brand

Greutatea impresionantă a noului BMW M5 nu ar trebui să ne surprindă

Greutatea impresionantă a noului BMW M5 nu ar trebui să ne surprindă

Când noul BMW M5 a debutat săptămâna trecută, puterea sa imensă, provenită de la motorul hibrid plug-in V8, a fost umbrească de greutatea sa enormă la sol. Cu 2.445 de kilograme, a șaptea generație a supermașinii berlină cântărește cu aproximativ 454 de kilograme mai mult decât predecesoarea sa. Fără îndoială, este o diferență masivă, dar era de așteptat. Permiteți-ne să explicăm.

Înainte de toate, BMW M5 „G90" este mult mai mare decât modelul precedent. Cu o lungime de 5,09 metri, o lățime de 1,97 metri și o înălțime de 1,51 metri, sedanul rapid este cu 10,7 centimetri mai lung, 6,9 centimetri mai lat și 4,1 centimetri mai înalt decât versiunea „F90" anterioară. În consecință, este ușor mai mare decât Seria 5 obișnuită pe care se bazează. Este primul M5 care are ampatamentul mai mare decât versiunea mai puțin performantă din Seria 5. În plus, baza sa rotilor este mai lungă pentru a acomoda o geometrie diferită a suspensiei.

Acesta ne aduce la un alt semn pe care l-am avut dintotdeauna cu privire la creșterea în greutate a noului M5. Modelul 550e xDrive este, de asemenea, un hibrid plug-in cu tracțiune integrală, dar cu un motor pe șase cilindri în linie mai mic. Curioși să aflați cât cântărește? Atinge 2.154 de kilograme în specificația europeană. Greutatea la sol a versiunii 550e nu a fost dezvăluită încă, dar nu poate fi semnificativ diferită.

În centru hibridului plug-in 550e xDrive se află un motor „B58" cu o capacitate cilindrică de 3,0 litri și un singur turbocompresor. Motorul „S68" care alimentează noul M5 este o unitate semnificativ mai mare, de 4,4 litri, cu un turbocompresor suplimentar. Introducerea unui motor mult mai mare sub capotă explică parțial penalizarea de greutate între M5 și 550e. Bateriile lor au aproape aceeași capacitate, de 18,6 kWh pentru primul și 19,4 kWh pentru cel din urmă.

Nu încercăm să jucăm rolul avocatului diavolului aici, dar greutatea la sol de 2.445 de kilograme era în mare parte previzibilă. Nu se poate nega că este neobișnuit ca o mașină cu motor cu ardere internă să fie mai grea decât echivalentul său complet electric. Ne referim la i5 M60, un vehicul electric cu două motoare electrice care cântărește 2.380 de kilograme. Da, noul M5 este cu 65 de kilograme mai greu decât modelul electric de performanță M.

Acest lucru, în ciuda faptului că i5 M60 are un pachet de baterii mult mai mare, de 81,2 kWh, comparativ cu doar 18,6 kWh pentru M5. Distribuția greutății este, de asemenea, un factor important, deoarece influențează factorul de distracție. BMW citează 50,1 la sută în față și 49,9 la sută în spate pentru vehiculul electric de înaltă performanță. În ceea ce privește M5, este o distribuție „aproape perfectă de 50:50", dar suntem siguri că mașina este mai grea în față din cauza marelui motor V8.

Dacă greutatea este o problemă, lucrurile vor deveni și mai rele. Noul M5 Touring urmează să apară în curând, și va fi chiar mai greu, deoarece break-urile tind să fie ușor mai grele decât berlina pe care se bazează. Că vorbim totuși, ce sunt câteva kilograme în plus când mașina cântărește deja bine peste 2.268 de kilograme?

S-ar fi putut BMW M să meargă pe un drum diferit? Este greu de spus. În mod ideal, ar fi păstrat configurația pură cu motor V8 fără a adăuga elementele hibride plug-in. Șeful diviziei M, Frank van Meel, a declarat pentru Top Gear că sistemul hibrid plug-in a adăugat aproximativ 400 de kilograme la greutate. În ceea ce privește motivul pentru care noul M5 trebuia să fie electrificat, marca premium germană nu a oferit încă o explicație.

Un scenariu plauzibil este că, fără a adopta tehnologia hibridă plug-in, BMW ar fi avut dificultăți în a respecta reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile, în special în Europa. În plus, emisiile mai mari vin de obicei la pachet cu taxe mai mari pe care proprietarul trebuie să le plătească. De aceea, noul M5 este de fapt mai ieftin decât un M3 în Irlanda, deoarece are o gamă de propulsie mai puțin poluantă. Cel puțin, în teorie.

Reducerea cilindrilor a fost exclusă deoarece un motor pe șase cilindri în linie ar fi făcut prea lungă partea din față, potrivit șefului diviziei M. În plus, noul M5 avea nevoie de o transmisie diferită față de cea folosită de M3 cu șase cilindri, deoarece trebuia să facă față cuplului imens de 1000 Nm al configurației V8 electrificate.

M5 este singura mașină din Seria 5 a acestei generații care are opt cilindri, deoarece vechiul M550i a fost scos din producție. Poate că electrificarea a fost un rău necesar...