brand

Ineos întârzie lansarea SUV-ului electric Fusilier, citând îngrijorări privind piața EV și reglementările

Ineos întârzie lansarea SUV-ului electric Fusilier, citând îngrijorări privind piața EV și reglementările

Ineos Automotive, un jucător emergent în industria auto, a anunțat recent o întârziere a lansării SUV-ului său electric Fusilier. Decizia companiei a fost motivată de o serie de factori, printre care o cerere mai scăzută a consumatorilor pentru vehiculele electrice (EV) și incertitudinile din jurul tarifelor și reglementărilor. Această mișcare surprinzătoare vine în contrast cu declarațiile anterioare ale Ineos privind angajamentul său ferm față de vehiculele cu emisii scăzute.

Ineos Automotive, o subsidiară a gigantului chimie Ineos Group, a fost anterior cunoscută pentru dezvoltarea Grenadier, un SUV 4x4 lansat pe piață în 2022. Compania a fost pe drumul de a extinde gama sa de produse cu Fusilier, un model de dimensiuni mai mici proiectat să fie oferit atât în variantă full-electrică, cât și cu un sistem hibrid cu motor pe benzină.

Potrivit declarațiilor Ineos, producția Fusilier era inițial planificată să înceapă în 2027. Totuși, în ultimul său comunicat, compania a anunțat o amânare a acestui termen, fără a specifica o dată concretă pentru lansarea viitorului său model.

Deși Ineos Automotive și-a plasat speranțele în Fusilier ca un potențial successor al Grenadier-ului, cifrele de vânzări ale acestui din urmă model nu au fost încurajatoare. Potrivit datelor Dataforce, Ineos a vândut doar 593 de unități Grenadier în Europa până în luna mai a acestui an.

Aceste rezultate modeste par să fi influențat decizia companiei de a amâna lansarea Fusilier-ului, ca urmare a unei cereri mai slabe a consumatorilor pentru vehiculele electrice, așa cum a menționat Ineos în comunicatul său.

Pe lângă provocările legate de cererea de piață, Ineos a invocat și incertitudinile din jurul reglementărilor și taxelor ca factori care au condus la amânarea Fusilier-ului.

În special, compania a subliniat că o versiune hibridă cu range-extender a Fusilier-ului ar fi interzisă atât în Uniunea Europeană începând cu 2035, cât și în Marea Britanie din 2030, în cazul în care Partidul Laburist câștigă alegerile generale programate pentru această săptămână.

Ineos a subliniat necesitatea unei clarități pe termen lung din partea factorilor de decizie politică pentru a putea atinge obiectivele de emisii zero. Compania a afirmat că "există nevoie de claritate pe termen lung din partea factorilor de decizie politică" pentru a permite o tranziție reușită către vehiculele cu emisii scăzute.

Această solicitare vine în contextul în care numeroase state și uniuni comerciale au impus termene limită pentru interzicerea vânzărilor de vehicule cu motor pe combustie internă, în favoarea vehiculelor electrice și alternative.

Decizia Ineos de a amâna lansarea Fusilier-ului contrastează cu declarațiile anterioare ale companiei privind angajamentul său ferm față de tehnologiile cu emisii reduse.

În februarie 2023, CEO-ul Ineos Group, Jim Ratcliffe, a declarat într-un interviu pentru Bloomberg TV că firma este "pe deplin implicată" în dezvoltarea de vehicule cu emisii scăzute. De asemenea, Lynn Calder, CEO-ul Ineos Automotive, a reiterat acest angajament în cadrul Congresului Automotive News Europe din luna trecută, pledând pentru o abordare flexibilă care să permită o combinație de tehnologii pentru a atinge obiectivele de reducere a emisiilor.

Ineos Automotive a planificat dezvoltarea Fusilier-ului în colaborare cu furnizorul Magna International, urmând ca modelul să fie produs de Magna Steyr în Graz, Austria.

Un purtător de cuvânt al Magna a confirmat decizia Ineos de a amâna lansarea Fusilier-ului, informație raportată anterior de ziarul austriac Kronen Zeitung.

Decizia Ineos de a amâna lansarea Fusilier-ului ridică semne de întrebare cu privire la strategia companiei în contextul tranziției industriei auto către vehiculele electrice. Această mișcare poate fi interpretată ca o recunoaștere a provocărilor actuale din piața EV și a nevoii de clarificare a cadrului legislativ pentru a permite o adoptare mai largă a acestor tehnologii.

Pe de altă parte, întârzierea Fusilier-ului poate reprezenta o oportunitate pentru Ineos de a reanaliza și rafina conceptul său de vehicul electric, pentru a se asigura că viitorul model va răspunde mai bine nevoilor și așteptărilor clienților în contextul în continuă evoluție al pieței auto electrice.

Ineos Automotive a luat decizia de a amâna lansarea SUV-ului electric Fusilier, citând o cerere mai scăzută a consumatorilor pentru vehiculele electrice și incertitudini legislative ca principalele motive. Această mutare contrastează cu angajamentul anterior al companiei față de tehnologiile cu emisii scăzute și ridică întrebări cu privire la strategia sa pe termen lung în contextul tranziției industriei auto.

Decizia Ineos poate fi interpretată ca o recunoaștere a provocărilor actuale din piața EV și a nevoii de clarificare a cadrului legislativ pentru a permite o adoptare mai largă a acestor tehnologii. În același timp, întârzierea Fusilier-ului poate oferi companiei oportunitatea de a rafina și îmbunătăți conceptul său de vehicul electric, pentru a se asigura că viitorul model va răspunde mai bine nevoilor și așteptărilor clienților.

Urmărirea evoluțiilor ulterioare ale strategiei Ineos Automotive în contextul tranziției industriei auto va fi esențială pentru a înțelege modul în care compania navighează printre provocările actuale și se adaptează la un peisaj în continuă schimbare.