brand

Mașiniă electrică sau mașină cu combustie internă? O analiză clară a costurilor

Mașiniă electrică sau mașină cu combustie internă? O analiză clară a costurilor

Știm că aceasta va fi o întrebare amuzantă în curând, dar dacă încă te mai gândești dacă să treci la electric, să vorbim despre cifre.

Cea mai simplă opțiune, desigur, este să nu faci nimic, dar ce se întâmplă cu actuala ta mașină care funcționează pe combustibili fosili? Când va deveni de neatractivă pentru cumpărători? Autovehiculele electrice sunt încă prea costisitoare? Ar trebui să aștept ca prețurile să scadă? Cum stă situația cu infrastructura de încărcare acasă și în călătoriile lungi?

Încărcarea, Autonomia și Deprecierea Bateriei

În 2021, un jurnalist a scris despre "călătoria noastră de 4000 km cu un EV", la acel moment, a fost o noutate, cel puțin pentru noi. Scopul lui a fost să împărtășeasca experiența lor de a deține un EV, având în vedere că existau aspecte noi de luat în considerare, cum ar fi încărcarea, anxietatea legată de autonomie și deprecierea bateriei.

Compararea Autovehiculelor Electrice cu Mașinile pe Combustibil Fosil

Revenind la cifre, nimic sofisticat, doar câteva puncte de date esențiale pentru a ne ajuta să comparăm EV-urile (Vehiculele Electrice) cu mașinile ICE (Motor cu Combustie Internă). Sperăm că aceasta vă va oferi o perspectivă suplimentară atunci când luați în considerare un EV, deoarece prea des aceste numere sunt ignorate sau reprezentate incorect.

Înainte de a putea face o comparație între mașinile electrice și mașinile pe combustibil fosil, avem nevoie de un mod comun de a măsura consumul de energie. Pentru ICE, folosim (litri/100km), pentru EV-uri, folosim (kWh/100km).

Pentru a menține totul în kWh, 1 litru de benzină = 9.5kWh.

Eficiența mașinilor electrice

Autovehiculele electrice sunt foarte eficiente, 95% din energia este folosită pentru a te mica înainte, iar doar aproximativ 5% se pierde în căldură și frecare. Mașinile pe benzină, pe de altă parte, folosesc doar 20% din energia disponibilă pentru a conduce roțile, iar 80% se risipește ca căldură și frecare în motor și cutia de viteze.

Aceasta nu ține cont de energia necesară pentru explorare, foraj, rafinare și transportul combustibililor fosili din jumătatea planetei până la stația ta de servicii locală. E adevărat că cea mai mare parte a electricității pentru încărcarea EV-urilor provine din generația de combustibili fosili.

După cum se spune, "Viitorul este deja aici - doar că nu este distribuit uniform." Și pentru cei cu panouri solare pe acoperiș, tot ce aveți nevoie este un cablu de 5m pentru a avea acces la energie ieftină, curată și regenerabilă astăzi. Nu este necesară nicio explorare, trebuie doar să te uiți în sus. Nu este necesară nicio rafinare, doar electroni. Nu este nevoie de transport, doar un cablu.

Sectorul de transport reprezintă 18% din toate emisiile de CO2. Electrificarea acestui sector va reduce semnificativ aceste emisii, deoarece este nevoie de aproape de cinci ori mai puțină energie pentru a alimenta mașinile electrice, autobuzele și camioanele.