brand

Hyundai recunoaște că eranele tactile îi enervează pe șoferi

Hyundai recunoaște că eranele tactile îi enervează pe șoferi

În era digitală în care trăim, industria auto a adoptat cu entuziasm tehnologia ecranelor tactile, integrând-o în designul interior al vehiculelor moderne. Cu toate acestea, recent, gigantul auto sud-coreean Hyundai a făcut o descoperire surprinzătoare: în ciuda tendinței generale către digitalizare, consumatorii par să prefere în continuare butoanele și comutatoarele fizice tradiționale pentru anumite funcții ale vehiculului. Această revelație vine ca urmare a unor studii interne extinse și a feedback-ului primit de la grupuri de focalizare, punând sub semnul întrebării direcția actuală a industriei auto în ceea ce privește interfețele utilizator.

Hyundai, cunoscut pentru inovațiile sale în domeniul designului și tehnologiei auto, a fost inițial fascinat de revoluția adusă de Tesla în domeniul infotainment-ului, cu ecrane supradimensionate care controlează aproape toate funcțiile vehiculului. Cu toate acestea, cercetările ulterioare ale companiei au arătat că această abordare nu este neapărat cea mai apreciată de către utilizatori. Constatările Hyundai evidențiază o discrepanță semnificativă între tendințele tehnologice actuale și preferințele reale ale consumatorilor, sugerând că industria auto ar putea fi nevoită să-și reevalueze strategiile de design interior.

Această descoperire are implicații profunde nu doar pentru Hyundai, ci pentru întreaga industrie auto. Ea ridică întrebări importante despre echilibrul optim între inovație și funcționalitate, precum și despre rolul feedback-ului consumatorilor în modelarea viitorului designului auto. În timp ce ecranele tactile continuă să fie o componentă esențială a vehiculelor moderne, constatările Hyundai sugerează că ar putea exista loc pentru o abordare mai nuanțată, care să îmbine elementele tactile cu cele digitale într-un mod care să răspundă mai bine nevoilor și preferințelor utilizatorilor.

Hyundai, unul dintre cei mai proeminenți producători auto la nivel global, a inițiat un studiu amplu pentru a înțelege mai bine preferințele consumatorilor în ceea ce privește interfețele de control din interiorul vehiculelor. Această inițiativă de cercetare a fost motivată de observația că, în ciuda trendului general către digitalizare și ecrane tactile omniprezente, exista o aparentă discrepanță între direcția industriei și feedback-ul informal primit de la utilizatori.

Studiul a fost desfășurat la Hyundai Design North America (HDNA), centrul de design al companiei situat în California, Statele Unite ale Americii. Alegerea acestei locații pentru cercetare nu a fost întâmplătoare. California, fiind un hub tehnologic și un trendsetter în multe aspecte ale culturii de consum, oferă un mediu ideal pentru a testa și evalua noile tendințe în designul auto.

Metodologia cercetării a fost complexă și multifațetată, incluzând:

  • Grupuri de focalizare: Au fost organizate sesiuni intensive cu diverse grupuri de consumatori, reprezentând o gamă largă de vârste, experiențe de conducere și preferințe tehnologice.
  • Simulări practice: Participanții au fost expuși la diferite configurații de interioare auto, variind de la cele complet digitalizate la cele cu o combinație de controale tactile și fizice.
  • Analize comparative: S-au efectuat comparații între modelele Hyundai existente și cele ale competitorilor, cu un accent special pe interfețele de control.
  • Studii longitudinale: S-a urmărit evoluția satisfacției utilizatorilor în timp, pe măsură ce aceștia se familiarizau cu diferite tipuri de interfețe.
  • Feedback în timp real: Au fost implementate sisteme de colectare a feedback-ului în timp real în vehiculele de test, permițând captarea reacțiilor imediate ale utilizatorilor.

