elegante în viitor, nu doar din punct de vedere al design-ului, ci și în ceea ce privește utilitatea."

Pentru a face acest lucru un vehicul axat pe șofer, designerii Kia au spus că Conceptul EV4 își pune comenzile climatice pe un panou retractabil care se ascunde când nu este necesar. De asemenea, se mândrește cu mici orificii de aer "în stil ac" care pot circula aerul în moduri noi în întreaga cabină.

Habib a admis că consola de control a climei glisantă "este mai mult pe partea de concept". Dar Conceptul EV4 în sine nu este. Oficialii au confirmat că acesta este destinat producției. Vânzările Stinger nu au fost niciodată ceva de laudă la Kia, dar eu încă cred că există un loc pentru mașini interesante ca acesta - și pentru sedane în general.