brand

Germania nu este de acord cu interzicerea mașinilor cu motoare termice după 2035

Germania nu este de acord cu interzicerea mașinilor cu motoare termice după 2035

Germania a solicitat Comisiei Europene să elaboreze reguli care să permită vânzarea maşinilor cu motoare cu ardere internă alimentate de combustibili cu carbon neutru, precum și a celor electrice, pe piața europeană după 2035, momentul convenit de UE pentru ca toate autovehiculele noi să nu mai emane poluare.

Luna aceasta, Parlamentul European a aprobat, printrun vot final, un proiect de regulament care prevede sfarsitul vanzarii automobilelor noi echipate cu motoare termice din anul 2035, in cadrul pachetului „Pregătiţi pentru 55".

Noile reglementări stabilesc drumul de urmat pentru a ajunge la zero emisiilor de dioxid de carbon din autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Acesta este un obiectiv destinat întregii flote de vehicule din Uniunea Europeană, care presupune reducerea de la 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, faţă de nivelul din 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost stabilite la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Datorită noii legislaţii, vânzarea maşinilor noi cu motoare pe combustie pe teritoriul Uniunii Europene va deveni imposibilă. Acest fapt este menit să contribuie la accelerarea trecerii Europei la vehiculele electrice, pentru a se lupta împotriva schimbărilor climatice. Totuşi, Germania se gândeşte să facă un pas înainte când vine vorba de motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin intermediul electricităţii, numite e-combustibili.

Michael Theurer, secretarul german de stat pentru Transporturi, a declarat că se aşteaptă ca cineva să prezinte o idee despre cum se poate face utilizarea combustibililor e-sau cum pot fi create motoare cu combustie ce folosesc combustibili fără carbon.

A declarat că Germania consideră că vehiculele electrice care folosesc baterii sunt o soluţie viabilă, dar ar dori să vadă şi alte tehnologii care să nu producă CO2.

Oficialul german a declarat că sunt necesare hidrogenul şi combustibilii electrici, în special pentru vehiculul greu, cum ar fi camioanele de transport.

Germania, patria marelui producător auto Volkswagen, care a promis să producă maşini electrice doar în Europa din 2033, şi a avertizat cu privire la efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie in UE în 2035, este una dintre ţările de origine.

Adina Vălean, Comisarul European pentru Transport, a exprimat că foarte mulţi din cei care sunt implicaţi în domeniul transporturilor se alătură temerilor Germaniei.

Adina Vălean a afirmat la o conferinţă de presă că "discuţia nu a fost încă încheiată, chiar dacă s-a votat".

Adolfo Urso, ministrul italian al Industriei, a exprimat intenția de a forma o alianță cu Franța și Germania, în scopul de a încerca să "îmblânzească" reglementările propuse de Comisia Europeană cu privire la emisiile generate de vehicule, în timpul săptămânii trecute.