Noul Honda CR-V pe hidrogen are o baterie reîncărcabilă
Aceasta poate părea un Honda CR-V obișnuit, dar cele două capace de combustibil indică configurația sa hibridă plug-in. De obicei, asta ar implica că unul dintre ele este pentru rezervorul de combustibil care alimentează un motor cu combustie. Cu toate acestea, acest CR-V nu are un motor pe benzină. În schimb, combină o configurație cu celule de combustibil cu un pachet de baterii. Da, CR-V a fost proiectat cu o configurație pe hidrogen plug-in.
Considerat ca fiind "singurul vehicul electric de pasageri pe celule de combustibil fabricat în America", SUV-ul compact are un nume destul de complicat: 2025 Honda CR-V e:FCEV. Motivația este asigurată de un motor electric montat în față care produce 174 de cai putere și 229 de livre-picioare de cuplu. Rezervorul de gaz hidrogen comprimat are o capacitate de 4,3 kilograme pentru o autonomie de condus certificată EPA de 434 de kilometri. În ceea ce privește pachetul de baterii separate de 17,7 kilowați-oră, are suficientă energie pentru o estimare EPA de 46 de kilometri.
Alăturându-se modelelor turbo și hibride obișnuite, versiunea e:FCEV beneficiază de încărcare bidirecțională, la fel ca unele hibride plug-in obișnuite și EV-uri pe baterii. Acesta vine împachetat cu un conector de alimentare care se conectează la o priză de 110 volți pentru a furniza un maxim de 1.500 wați de putere. Această caracteristică utilă poate încărca aparate de uz casnic, echipamente de camping, unelte electrice și chiar un aer condiționat portabil.
Datorită distribuției diferite a greutății, Honda spune că a reglat complet suspensia la ambele axe. CR-V e:FCEV utilizează un amortizor MacPherson în față și un multi-link în spate. Ni se spune că rigiditatea laterală din spate a crescut cu 10 procente, iar rigiditatea torsională din spate cu 9 procente față de modelele care au un motor cu combustie. În plus, există bare stabilizatoare, amortizoare și arcuri noi.
CR-V e:FCEV este primul model Honda care utilizează a doua generație a modulului său de celule de combustibil, care este fabricat în Michigan și a fost co-dezvoltat cu General Motors. Acesta este prezentat ca fiind mai eficient, durabil, rafinat și rentabil decât predecesorul său. Comparativ cu defunctul Clarity Fuel Cell, costurile de producție ale celulei de combustibil au fost reduse cu două treimi.
Honda a făcut un efort pentru a diferenția vizual versiunea pe hidrogen de modelele CR-V existente. Aripile și bara frontală au fost modificate, împreună cu un hayon parțial negru, stopuri transparente și jante de aliaj negru de 18 inci cu un design de 10 spite. Sub vehicul, e:FCEV are un podea complet închisă pentru un flux de aer mai bun pentru a îmbunătăți eficiența.
Deși CR-V obișnuit este oferit pentru anul model 2024 în șase niveluri de echipare, modelul pe hidrogen plug-in va fi disponibil pentru 2025 strict ca un Touring. Asta înseamnă că are toate dotările incluse ca standard, de la scaunele față încălzite ajustabile electric la un sistem de sunet Bose cu 12 difuzoare. Beneficiați, de asemenea, de controlul climatului dual-zone, un volan încălzit, un hayon electric și un pad de încărcare wireless. Ecranul tactil de 9 inci și clusterul de instrumente digitale de 10,2 inci sunt standard, la fel și compatibilitatea wireless cu Apple CarPlay și Android Auto.
2025 Honda CR-V e:FCEV va fi disponibil pentru leasing în California de la sfârșitul acestui an. Merită menționat că debutul modelului vine la doar câteva săptămâni după ce Shell a anunțat planuri de a închide toate cele șapte stații de hidrogen din CA. Conform Parteneriatului pentru celule de combustibil pe hidrogen (H2FCP), existau 55 de stații disponibile în stat la data de 10 ianuarie 2024, înainte ca Shell să decidă să-și retragă plugul, atât la propriu, cât și la figurat.