brand

Aproape jumătate dintre proprietarii de mașini electrice din America doresc să renunțe la ele

Aproape jumătate dintre proprietarii de mașini electrice din America doresc să renunțe la ele

În urmă cu câțiva ani, producătorii auto au început să lanseze planuri elaborate pentru a-și converti gamele la vehicule electrice cu baterii. Unii chiar au stabilit termene limită pentru încheierea producției de mașini pe benzină. Cu toate acestea, multe companii reevaluează acum viitorul. Vânzările încetinesc pentru unele și nu pentru altele, interesul consumatorilor scade, iar aproape jumătate dintre proprietarii de mașini electrice din America ar putea reveni la benzină. Ce se întâmplă?

Conform studiului Mobility Consumer Pulse 2024 realizat de McKinsey & Co., 46% dintre proprietarii de mașini electrice din Statele Unite, mult peste media mondială de 29%, doresc să treacă la mașinile pe benzină din cauza infrastructurii inadecvate de încărcare. 35% dintre respondenții globali au declarat că rețeaua publică nu este suficient de bună încă. 34% au spus că costurile de proprietate a mașinilor electrice rămân prea ridicate, în timp ce 32% au afirmat că mașinile electrice au avut un impact prea mare asupra obiceiurilor lor de conducere pe distanțe lungi.

Studiul relevă, de asemenea, de ce eforturile producătorilor auto par atât de dezlegate unele de altele în ceea ce privește mașinile electrice. Creșterea și dorința de a reveni la benzină nu sunt egale la nivel mondial, iar unele piețe se convertesc mai repede decât altele, punând producătorii auto într-o poziție dificilă de a încerca să răspundă unor nevoi extrem de diferite în întreaga lume.

În mod șocant, americanii nu sunt cei mai dornici să revină la benzină. În Australia, o țară cunoscută pentru vastul său interior, 49% dintre proprietarii de mașini electrice iau în considerare revenirea la pompă. La polul opus se află Japonia, unde doar 13% dintre proprietari ar putea reveni la un vehicul cu motor cu ardere internă. Alte țări sub media mondială includ Italia (15%), Franța (18%), Germania (24%) și China (28%). Brazilia se alătură Statelor Unite și Australiei peste medie, la 38%.

Rețeaua de încărcare din Statele Unite este în creștere, ceea ce ar putea elimina aceste obstacole pentru proprietari. La începutul lunii mai, SUA avea 183.000 de stații publice de încărcare pentru mașini electrice, dar în continuare nu sunt suficiente. Legea privind infrastructura bipartizană din 2021 a alocat 5 miliarde de dolari sub formă de granturi pentru construirea de stații de încărcare rapidă, dar implementarea durează o veșnicie din cauza unei multitudini de reglementări locale, de stat și federale și a nevoilor consumatorilor.

Alte motive invocate de proprietari pentru care ar putea reveni la benzină includ incapacitatea de a încărca acasă (24%), stresul provocat de îngrijorarea legată de încărcare (21%) și cerințele de mobilitate pentru încărcare (16%). Doar 13% au spus că nu le-a plăcut experiența de conducere. Unii oameni pur și simplu se bucură să conducă o mașină cu ardere, precum 18% dintre respondenții americani și 28% în Germania.

Deși mașinile electrice oferă o experiență de conducere lină și silențioasă, unii șoferi par să prefere senzația și sunetul unui motor cu ardere internă. Acest lucru poate fi legat de obișnuința sau de percepția că mașinile electrice sunt prea liniștite și sterile în comparație cu contrapartidele lor pe benzină.

Costurile inițiale mai mari ale mașinilor electrice, precum și incertitudinea cu privire la costurile de înlocuire a bateriilor pe termen lung, reprezintă o preocupare majoră pentru mulți proprietari potențiali. Chiar și cu economiile potențiale la combustibil, unii proprietari consideră că mașinile electrice rămân prea scumpe în comparație cu alternativele pe benzină.

Autonomia limitată a mașinilor electrice și necesitatea de a le încărca frecvent pot afecta obiceiurile de conducere ale unor proprietari, în special pentru călătorii mai lungi. Acest lucru poate duce la stres și frustrare, determinând unii proprietari să ia în considerare revenirea la vehiculele pe benzină pentru o mai mare flexibilitate.

Deși rețeaua de stații de încărcare publice se extinde, există în continuare lacune semnificative în ceea ce privește accesibilitatea și fiabilitatea acestora. Proprietarii de mașini electrice se pot confrunta cu stații defecte, timpi de așteptare lungi sau dificultăți în găsirea unei stații compatibile cu vehiculul lor, ceea ce poate contribui la dorința de a reveni la benzină.

Studiul subliniază, de asemenea, diferențele regionale semnificative în ceea ce privește adoptarea mașinilor electrice. Unele țări, cum ar fi Norvegia și Franța, au făcut progrese semnificative în promovarea vehiculelor electrice, în timp ce altele, precum Statele Unite și Australia, se confruntă cu provocări mai mari în această privință.

Aceste constatări au implicații majore pentru strategiile producătorilor auto în ceea ce privește dezvoltarea și comercializarea mașinilor electrice. Unii producători ar putea fi nevoiți să-și ajusteze planurile și să ofere o gamă mai echilibrată de opțiuni, inclusiv vehicule pe benzină, pentru a răspunde nevoilor variabile ale consumatorilor la nivel mondial.

Politicile guvernamentale, cum ar fi stimulentele financiare, reglementările privind emisiile și investițiile în infrastructura de încărcare, vor juca un rol crucial în accelerarea sau încetinirea adoptării mașinilor electrice în diferite regiuni. Guvernele vor trebui să evalueze cu atenție aceste politici pentru a asigura o tranziție reușită către mobilitatea electrică.

Studiul McKinsey & Co. evidențiază provocările complexe cu care se confruntă industria auto în ceea ce privește tranziția către mașinile electrice. Deși unele piețe au făcut progrese semnificative, altele se confruntă cu obstacole semnificative legate de infrastructură, costuri și obiceiuri de conducere. Producătorii auto vor trebui să rămână flexibili și să se adapteze la nevoile în schimbare ale consumatorilor, în timp ce guvernele vor juca un rol crucial în facilitarea acestei tranziții.