brand

Mașinile hibrid plug-in în pericol

Mașinile hibrid plug-in în pericol

Vehiculele hibrid plug-in (PHEVs) se confruntă cu un viitor nesigur, întrucât există dovezi că emisiile lor de CO2 în condiții reale sunt mult mai mari decât rezultatele testelor. Acest lucru a dus la o creștere a vânzărilor de PHEV în Europa în 2023, în ciuda unei căderi dramatice în Germania, unde cererea pentru modele cu acest sistem de propulsie a scăzut după ce țara a eliminat stimulentele de achiziție.

Prin august, segmentul a fost condus de Ford Kuga, urmat de Volvo XC60 la 26.470 și Lynk & CO 01 la 19.658, conform cifrelor furnizate de analiștii de piață Dataforce. Toate cele trei PHEV-uri au înregistrat creșteri mari ale vânzărilor față de anul precedent. Cu toate acestea, în timp ce vânzările de hibrizi plug-in au crescut cu 4,4% la 635.487, cota de piață generală pentru PHEV a scăzut la 7,4% după opt luni, de la 8,4% în aceeași perioadă din 2022, întrucât nu au reușit să țină pasul cu creșterea în piața generală de autoturisme.

Scăderea cotei de piață ilustrează fragilitatea subiacentă a cererii pentru acest sistem de propulsie, care este mai mult condusă de stimulente decât de apelul consumatorilor. "Soarta PHEV-urilor este strâns legată de sistemul de impozitare", a declarat Benjamin Kibies, analist senior în domeniul auto la Dataforce.

Sistemul de Propulsie al Vehiculelor Hibrid Plug-in

PHEV-urile combină un sistem de propulsie hibrid tradițional cu o baterie mai mare pentru a crește autonomia doar cu electricitate. Această autonomie extinsă a EV este foarte recompensată în ciclul oficial de testare a emisiilor cu o cifră foarte mică de CO2, făcând mașinile cu această tehnologie eligibile pentru stimulente de achiziție și fiscale în unele țări, ajutând în același timp producătorii de automobile să își atingă obiectivele medii de emisii de CO2.

Măsurile Luate de Legislativ

Cu toate acestea, PHEV-urile sunt privite cu suspiciune de către mai mulți legislatori, care au văzut dovezi de la surse precum Consiliul Internațional pentru Transportul Curat (ICCT) care arată că emisiile reale de CO2 ale mașinilor cu această soluție sunt mult mai mari decât rezultatele testelor WLTP. Un raport ICCT de anul trecut a spus că emisiile PHEV sunt de trei până la cinci ori mai mari decât cifrele oficiale, cu mașinile de companie conducând în special pe baterie doar între 11 și 15% din timp, comparativ cu 70-85% presupus de testele de emisii WLTP.

"Dovezile din Germania arată că cererea organică de pe piață devine mult mai mică fără stimulente", a declarat Kibies de la Dataforce.

Piața Auto în Europa

Germania a fost o excepție printre marile piețe europene, care în general nu mai oferă stimulente de achiziție pentru PHEV-uri, dar le fac mai atractive decât echivalentele pure cu motor cu ardere prin reducerea taxelor de achiziție sau tăierea sarcinii fiscale pentru mașinile de companie pe baza cifrei de CO2 scăzute. Piețele care au văzut o creștere a PHEV-urilor au inclus a doua Franța, care scutește hibrizii plug-in împreună cu mașinile electrice de taxa sa de achiziție bazată pe greutate.

"Mașinile de companie reprezintă principalul motor pentru cererea de PHEV, cu vânzări private în scădere cu 18% în primele opt luni pentru a reprezenta un sfert din total", conform Dataforce.

Noile Modele de Vehicule Hibrid Plug-in

În ciuda provocărilor, producătorii de automobile continuă să lanseze noi PHEV-uri pe măsură ce cererea scade pentru motoarele diesel, care au fost timp de ani opțiunea cea mai populară pentru șoferii de flote. Mărcile VW și Skoda din Grupul Volkswagen au anunțat recent patru noi modele pe platforma revizuită MQB Evo, care include un motor pe benzină de 1,5 litri și o baterie mare, de 19,7 kilowați-oră.

Concluzie

Presiunea asupra producătorilor de automobile pentru a instala baterii mai mari și încărcare rapidă în PHEV-uri este parțial în răspuns la amenințările Uniunii Europene de a reevalua testul generos de emisii, precum și de a forța producătorii de automobile să raporteze cifrele reale de economie de combustibil ale mașinilor de pe drum. În prezent, producătorii de automobile sunt pregătiți să absoarbă costul adăugării unei baterii voluminoase și a unui sistem de propulsie electric alături de un motor cu ardere, dacă există o reducere a mediei lor de CO2 și un beneficiu fiscal pentru consumatori pentru a compensa costul suplimentar.

"Dacă UE decide să introducă o măsurare mai realistă a CO2, atunci cererea de PHEV se va prăbuși", a declarat Kibies de la Dataforce.