Obiectivele principale ale acestei cercetări au fost:

  • Să evalueze satisfacția generală a utilizatorilor față de interfețele tactile versus controalele fizice.
  • Să identifice funcțiile specifice pentru care utilizatorii preferă controale fizice.
  • Să înțeleagă impactul diferitelor tipuri de interfețe asupra siguranței și confortului în timpul conducerii.
  • Să anticipeze tendințele viitoare în preferințele consumatorilor și să ghideze strategia de design a Hyundai.

Această inițiativă de cercetare demonstrează angajamentul Hyundai față de inovație centrată pe utilizator și dorința de a merge dincolo de tendințele superficiale ale industriei pentru a oferi o experiență de conducere cu adevărat optimizată și satisfăcătoare pentru clienții săi.

Rezultatele studiului efectuat de Hyundai au adus la lumină o serie de descoperiri surprinzătoare, care contrazic în mare măsură tendințele actuale din industria auto. Aceste constatări nu doar că pun sub semnul întrebării direcția în care se îndreaptă designul interior al vehiculelor, dar oferă și perspective valoroase asupra preferințelor reale ale consumatorilor.

Una dintre cele mai semnificative descoperiri a fost preferința clară a participanților pentru controalele fizice în cazul funcțiilor frecvent utilizate. În ciuda așteptărilor inițiale ale cercetătorilor, care anticipau o înclinație către interfețele complet digitale, studiul a arătat că:

  • Controlul temperaturii: Peste 80% dintre participanți au preferat butoane fizice sau rotative pentru ajustarea climatizării, considerându-le mai intuitive și mai ușor de manipulat fără a-și lua ochii de la drum.
  • Controlul volumului audio: Aproximativ 75% dintre respondenți au optat pentru un buton rotativ fizic pentru controlul volumului, apreciind feedback-ul tactil și precizia pe care acesta o oferă.
  • Navigația prin meniuri: Surprinzător, 60% dintre participanți au raportat că preferă o combinație de butoane fizice și ecran tactil pentru navigarea prin meniurile sistemului de infotainment, considerând această abordare mai eficientă și mai puțin distractivă în timpul conducerii.
  • Funcții de siguranță: Pentru activarea funcțiilor critice de siguranță, cum ar fi luminile de avarie, peste 90% dintre participanți au exprimat o preferință puternică pentru butoane fizice, ușor de localizat și activate în situații de urgență.

Un alt aspect surprinzător al studiului a fost impactul negativ perceput al ecranelor tactile asupra siguranței la volan. Participanții au raportat că:

  • Necesitatea de a privi ecranul pentru a localiza și activa funcții de bază le distrage atenția de la drum pentru perioade mai lungi comparativ cu utilizarea controalelor fizice.
  • Lipsa feedback-ului tactil al ecranelor face dificilă operarea acestora fără a privi, crescând timpul de reacție în situații care necesită ajustări rapide.
  • Interfețele exclusiv tactile pot fi deosebit de problematice în condiții de drum dificile sau în situații meteorologice extreme, când stabilitatea și concentrarea sunt cruciale.

În plus, studiul a evidențiat o discrepanță interesantă între percepția inițială a participanților asupra tehnologiei și experiența lor practică:

  • Deși mulți participanți au declarat inițial că apreciază aspectul modern și high-tech al interioarelor dominate de ecrane tactile, după utilizarea practică, o majoritate semnificativă a raportat o preferință pentru o abordare hibridă, care combină elemente tactile cu controale fizice strategice.
  • Participanții mai tineri, deși inițial mai entuziasmați de interfețele complet digitale, au ajuns să aprecieze controalele fizice pentru anumite funcții după o perioadă de utilizare intensivă.

Aceste descoperiri nu doar că contrazic tendințele actuale din industrie, dar oferă și o perspectivă valoroasă asupra modului în care consumatorii interacționează realmente cu tehnologia din vehiculele lor. Ele sugerează că, în ciuda atracției inițiale a ecranelor tactile omniprezente, există o nevoie persistentă de controale intuitive și tactile pentru funcțiile esențiale ale vehiculului.